Nitsku: Sailaksen paketissa onkin kyse kokonaisvaltaisesta paketista, jossa KAIKKI eri kohdat nivoutuvat yhteen tukien toistaan. Veronalennukset, ansiosidonnaisen päivärahan porrastaminen, opintotuen muutos -lainaksi etc. Ryhmän jäsenet edustivat KAIKKIA eri poliittisia suuntia ja lopputuloksena oli Sailaksen työryhmän ohjelma. KAIKKI eri poliittiset ryhmät pitää sisällään ryhmät vasemmistoliitosta kokoomukseen. Ryhmän jäsenet sanovat, että paketti on kokonaisuus ja se on tehty toimimaan kokonaisuutena, eikä palasina otettavaksi käyttöön. Paloina se ei toimi. Vertauksena käytettiin rusinapulla: ei voida ottaa pelkkiä rusinoita, koska sitten ei ole sitä pullaakaan. Huomattiinko, että tavoitteena oli saada opiskelijat aikaisemmin opiskelemaan eli korkeakouluopiskelujen aloittaminen aikaisemmin onnistuisi? Nyt sisään pääseminen kestää keskimäärin 3 vuottaa ja ka-valmistumisikä on 29 vuotta. Korot ja osa lyhennyksistä tehtäisiin vähennyskelpoisiksi. Kokonaisuuden vaikutus suomalaiseen yhteiskuntaan olisi niin suuri, että sen arviointi vain yhden eturyhmän kannalta on mahdotonta. Se, että nyt halutaan paljon opintotukea, ei tarkoita sitä, että työpaikka löytyy tulevaisuudessa. Ihmisen pitäisi mielummin AINA tehdä töitä kuin olla tyhjänpanttina. Kun itse valmistun, en halua maksaa jonkun hitaan ja laiskan opiskelijan elämistä. Maksakoon itse omansa niin kuin olen itsekin maksunut tekemällä töitä ja valmistumalla vajaassa neljässä vuodessa.