ADSL hidastuu, Elisassa vika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pahis_
  • Aloitettu Aloitettu

pahis_

Papa Eicke
Nyt on pari päivää laajakaista todella hidas, sivut latautuvat hitaammin kuin modeemilla. Tänään aamulla ja päivällä nopeus oli taas normaali mutta nytkin NetStat näyttää että nopeus on huimat 0.1 kb/s, ja sen kyllä huomaa! Yhteys on 512k/512k ADSL. Pitää kohta varmaan soittaa Elisalle, mutta ajattelin nyt ensin täällä kysyä että tietääkö joku täällä mitä helvettiä oikein tapahtuu. Asun Porissa päin, onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia Elisasta täälläpäin? Ärsyttää aivan helvetisti tämä :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on ollu jo 7vk Elisan 2/512 liittymän nopeus 160kb/s alkaa pikkusen jo vituttaa, oon 5 kertaa nyt soittanu sinne ja jos ei ala tapahtumaan niin vaihdan pois tän paskan. En asu porissa mutta kuitenkin. :curs:

Ongelma olikin puhelimen pistokkeessa, joka oli modeemin pistokkeen ja puhelinpistorasian välissä. Repäsin se pois ja nyt tämä toimii taas kuin unelma. Voi saatana kun helpotti :)

DoDo sanoi:
Mulla on ollu jo 7vk Elisan 2/512 liittymän nopeus 160kb/s alkaa pikkusen jo vituttaa, oon 5 kertaa nyt soittanu sinne ja jos ei ala tapahtumaan niin vaihdan pois tän paskan. En asu porissa mutta kuitenkin. :curs:

160 ei nyt niin huono ole, mutta kyllä sen pitäisi 190 yltää.

Paskat, ei ollutkaan vika pistokkeessa. Kävin elisan liikkeessä, sanoivat että eivät voi tehdä asialle mitään ja että pitää soittaa siihen maksulliseen neuvontapalveluun. Sinne taas en rupea soittamaan ennenkuin kaikki muut keinot on käytetty. Äsken vaihdoin liittymän asennus cd:n ohjeiden mukaan ip-osoitteen, katotaan nyt miten alkaa toimia. (No eihän se tietenkään auttanut mitään. Alussa kaistan nopeus oli päälle 500 kb/s, ny tämän viestin kirjoittamisen aikana on pudonnut 165 kb/s nopeuteen) Viikonloppuna menee sitten koko windows uusiksi, jos ei enää sen jälkeen toimi niin sillon kyllä vaihtuu liittymä.

texwiller sanoi:
Tsekatkaa nopeus tällä

Mulla on 2MB elisa ADSL vantaan alueella ja testi näyttää:

Maksimi siirtonopeutesi: 1695.8 Kbps
(207.8 K bytes/sec)

Jonkin verran testi kyllä heittelee 150 K bytes / sec - 200 K bytes / sec välillä.

Ihan hyvä tulos kun ottaa huomioon, että teoreettinen maksimi on joku 200 K bytes / sec.

Paholainen sanoi:
Paskat, ei ollutkaan vika pistokkeessa. Kävin elisan liikkeessä, sanoivat että eivät voi tehdä asialle mitään ja että pitää soittaa siihen maksulliseen neuvontapalveluun. Sinne taas en rupea soittamaan ennenkuin kaikki muut keinot on käytetty. Äsken vaihdoin liittymän asennus cd:n ohjeiden mukaan ip-osoitteen, katotaan nyt miten alkaa toimia. (No eihän se tietenkään auttanut mitään. Alussa kaistan nopeus oli päälle 500 kb/s, ny tämän viestin kirjoittamisen aikana on pudonnut 165 kb/s nopeuteen) Viikonloppuna menee sitten koko windows uusiksi, jos ei enää sen jälkeen toimi niin sillon kyllä vaihtuu liittymä.

Ehkä sä olet niin huono asiakas, että sinusta halutaan eroon ja pistetään linja toimimaan huonosti, että vaihtaisit palveluntarjoajaa tai muuten vain annetaan helvetin huonoa palvelua. :hyper:

Kukaan ei halua kuunnella loputtomasti kenenkään vinkumisia ainakaan ilman erittäinhyvää maksua euroissa asiakaspavelutyössäkään.

Olin aikoinaan kodinkone liikkeessä myyjänä ja kyllä liikkeeseen tuli silloin tällöin sellaisia tyyppejä, joille ei pitäisi alunperinkään myydä mitään. Mikään ei saisi maksaa mitään, eikä ole paljon rahaa maksaakaan ja vingutaan joka asiasta ja laite ei muka toimi vaikka vika on siinä, että ei osaa käyttää niitä ostamiaan laitteita. Lisäksi oli nämä asiakkaat, jotka uhkailivat kaikenlaisilla jälkiseuraamuksilla tms. Nämä samat jutut kun on kuullut 100x500 kertaa alkaa jo kyllästyttää. Toisaalta välillä tuli asiallisiakin asiakkaita, jotka toivat rikkinäisen laitteen ja sanoivat ystävällisesti tämä ei toimi niin heille sitä antoi ikään kuin automaattisesti parempaa palvelua.

Maksimi siirtonopeutesi: 388 Kbps
(47.6 K bytes/sec)

Ja mullahan on 2 megan linja soneralta.. Soittelin asiakaspalveluun että miks vitussa yhteys ei toimaa.. Kuulemma turussa jotain häikkää piuhoissa. Toivottavasti saavat pian kuntoon kun koneen formatoin juuri ja läjä kamaa pitäis imasta.. Ei näillä nopeuksilla winamppia enempää viitti imutella :(

mulla tuli Maksimi siirtonopeutesi: 1039.2 Kbps
(127.4 K bytes/sec)
eikös tuo oo ihan paska? 8/1 opoy

edit:Taitaa vaikuttaa tuohon ohjelmaan se että kokoajan imuttaa eikä raski katkasta.

Priimus sanoi:
Maksimi siirtonopeutesi: 388 Kbps
(47.6 K bytes/sec)

Ja mullahan on 2 megan linja soneralta..
Maksimi siirtonopeutesi: 498.2 Kbps
(61.1 K bytes/sec)

Ja mullahan on 512/512... Eli ei se koko vaan, miten sitä käyttää. :jahas:

Maksimi siirtonopeutesi: 575.1 Kbps
(70.5 K bytes/sec)

Onks toi nyt hyvä vai huono tulos? Soneran 1 meganselle liittymälle.

Joops, Elisaan olen minäkin hyvin pettynyt, välillä toimii ihan hemmetin hitaasti, ja esim. eilen illalla, ei toiminut internet koko iltana, tosin eipä sinne mitään asiaakaan ollut.

Se elisan mainos siitä autotallin ovesta pätee hyvin, elisa toimii samalla tavalla eli tökkimällä toimii,eitoimi,toimii,eitoimi,toimii,eitoimi,toimii... :D

Testi tuloksia eli Asun Vantaalla Tikkurilassa liittymänä Elisa ADSL 2MB / 512kb

Tuloksia HTV testi:
Testi 1: 128 KB ladattiin ajassa 0.56 sekuntia, nopeuden ollessa 1824 kbit/s
Testi 2: 256 KB ladattiin ajassa 1.82 sekuntia, nopeuden ollessa 1122 kbit/s
Testi 3: 512 KB ladattiin ajassa 2.48 sekuntia, nopeuden ollessa 1648 kbit/s
Testi 4: 1024 KB ladattiin ajassa 4.81 sekuntia, nopeuden ollessa 1702 kbit/s
Testi 5: 1024 KB ladattiin ajassa 4.76 sekuntia, nopeuden ollessa 1721 kbit/s

Keskiarvo: 2944 KB ladattiin ajassa 14.44 sekuntia, siirtonopeuden ollessa 1631 kbit/s

Elisa Oyj Testi:
1.7 Mbps

Lukema tarkoittaa, että voit ladata 215.15 kB/s Elisan palvelimelta,
jos sinulla ei ole muuta liikennettä. Huom! lukema ei ole datasiirron tekniikoista
johtuen sama kuin liittymän nimellisnopeus.

Sekä Elisaa ja Soneraa on tullut kokeiltua eikä noilla mitään mainittavaa eroa ole ollut. Sonera pätki joskus, Elisalta taas näyttäisi name server hyytyvän silloin tällöin. Nopeudet (512/512) on molemmilla olleet niinkuin pitääkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom