ADSL/laajakaista - mikä palveluntarjoaja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyy heittää väliin positiivista sanottavaa sonerasta.
Postinumero muuttui kesällä ja samaan aikaan soneran sivuilla oli ilmoitus että ne nostaa liittymien nopeutta. NO sonera ei nostanut nopeutta kuin vanhalla postinumerolla oleviin osoitteisiin. ihmettelin miksi nopeutta ei nostettu ja soitin asiakaspalveluun ei mennyt kuin puoli tuntia niin nopeus oli tuplat nykyiseen.
Sanottakoon vielä että posti ei imoittanut mihinkään että numero on muuttunut joka helvetin paikkaan piti itse ilmoittaa. meni kuukausi niin posti/kunta ilmoitti että kadun numerointi on muuttunut eikä taaskaan ilmoitusta mihinkään joka paikkan piti itse ilmoittaa että osoite on muuttunut.
Sain sakot kyseisen ilmoituksen jälkeen ja poliisi varmisti osoitetta niin vanha osoitehan siellä oli KIITOS POSTI.

NO onhan tossa ehkä vähän soneran vikaa mutta minkä takia posti ei tehny osoitteen muutosta.

Kannattaa tosiaan miettiä hetki sitä ADSL-modeemia, noissa tuntuu olevan vikoja aika lailla. Itseeläni on ollut ensimmäisestä adsl-päivästä lähtien Zyxelin Prestige 660H, joka ei ole aiheuttanut kertaakaan mitään ongelmaa. Jos ei mitään "erikoista" kikkaile, niin ko. modeemi on tuntunut muillakin potkivan hienosti.

Laitteen ongelmaksi voi sitten laskea sen, että jos jotkin asetukset muuttuvat yhteydessä, ei modeemi osaa hakea näitä uudestaan antamatta sille ensin resettiä. Haitta siis lähinnä etäkäytössä ja tietysti pienessä vaivassa. Hintaansa nähden ollut laatupeli.

D-linkit.. no. Aika harvassa on ollut positiiviset kommentit D-linkeistä. Sisareni aloitti taannoin tenttaamaan minua, kun ei oikein netti toiminut vaikka miten oli kaikki laitteet irroiteltu ja sammuteltu ja kytketty taas kiinni ja päälle. Rahkalapio naamassa kysyin kesken lauseen, lukeeko yhdessäkään laatikossa d-link, jolloin sisareni repesi nauramaan ja totesi vaan "joo".

Soitti pari päivää myöhemmin, oli hankkinut toisen laitteen ja toimi kaikki hienosti. Hyvin mahdollisesti voi olla jotain tämän omaa sössintää, mutta tuntuu olevan aika herkässä vastaavat tapaukset D-linkeillä..

Itse otin kesäkuun lopussa soneran nettiliittymän gigantin kautta. Syynä muutto ja entinen elisan liittymän siirto olisi maksanut X-kymmentä euroa. Ei kiitos. Jos siirto ei ole ilmaista, niin antaa olla. 3-4 vuotta elisan asiakkaana eikä yhtään huonoa sanottavaa. Kaitti toimi jämptisti.

Soneran otin siksi koska avaus oli 0e sekä etuna saan tässä kuussa lapun jonka avulla voin hakea gigantista ipod nano 2gb soittimen noin puoleen hintaan. Itsellä tosin on jo mp3 soitin jossa radiokin, niin todennäköisesti lähtee tuo nano samantein avaamattomana myyntiin.
Kaikenlisäksi kk-maksu on täällä soneralla peräti 1e halvempi kuussa mitä elisa. wahuu!!!1

Mutta joo. Ilmainen avaus ja lähes ilmainen ipod nano.
Tosin nyt on jo kuukausi mennyt eikä vieläkään soneran liittymää ole kytketty. Ensviikolla lähtee soittokierros soneralle.

Vaihdoin hiljattain operaattorin Soneraan, niillä on joku sopimus VVO:n kanssa ni on halvat hinnat ja hyvät edut.

+2mb/512 letku vaan 23,90€ (Maksoin vanhasta 1mb/512 letkusta 31,90€)
+Ilmaseksi modeemi kaupanpäälle
+2kk laskuista -50%

-Ei kiinteää IP-osotetta (ei tosin niin vakavaa)

Ei ainakaan tähän mennessä oo ollu mitää ongelmia.

Mulla sama liittymä.. ja ei mitään valittamista ole ollu :rock:

Elisa ollut nyt noin puoli vuotta. Puoli iltaa kestäviä katkoksia oli alkuun joka viikko, nyt pelannut vähän paremmin, mutta en täysin tyytyväinen ole ollut. Vaihtaisin heti, jos olisi vaihtoehtoja. Dna:lla ei ole omaa verkkoa täällä jumalan selän takana, joten hinnalla eivät pysty kilpailemaan ja Soneraa en ota periaatteestakaan. En ole edes Soneran hintoja tälle alueelle katsonut. Heti kun Tampereen Puhelin pudottaa hinnat Vyöhyke ykkösen tasolle, niin vaihdan sinne.

Meni hiukan hermot äsken. Soitin soneralle että missä mättää kun ei näy eikä kuulu nettiliittymää joka on tilattu jo kesäkuun puolella. No asiakaspalvelijan mukaan tilaukseni on tehty vasta 14.7. Eli toisin sanoen Gigantti josta soneraliittymäni tilasin piti sitten pari viikkoa papereita hyllyssään eikä vienyt tilausta eteenpäin. Näin ollen kiitosta vaan, saan odottaa nettiliittymää yhä edelleen 2,5 viikkoa.

Sonera on varmaan ihan jees, mutta gigantti sai nyt ison miinuksen.
Muutenkin surkea kauppa. Siellä ei saa tingittyä koneiden hinnoista niin hyvin kuin muissa kodinkoneliikkeissä.

Täällä on KPO:n (Kajaanin puhelinosuuskunta) tarjoama dna:n liittymä ja toimii ok. Huomatkaa, että dna:n matkapuhelin liittymiä tarjoava DNA Finland on täysin eri yhtiö, kuin dna:n laajakaistoja myyvät paikalliset puhelinyhtiöt

Täällä on KPO:n (Kajaanin puhelinosuuskunta) tarjoama dna:n liittymä ja toimii ok. Huomatkaa, että dna:n matkapuhelin liittymiä tarjoava DNA Finland on täysin eri yhtiö, kuin dna:n laajakaistoja myyvät paikalliset puhelinyhtiöt

Tosin nämä paikalliset puhelinyhtiöthän omistavat Finnetin, johon myös dna:n matkapuhelinpuoli kuuluu, joten ei ne täysin eri yhtiöitä ole. Samaa orkesteria.

Tosin nämä paikalliset puhelinyhtiöthän omistavat Finnetin, johon myös dna:n matkapuhelinpuoli kuuluu, joten ei ne täysin eri yhtiöitä ole. Samaa orkesteria.

Jep jep, sitä tässä lähinnä hain, että dna:n matkapuhelin -ja internetliittymät eivät ole samalla tavalla yhdessä kuin esim Soneralla ja Elisalla

Meni hiukan hermot äsken. Soitin soneralle että missä mättää kun ei näy eikä kuulu nettiliittymää joka on tilattu jo kesäkuun puolella. No asiakaspalvelijan mukaan tilaukseni on tehty vasta 14.7. Eli toisin sanoen Gigantti josta soneraliittymäni tilasin piti sitten pari viikkoa papereita hyllyssään eikä vienyt tilausta eteenpäin. Näin ollen kiitosta vaan, saan odottaa nettiliittymää yhä edelleen 2,5 viikkoa.

Varmaan kuitenkin ollut sonerasta kiinni. Itse tein Soneralle muuttoilmoituksen ja pari viikkoa ilmoituksesta tuli soneralta ilmoitusta, että liittymän siirto kestää 5-6 viikkoa. Noh, 6 viikkoa ilmoituksesta soittelin siirron perään ja siellähän ilmeni, että siirto oli kirjattu heidän järjestelmäänsä vasta 7 päivää ilmoituksen jälkeen. Yritti vielä asiakaspalvelussa väittää toisin, mutta mulla oli lähetetty sähköposti päiväyksineen tallessa. Noh, tämän viikon loppuun luvattiin siirtää, mutta täällä sitä vieläkin GPRS:llä surffaillaan...Tuttavani muuten tilasi soneran liittymän jo 2 kuukautta sitten ja odottaa sitä vieläkin.

Muuten sonera on kyllä toiminut moitteettomasti toisin kuin aikasempi Elisan liittymä, joka katkoi yhteyttä tuntien ajaksi lähes päivittäin. Yllättäen sieltäkään ei mitään selviyttä asiaan saatu ja vaihtoonhan se lähti.

Ja kun tuon Welhon saa päivässä, niin ainakaan nettipelaajille en sitä suosittele jälleen erään kaverini kokemuksista. Packet lossia pukkaa kärsimykseen saakka, vaikka muuten liittymä tuntuu toimivan. Asiakaspalvelu syyttää luonnollisesti asiakasta tässäkin asiassa eikä suostu ottamaan vastuuta.

Yleisesti ottaen tuntuu olevan niin pirusti ongelmaa noilla palveluntarjoajilla.

Ja toisekseen, yllä mainittu Zyxelin ADSL-modeemi on todellakin mahtava laite. Tosin, jos aikoo kytkeä sen perään erillisen WLAN tukiaseman, niin saa varautua muuttamaan asetuksen poikineen, että saa pelaamaan.

Jaahas meinaa vähän palaa hermot tän Soneran kanssa.

1.) kaikki muut nettisivut toimii mutta www.huuto.net ei toimi. ei edes pingaa sinne ja kokeiltu kahdella koneella ja vielä kolmella eri selaimellakin.

2.) Enää en pääse etäältä (esim töistä) konffaamaan wlan purkkiani. Ennen pääsi elisan liittymällä. Eli pistää miettimään kuinka julkinen ip tuo soneran ip oikein on. Ovatko per**leet rajoittaneet jotenkin näkyvyyttä. Jos ovat, niin lähti takaisin elisa vaihtoon.
Ei muuten muuta kuin että mulla on wlan purkissa ftp-palvelin johon lykkään välillä etäältä reissusta esim valokuvia.

Jalat:
sulla sentään toimii jotkin sivut.. Elisalla ollut 8 päivän sisällä kolmena päivänä pitkiä katkoksia, pisin tais olla lähempänä 12 tuntia. Huoh, tarvitsisin kuitenkin nettiä ihan töidenkin takia..
Pitäisi varmaan vaihtaa, mutta palveluntarjoajia ei juuri ole kuin EliSaatana ja SoneRahastus. Ja soneraa ei tähän taloon ainakaan soneran nettisivujen mukaan saa. Fuck, fuck, fuck... Tekis mieli soittaa Elisalle ja valittaa, muttei jaksais jonottaa puhelimessa montaa tuntia sen takia.

Btw. eikös Sonera nattaa kaikki liittymänsä..? Väkisin siis... jotenkin muistelin jotain tuommoista

Elisan asiakaspalvelussa on järki kaukana.
Tarkoituksena on kauan ollu nostaa nopeuksia mutta ku ei pääse puhelimella läpi koskaan...

Elisan asiakaspalvelussa on järki kaukana.
Tarkoituksena on kauan ollu nostaa nopeuksia mutta ku ei pääse puhelimella läpi koskaan...

Minä yritin viime perjantaina Elisan asiakaspalvelusta päästä läpi osoitteen vaihdosta varten, puoli tuntia odottelua ja sitten kyllästyin. Eilen sitten soitin suoraan paikalliseen liikkeeseen, josta hain liittymän. Heti vastattiin ja osoitteenvaihdosta ei kuulemma tarvii sen kummemmin tehdä, pelkkä normaali ilmoitus maistraattiin ja nettiliittymän pitäisi toimia suoraan uudessa osoitteessa?! :eek: Täh, onko tämä oikeasti näin helppoa nykyisin?? En usko ennen kuin pääsen nettiin uudessa kämpässä...

Minä yritin viime perjantaina Elisan asiakaspalvelusta päästä läpi osoitteen vaihdosta varten, puoli tuntia odottelua ja sitten kyllästyin.

Heheh, toi sun puoli tuntia on pientä. :) Pisin jonotus ikinä oli kun soitin Soneran aspaan muutama vuosi sitten. Jonottaminen oli maksutonta, joten ajattelin huvikseeni katso kauanko menee ennen kuin joku vastaa (en siis pitänyt luuria korvalla vaan puhelin oli pöydällä ja soi heti kun pääsin läpi). 1 tunti 46 minuuttia. Siis 106 minuuttia. Sanoi täti toisessa päässä että niillä on ruuhka. No shit.

Anyways, olen ollut melko tyytyväinen Saunalahteen, vaikka onhan niitä ongelmia ollut, mutta huomattavasti vähemmän kuin esim Elisalla ja Soneralla. Lisäksi tuntuu yleensä siltä että Saunalahden aspassa osataan ja halutaan auttaa. Samaa ei voi E:n ja S:n aspoista sanoa :(

Sonerasta on vaan huonoja kokemuksia. Välillä yhteys pätki ja asiakaspalveluun joutui kerran jonottamaan 1 1/2h. Bonuks tuli vielä puhelinlaskussa: tämä "palvelu" numeroon jonottaminen maksoi 8 euroa! Kiva.

Eikös toi Saunalahti oo Elisan alaisuudessa? Mä oon tainnu olla onnekas ku ekaa kertaa varmaa ~vuotee oli n. viikko pari sitte huikee puolenpvän katkos. :D
*koputtaa puuta*
Edit. Meillä on siis saunalahden netti, kun en sitä tossa muistanu mainita

Viimeksi muokattu:
Jalat:
Btw. eikös Sonera nattaa kaikki liittymänsä..? Väkisin siis... jotenkin muistelin jotain tuommoista

Muistelet väärin.

Ihmisillä ymmärrystä alan koukeroita kohtaan ymmärrettävästi kovin vähän. Yhdessä lehtiartikkelissa joku mamma marisi siitä, että asentaja ei vikatilanteessa automaattiseti tule paikanpäälle korjaamaan laajakaistavikaa kuten vaikka pesukoneen tapauksessa. Ei tarvitse terveellä järjellä kauaa miettiä ennenkuin tajuaa, että jokainen teleoperaattori joka niin toimisi olisi samantien konkurssissa.

Jos autostasi hajoaa moottori niin soitatko ensin tielaitokselle? Nettiyhteyksien vikojen syypäät suurimmassa osassa tapauksia ovat asiakkaat tai asiakkaiden omat laitteet.

Sonera kohta ollut parisen vuotta. Ei ole mitään suurempia ongelmia ollut. Yleensä ongelmat ovat olleet lähinä omissa asentajan taidoissa kuin soneran päässä.

Pari kertaa on ollut jotain huoltokatkoksia, mutta niitä varmaan on ollut kaikilla. Niistäkin on ilmoitettu hyvissä ajoin. Asiakaspalvelu on kyllä melko hanurista, mutta pisin aika mitä sinne olen itse jonottanut on ollut jotain puolen tunnin luokkaa.

Mulla ei ole oikeastaan mitään pahaa sanottavaa sonerasta. Hyvin toimii ja ei mikään älyttömän kalliskaan ainakaan näillä mato yhteyksillä mitä käytän :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom