ADSL/laajakaista - mikä palveluntarjoaja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäisi hankkia sukulaiselle joku modeemia nopeampi vehje nettiä varten.

Asuu pääkaupunkiseudun kehyskunnassa, talossa ei ole kaapelia. Minulla työnnetään modeemi tv-pistokkeeseen, ja HTV tarjoaa surffailut, joten ei ole käsitystä miten noi hommat toimii.

Onko laajakaista ja ADSL sama asia vai mitenkäs nuo menee? Mikä on tämänhetkinen palveluntarjoajien ässä? Jossain vuosia vanhoissa threadeissa (jolloin 512/512 maksoi 46€) haukuttiin Elisaa ja Soneraa, vieläkö on asiat yhtä huonosti? Onko DNA yhtä huono laajakaistantarjoaja kuin GSM-palveluiden tarjoaja? Jyllääkö Saunalahti?

Kertokaa, kertokaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
adsl on hyvä vaihtoehto. hinnatkin on nykyään jo jostain 20 eurosta ylöspäin. Itse en usko että elisa, sonera tai saunalahti olisi yhtään sen huonompia/parempia kuin mikään muukaan. Ota sieltä mistä saat parhaat edut =) liittymiä on jo niin paljon että aina löytyy sen jonkun haukkuja. Ainahan sen saa vaihtaa toiseen.

Hinnan lisäksi selvitä toki asiakaspalvelu jne. Ja jos otat operaattorilta joka "vuokraa" kaistan on huoltomies aina kauempana kuin paikalliselta.

No entäs ne lisähärpäkkeet? ADSL kortti, modeemi jne? Jotain sellaisia vissiin tarvitsee?

(Saisin minä nämä tiedot palveluntarjoajalta, mutta kun täällä on niin viisaita ihmisiä :D)

fish sanoi:
No entäs ne lisähärpäkkeet? ADSL kortti, modeemi jne? Jotain sellaisia vissiin tarvitsee?

(Saisin minä nämä tiedot palveluntarjoajalta, mutta kun täällä on niin viisaita ihmisiä :D)
Tietokoneessa pitää olla verkkokortti ja ADSL-modeemiin saat yleensä palveluntarjoajalta!

Halvemmalla saat kaupasta. Tarvitset siis verkkokortin (maksaa muutamia euroja) ja adsl modeemin (maksaa vähän enemmän, ~50e), tai sitten adsl kortin suoraan tietokoneeseen (en suosittele).

Hinnat noilla on melko pitkälle samat, ainakin hitaammilla nopeuksilla. 512/512 on vajaat 20e/kk

Soneralla on jatkuvasti hyviä tarjouksia, mm. kytkentämaksu 0 euroa ja adsl-modeemi omaksi hintaan 0 euroa.

protsku sanoi:
Soneralla on jatkuvasti hyviä tarjouksia, mm. kytkentämaksu 0 euroa ja adsl-modeemi omaksi hintaan 0 euroa.

Kuten myös monella muulla palveluntarjoajalla, kuten dna:lla. Eiköhän se hintataso selviä melko hyvin ihan tavallisista mainoksista.

Kannattaa myös miettiä mihin tarkoitukseen nettiä ensisijaisesti käytät. Asuinpaikasta riippuen Soneralla on reititykset päin vittua -> isot viiveet -> huono nettipelaamiseen. Dna:lla on p2p-rajoituksia(ainakin jossain päin maata) jolloin waretus ja jopa ftp:t ovat tuskaisen hitaita. Saunalahdesta ei ole kokemusta ja Elisa on ollut tähän mennessä paras liittymäni jos vertaa Soneraan ja DNA:han.

Soneran asiakaspalvelu ainakin aiemmin oli aika vitsi. Eivät osanneet neuvoa MITÄÄN muuta kuin että miten uusitaan ip-osoite. Aivan naurettavaa touhua oli selvitellä probleemia, jos vika oli Soneran päässä.

fish sanoi:
Onko laajakaista ja ADSL sama asia vai mitenkäs nuo menee?
ADSL on laajakaista, mutta kaikki laajakaistat ei ole ADSL:iä, esmes se sun kaapeliliittymä on laajakaista. Kuten jo mainittu, ADSL lienee järkevin vaihtoehto. Hinnat eri operaattoreilla on about samat.
TheSami sanoi:
Hinnan lisäksi selvitä toki asiakaspalvelu jne. Ja jos otat operaattorilta joka "vuokraa" kaistan on huoltomies aina kauempana kuin paikalliselta.
Tämän puolesta kannattaisi ottaa Elisan liittymä, stadissahan on Elisan piuhat. Toimitus saattaa myös olla snadisti kilpailijoita nopeampi, kun ei tarvitse vuokrata piuhaa. Itse tosin olen asunut nykyisessä asunnossani ~2,5 vuotta, mulla on ollut koko ajan ADSL toiminnassa, eikä mun ole tarvinnut kertaakaan olla operaattoriin yhteydessä.

Yhteenvetona, itse ottaisin siltä operaattorilta, jolta saa parhaat edut (modeemi, avausmaksu yms.), jos eduissa ei eroja, ota Elisalta.

protsku sanoi:

Iselläni on Sonera ja jatkuvasti on yhteydessä ollut vikaa, aivan pääkaupunkiseudullakin, viimeksi tänään aamulla. Osa vioista on johtunut luultavasti käytössä olevansta home pna- järjestelmästä ja talokytkimestä, mutta suurta vitutusta on hommat kuitenkin aiheuttanut. Menetetty aika on usein paljon kalliimpaa kuin kuukausimaksut, joita olen yhden jo puhunut hyvityksenä teknisistä vioista.

Mielestäni asiakaspalvelu ei ole asiakkaan palvelemista, mikäli pelkästään vikailmoituksen tekemiseen menee itse ilmoituksen lisäksi 3 varttia puhelimeen jonottamista. Parhaimmillaan olen jonottanut 2 x peräkkäin yli ½h, jotta sonera voi katkaista puhelinyhteyden ja vasta kolmannella pääsen läpi. Onneksi "asiakaspalvelun" numero on sentään maksuton!

Ps. Tämä oli katkeran miehen puhetta. Minulla on edelleen Soneran liittymä ja kohta soneran puhelinliittymäkin enkä luonnollisesti ole kilpailevan yrityksen palveluksessa. Lukemalla search:n kauttaa mm. henriksonin palstaa, voi jokainen vetää johtopäätöksiä myös muista operaattoreista. Itselläni on empiiristä vitutuspohjaa eniten DNA:sta, tosin puhelinoperaattoripuolelta.

ToughGrip sanoi:
Iselläni on Sonera ja jatkuvasti on yhteydessä ollut vikaa, aivan pääkaupunkiseudullakin, viimeksi tänään aamulla. Osa vioista on johtunut luultavasti käytössä olevansta home pna- järjestelmästä ja talokytkimestä, mutta suurta vitutusta on hommat kuitenkin aiheuttanut.
Sulla ei sitten liene ADSL vaan joku taloyhtiöliittymä (tjsp)? Noi on (kaikilla operaattoreilla) sellaisia murheenkryynejä, että en suosittele kellekään. Sonera ainakin onkin lopettanut niiden uusmyynnin, ja hyvä niin.

Hellion sanoi:
ota Elisalta.

Tämänpäiväisessä ilmaislehti 100:ssa oli niin hyvä tarjous Elisalta, että käännyin heidän asiakkaakseen - tai siis sukulaiseni.

Ilmainen liittyminen, ilmainen modeemi, ensimmäinen kuukausi ilmainen, tietoturvan kytkentä ilmainen ja vieläpä kolme ilmaista kuukautta tietoturvaa. Voiko ilmaisempaa enää olla? :thumbs:

(Kampanja on muuten voimassa tammikuun -06 loppuun, numerosta 0800 464646 voi tilata. En ole firman palveluksessa, enkä saa tästä mitään hyvitystä, mutta pitää vähän mainostaa hyvää tarjousta kun oli niin älyttömän mukava ja ystävällinen myyjärouvakin puhelimen toisessa päässä.)

Onnittele tuttavaasi parhaimmasta mahdollisesta ostoksesta :)
Ei ihan tosissaan niin kyllä Elisa saa multa hyvät pisteet ADSL-liittymän hoidosta. Sain liittymän auki viikossa tänne Joensuuhun ja netistä tilatessani myös verkkokortin ostaminen oli kätevää.

Välillä tuntuu että tää netti takkuaa aivan helvetin pahasti, se on kaikilla sivuilla. Eli johtuuko se sieltä Elisasta?

Vaihdoin hiljattain operaattorin Soneraan, niillä on joku sopimus VVO:n kanssa ni on halvat hinnat ja hyvät edut.

+2mb/512 letku vaan 23,90€ (Maksoin vanhasta 1mb/512 letkusta 31,90€)
+Ilmaseksi modeemi kaupanpäälle
+2kk laskuista -50%

-Ei kiinteää IP-osotetta (ei tosin niin vakavaa)

Ei ainakaan tähän mennessä oo ollu mitää ongelmia.

Vaihdoin hiljattain operaattorin Soneraan, niillä on joku sopimus VVO:n kanssa ni on halvat hinnat ja hyvät edut.

Tein samoin ja kylläpä vituttaa:curs: PERKELE!

Kytkentä ilmaiseksi, ekat kolme kuukautta -50%.. Niinhän sen piti olla mutta sonera päätti lähettää laskun jossa on noin 100€ ylimääräistä, ei muuta kuin soitto asiakaspalveluun ja asia selvisi ja sain minulle kuuluvat etuudet, eikä tarvinu jonottaa kuin vain pari tuntia:curs:

Meni pari päivää ja kirjauduin omasivu palveluun lukeakseni sähköpostin, ihmettelin että miksei mulle ole tullut yhtään viestiä?? Kokeilin lähettää itelleni toisesta osoitteesta viestin mutta eihän se tullut perille.. Huomasin sitten että mun sähköpostiosoite on muutettu ihan oudoksi (eri henkilön nimi) ihmettelin lisää ja katsoin yhteystietoni ja nekin oli muuttunut jonnekin Veteliin jossa en ole koskaan käynytkään.. Soitto tekniseen asiakaspalveluun, asia luvattiin korjata ja aikoivat soittaa hetkenpäästä.. Noh puheluahan ei tullut ja soitin seuraavana päivänä uudestaan asia luvattiin korjata ja he lähettävät tekstiviestin kun homma on bueno..
Olen nyt ollu jotain kolme viikkoa ilman sähköpostia ja nyt tilanne on se etten pääse enää edes kirjautumaan omillesivuille...:curs:

JA nyt töistä tullessani postiluukussa odottaa soneralta tullut lasku:jahas: Yhden asian ne tuntuu osaavan, laskujen lähettämisen...:curs:

Ei mitään positiivista sanottavaa sonerasta!:curs:

Laskuja osaavat kyllä lähettää. Sain liittymää avatessani 3kk ilmaiseksi, mutta eiköhän sieltä paukkunut lasku jo ensimmäisenä kuukautena. Eikä tarvinut jonottaa kuin tunti laskutuspalveluun. Asiakaspalvelija vielä sanoi, ettei tollasia tarjouksia ole olemassakaan ja piti kaivaa sopimus esille, että uskoi.

Onneksi on sentään liittymä toiminut ihan hyvin. Kerran katkesi päiväksi, mutta taisi olla vikaa runkoverkossa.

Sonerasta ei ole kovin hyvää sanottavaa minullakaan. Pyysin liittymän siirron uuteen osoitteeseen, luvattiin tehdä kahdessa viikossa. Kolmen viikon päästä tuli tekstiviesti, jossa sanottiin että liittymä on käytettävissä noin neljän viikon päästä. Yhteensä siis liittymän siirto kestää noin 7 viikkoa, vaikka luvattiin tehdä kahdessa. Saa nyt nähdä tuleeko liittymä kuntoon tämän kesän aikana. Hyvitystä ei anneta, koska liittymä on "auki", tosin en tietenkään voi liittymää käyttää kun vanhastakin osoitteesta se katkaistiin jo parin päivän päästä ilmotuksen tekemisestä :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom