Aerobisen määrästä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaunty
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Eli tota täs kesän tulles pitää lisäillä tota aerobista, salilla käyn 2-3x viikossa, yleensä 2x ja tiistain&torstaina. Niin mietinkin nyt et onkos liikaa jos vedän tälleen:

Maanantaina: n. tunti kevyttä juoksua
Tiistai: punttis
Keskiviikko: koulun liikat aamulla ja illalla 60min lenkki
Torstai: Puntti
Perjantai: Lepo
Lauantai: aamulenkki n.60min kevyttä juoksua
Sunnuntai lepo

Tuleeko liikaa? :rolleyes:

Riippuu mitä haet, mutta kun ikää ei ole vasta kuin noin vähän niin varmaan haet lisää lihasmassaa, jolloinka tuossa on mielestäni ihan liikaa aerobista. Koululiikunta kun on yleensä aerobista niin ei välttämättä kannata käydä vielä juoksemassa illalla. Lauantain juoksun voisi vaihtaa punttitreeniksi. Paitsi jos tietenkin haet maratoonarin ulkomuotoa niin jatka vaan juoksemista :)

Tuli vedeltyy massaa 6kk tossa aikasemmin, ja nyt on tarkotus vetää läskei pois... :) että sen takia aerobisst nyt paljon!

Jaunty sanoi:
Eli tota täs kesän tulles pitää lisäillä tota aerobista, salilla käyn 2-3x viikossa, yleensä 2x ja tiistain&torstaina. Niin mietinkin nyt et onkos liikaa jos vedän tälleen:

Maanantaina: n. tunti kevyttä juoksua
Tiistai: punttis
Keskiviikko: koulun liikat aamulla ja illalla 60min lenkki
Torstai: Puntti
Perjantai: Lepo
Lauantai: aamulenkki n.60min kevyttä juoksua
Sunnuntai lepo

Tuleeko liikaa? :rolleyes:

En usko, että tulee liikaa. Ja hei, ei kenestäkään tuu maratoonarin näköistä jos vääntää aerobista 3-4 h viikossa ja muistaa jotain syödäkin ;)

Fiona sanoi:
En usko, että tulee liikaa. Ja hei, ei kenestäkään tuu maratoonarin näköistä jos vääntää aerobista 3-4 h viikossa ja muistaa jotain syödäkin ;)

Täysin samaa mieltä. En voi ymmärtää mistä tulee tämä, että pitää varoa aerobista liikuntaa, ettei vaan lihakset sula päältä :curs: Onko sitten kiva olla paskassa kunnossa ja iso? Ja monesti iso tarkoittaa sitä, että on läskiä reilusti päällä kunhan vaan saadaan sitä massaa.

Varmaan vähän eri asia niillä ketkä tähtäävät kisalavoille, mutta varmaan suuri osa täälläkin kyselevistä haluaa vain "rantakuntoon". Kyllä siellä salillakin jaksaa treenata paremmin kun on jonkinlainen peruskunto ja voi jopa olla ihan mukavaa tehdä välillä jotain muutakin kuin punttia.

Tää ei nyt ollu kenellekään henk. koht. suunnattu. Kunhan vaan avaudututti :jahas:

Pekkaniska sanoi:
Riippuu mitä haet, mutta kun ikää ei ole vasta kuin noin vähän niin varmaan haet lisää lihasmassaa, jolloinka tuossa on mielestäni ihan liikaa aerobista.

Mistä tämä aerobisen treenin välttely ja kammo on peräisin ? Itse olen kokeillut treenata lähes ilman aerobista tai tyyliin 2-3 erilaista juoksulenkkiä viikossa. Jälkimmäinen oli ehdottomasti parempi, ja tässä jotain huomioita:

Plussat:

1. Olo pysyy parempana ja virkeämpänä. Raitis ulkoilma lienee osatekijä.
2. Punttitreeneistä palautuu nopeammin kun aerobinen kunto nousee.
3. Punttitreenin aikana palautuu sarjoista nopeammin.
4. Treenin monipuolisuus tekee touhusta mielenkiintoista.
5. Kankeus ja tukkoisuus lihoissa vähenee.
6. Tulee vähemmän totaalilepopäiviä, jotka ainakin mulla tekee kropasta jotenkin velton. Tällaisen päivän jälkeen treenaaminen aina vaikeaa.

Miinuksiakin toki löytyy:

1. Jalkojen lihaksien palautuminen jatkuvasti vaakalaudalla, kevyet viikot todella tarpeen.
2. (Minulla) penikkatauti, johon on tulossa apuja.
3. Kaikenmoiseen liikuntaan sisältyy loukkaantumisriski.
4. Jos haluaa massaa lisää niin ruokaa joutuu ahtamaan enemmän.

Listoihin saisi ehkä jatkoakin, mutta nämä tulivat nopeasti mieleen. Jokainen päättäköön itse mitä treenaa, mutta mulla nuo plussat vievät voiton.

Joop!

Just olin lenkillä ja saatana et teki hyvää! varmana keskiivikkona uusiks!

vatsoja tuli tehtyy viel 45 ku tulin himaa ja se vaa nosti tunnelmaa ! :whip:

Tarkotus on siis kiinteyttää ja vetää näit fläsiä pois, ei kesällä läskinä kehtaa kulkea, paino saattaa kuulostaa silt ettei lihaa ois paljoa, mutta polvet meni niii paskaa kuntoo jo alku vaihees massa kautta että jalkoi ei saanu hirveenä ees reenattua joten yläkroppaa o tullu lihaa kyl iha hyvin, ja nyt ainaki ees lenkeil saa sit kiinteytettyä niit jalkoja ja koko kroppaakin (thank god!)

eli jees jees, jatkan sit tolla eteenpäin mitä sanoinkin tossa ja ruokapuoli on kunnossa, kiitti posteist!

Ite juuri painiskelen samanlaisten ongelmien kanssa. ennen on tullut treenattua 4 -jakosella ohjelmalla, mutta nyt kun päätin aloittaa pyöräilemään pitkästä aikaa ja lenkille on himo lähteä usein ja tehdä niistä noin 1-2 tunnin pituisia. Jos tekisin moisen 4 kertaa viikossa niin on selvää ettei siitä ja salitreenistä voi palautua varsinkin kun diettiä olisi tarkotus tässä samalla vedellä. Mielessä kävi että muuttaisin treenin vain kaksijakoiseksi ohjelmaksi mutta sillä nyt en saa edes kunnollista tuntumaa lihaksiin.

GoA sanoi:
Ite juuri painiskelen samanlaisten ongelmien kanssa. ennen on tullut treenattua 4 -jakosella ohjelmalla, mutta nyt kun päätin aloittaa pyöräilemään pitkästä aikaa ja lenkille on himo lähteä usein ja tehdä niistä noin 1-2 tunnin pituisia. Jos tekisin moisen 4 kertaa viikossa niin on selvää ettei siitä ja salitreenistä voi palautua varsinkin kun diettiä olisi tarkotus tässä samalla vedellä. Mielessä kävi että muuttaisin treenin vain kaksijakoiseksi ohjelmaksi mutta sillä nyt en saa edes kunnollista tuntumaa lihaksiin.

En tiedä tavoitteistasi, mutta jos ne ovat lihasten säilytys ja rasvanpoltto, niin en kyllä missään tapauksessa uhraisi salitreeniä pitkille lenkeille. Jos taas se lenkkeily ja aerobinen kestävyys tai joku muu sellainen on päätavoite, niin sitten tää mun viesti on täysin turha.

No tähän asti se on ollut salitreeni ja liha mutta nyt kun tuo aerobinen puoli on jäänyt täysin harakoille niin ajattelin tämän kesän uhrata sille lihojen kustannuksella. Tosin kyllähän tässä 1.5 vuoden aikana on huomattu se ettei ainakaan salihommiin mulla ole lahjoja. :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lenkkeilyn myötä oon huomannu että salireenistä palautuminen on kasvanut hemmetisti, ennen sai pitää ne pari päivää väkisin taukoa, nyt tarvii max se 1pvä lepää ja ois jo valmis taas seuraavaan ja aattelinki lauantaina viel punttailla välillä lenkin lisäks.

Tuloksist sen verra että... viikossa vyötäröst lähti 4cm pois, aamupaino on silti pysyny samassa :eek:

Itellä

Ma: Koulu liikunta+sali+45minlenkki+hiit (+jenkkifutisreenit)

Ti: jenkkifutisreenit

ke: Sali+45minlenkki+hiit

to: jenkkifutisreenit

pe: Sali+45minlenkki+hiit

la: Mässypäivä

Su: Spinning

Noiden avulla paino tippunu 93 -> 77.6(tänään mitattu) kolmessa kuukaudessa.
Haba kasvanu ja vatsalihakset tullu näkyviin. Hyvin oon jaksanu ja väsymisen merkkejä ei oo näkyvissä. Salien jälkeen vedän 1dl reco2:sta med vesi.

jonkeli sanoi:
Ma: Koulu liikunta+sali+45minlenkki+hiit (+jenkkifutisreenit)

Mietin että eikö tosta maanantaista tuu liian raskas? Mä ainakin jättäsin pois noi lenkit tolta maanantai päivältä. Entisenä jenkkifutarina tiijän kuitenkin et yleensä noissa harkoissa lähes aina saa kyllä kunnon hien pintaan ja maitohapot jyllää ;)
Vai tarkotitko etnoi lenkit on osa futis harkkoja? Joka tapauksessa tollasena kun sen käsitin niin musta tossa on liikaa yhdelle päivälle. Kukin tietty mikä tuntuu hyvältä.

Aimoliini sanoi:
Mietin että eikö tosta maanantaista tuu liian raskas? Mä ainakin jättäsin pois noi lenkit tolta maanantai päivältä. Entisenä jenkkifutarina tiijän kuitenkin et yleensä noissa harkoissa lähes aina saa kyllä kunnon hien pintaan ja maitohapot jyllää ;)
Vai tarkotitko etnoi lenkit on osa futis harkkoja? Joka tapauksessa tollasena kun sen käsitin niin musta tossa on liikaa yhdelle päivälle. Kukin tietty mikä tuntuu hyvältä.

Ei kyl noi 45min on ihan erikseen, jefussa tulee sit juostua ihan omat. Rissunna ollaan :)

Back
Ylös Bottom