aerobinen treenaus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rymy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ajattelin kysyä miten negatiivisesti vaikuttaa aerobinen liikunta lihaskehitykseen?ku ajattelin hakea palomies kouluun,tosin ens vuoden hakuun vasta!ku toi kuuber kunto on iha perseest!ja miten kannattas tota juoksua reenailla puntin ohessa?

Eipä se coopertulos parane kuin juoksemalla. Ja varmaan jotkut max 5 km lenkit suht nopeeta vedettynä on tuohon parhaat, aerobisen expertit korjatkoot jos olen väärässä.

Mutta muuten järkevä määrä aerobista ei varmasti haitaksi ole lihaskasvun kannalta, kunhan vaan huomio siitä tulevan kulutuksen ja syö sitten vähän enemmän. Mulla ainakin puntti heiluu salilla paljon paremmin jos aerobinen puoli on ees johonkin suuntaan kunnossa.

No riippuu vähän mitä tarkoitat lihaskehityksellä. Selvää kai on, että palomies tarvitsee voimaa ja kestävyyttä, eikä niinkään lihasmassaa. Eli turha niihin testeihin on harjoitella millään bodyohjelmalla vaan ihan niiden testivaatimusten mukaan.

Palomiehelle muutenkin fiksuinta voi olla treenata aina koko kroppa kerralla niin, että paikat eivät ole jumissa seuraavana päivänä. Ainakaan itse en haluaisi olla tulipalossa reidet jumissa jalkapäivän jäljiltä.

Mut juoksua juoksua vaan jos haluat sitä tulosta nostaa. Sanoisin 3-4 lenkkiä viikossa.Varmaankin 1-2 lenkeistä kannattaa tehdä pitkinä (1-1,5 h) matalalla sykkeellä, jotta saa sitä peruskuntoa pohjalle. Sitten erikseen 1 vetotreeni esim. 6 x 500, 3 x 1000 cooperin tavoitevauhtia vaikkapa minuutin palautuksilla ja 1 vauhtikestävyyslenkki 30-45 min kovalla sykkeellä. Pelkillä kovilla ja lyhyillä lenkeillä tulos ei mun mielestä kasva, vaan se vaatii myös pohjakuntoa.

Cooperista ja palomieheksi pyrkimisestä löytyy muuten aikaisempiakin ketjuja :search:

Mä missasin tosta omasta vastauksestani kokonaan tuon palomiespointin, vaikka luinkin aloitusviestistä sen. Eli ei varmaan todellakaan kannata mitään bodytreeniä alkaa tässäkohtaa vetämään. Joku koko kropan voimaohjelma voisi olla toimiva ja samalla reilusti tuota lenkkiä kuten Herman jo hyvin neuvoi.

rymy sanoi:
ajattelin kysyä miten negatiivisesti vaikuttaa aerobinen liikunta lihaskehitykseen?ku ajattelin hakea palomies kouluun,tosin ens vuoden hakuun vasta!ku toi kuuber kunto on iha perseest!ja miten kannattas tota juoksua reenailla puntin ohessa?

cooperin vaatimushan oli muistaakseni 2800+muut testit päälle?itse sain cooperin testin yli 3000:n lyhyillä terävillä juoksu harjoitteilla.viim.n.3kk.ennen testiä panosta leukoihin,kyykkyihin ja penkkiin ja käy uimassa pari kertaa viikko.juoksut pari kertaa viikko.hyviä juoksuharjoitteita on esim.5-7x1min.täysiä(60sek.palautuksilla)on lyhyt ja tehokas treeni hapenotto kyvylle.ja n.5kilsan lenkki siten,että juokset n.500 metriä aika lujaa,ja sit 500metriä kevyesti palautellen jne...näitä variaatioitahan voi itse kehitellä.alkuun muutama kuukausi ihan peruskuntolenkkiä muun treenin ohessa pari kertaa viikkoon.reipas tunti kerrallaan n.110-130 sykkeellä,ni tulee vähän pohjaa ennen rajumpia lenkkejä.suurinpiirtein näin :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom