ADSL, kuinka kytkeä 2 ADSL boxia yhteen liittymään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu

MTM1977

WTF
Mode
Mulla on seuraavanlainen tilanne:
Mulla on työpaikan puolesta ADSL liittymä ja siinä firman ADSL boxi. Tuo boxi on melko rankasti suojattu, joten XBOX360 ei saa sen kanssa täydellistä yhteyttä Live palveluun vaan monien pelaajien kanssa ei pysty pelaamaan/kommunikoimaan.

Mä saan kaverilta halvalla paremmin Live käyttöön sopivan ADSL boxin, mutta nyt päästään siihen ongelmaan...

Miten saan kaksi ADSL boxia toimimaan yhdessä Elisan ADSL liittymässä samaan aikaan? Tuohon toiseen olisi siis firman kannettava kytkettynä (rankasti suojattu yhteys) ja toiseen XBOX360 (ei palomuuria).

Toimisiko siinä joku hubi tai vastaava vai miten tuo olisi mahdollista toteuttaa? Erikseenhän ne saa kyllä toimimaan, mutta ei jaksaisi käydä aina vaihtelemassa johtoja ja olishan se mukava jos molempia voisi käyttää samaan aikaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meinaakohan tuo rankka suojaus sitä, että NATtaus on päällä ja jotain muita säätöjä. Itsellä oli vastaava tilanne mutta purnaamalla sain sitten tunnukset tuohon boxiin ja pistin säädöt uusiksi.

Ripe sanoi:
Meinaakohan tuo rankka suojaus sitä, että NATtaus on päällä ja jotain muita säätöjä. Itsellä oli vastaava tilanne mutta purnaamalla sain sitten tunnukset tuohon boxiin ja pistin säädöt uusiksi.

Siinä on NATtaus (strict) ja palomuuri.
Mä en oikein usko, että kovin helpolla saan salasanaa tuohon firman adsl boxiin...

Purnaat, että messengerit sun muut mediaohjelmat eivät toimi. Nehän vaativat aika usein julkisen ip-osoitteen. Mua ainakin riso ituo homma ihan kympillä kun tuollaisia teennäisiä suojauksia oli tehty. Kuitenkin VPN yhteys sitten on aina päällä kun firmaan otan yhteyksiä. Boxin asentajalta sen salasanan sai :D

Ripe sanoi:
Purnaat, että messengerit sun muut mediaohjelmat eivät toimi. Nehän vaativat aika usein julkisen ip-osoitteen. Mua ainakin riso ituo homma ihan kympillä kun tuollaisia teennäisiä suojauksia oli tehty. Kuitenkin VPN yhteys sitten on aina päällä kun firmaan otan yhteyksiä. Boxin asentajalta sen salasanan sai :D

Mä asensin tuon itse, se tuli postissa kotiin ja kaikki säädöt oli valmiina. Eilen yritin mennä säätöjä muuttamaan ja huomasin, että perhana, sehän on salasanalla suojattu...

edit:

sain kun sainkin salasanan, eli voi olla, että pärjään sittenkin nykyisellä boxilla :)

Mulle sanottiin n. vuosi sitten että ei onnistu kahden boksin kytkeminen ainakaan niin että käyttää niitä saman aikaisesti. Joku kytkin väliin ja vuoronperään käyttäen pitäisi (muistaakseni näin sanoivat) toimia. En tiedä onko hommat muuttuneet sen jälkeen. Ja Elisa on mullakin.

Noissahan on eri MAC-osoite, joten ei taida onnistua eri boxsien liittäminen. Sun liittymääsi on liitetty, jo jokin MAC-osoite ja joka purkissa on omansa, joten ei taida onnistua kuin tilaamalla toinen ADSL-linja.

Kyllä mä uskoisin, että saat sen salasanan sieltä irrotettuu kun purnaat vaan tarpeeks ja kerrot selkeesti mikä mättää. Ainakin meidän firman liittymissä ne on luovuttaneet kun on vaan valittanu liian kireistä asetuksista.

Laitetaan vielä tähän, kun tuo edit ei tuolta taida erottua tarpeeksi :D

eli sain sen salasanan ja koitan tänään kikkailla asetukset kohdalleen.

Suositut

Back
Ylös Bottom