Adolf Ehrnrooth

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka en ole taipuvainen tunteiluun, täytyy tähän sanoa:

:worship: Suuri soturi on kuollut :worship:

Kuten moni muukin täällä, minäkin muistan yhä elävästi, kuinka kenraali Ernrooth paukutti nyrkillä puhujanpönttöä Maneesissa ja huusi:

"tärkein tehtävä on vapauden, itsenäisyyden ja itsemääräämisoikeuden turvaaminen!"

Aika vaikuttava henkilö, vaikka oli jo silloin vanhempi kuin kuolema. Vietti tapahtumarikkaan elämän, ja ehti vaikuttaa moneen asiaan sen aikana.

Rauha hänelle, tuollaisia ei ole enää monta jäljellä.

:worship:

Kohta ei oo yhtään tosimiestä jäljellä. R.I.P. Adolf

"Suomi on hyvä maa, paras meille suomalaisille."

Toivottavasti muistetaan tämä jalkaväenkenraalin perintö ja todella toimitaan sen mukaisesti eikä vain puhuta.

Suuri suomalainen on poistunut keskuudestamme.Mielestäni A.Ehrnrooth oli oikea itsenäisyytemme ruumiillistuma.Suuri sotasankari,joka muiden veteraanien kanssa mahdollisti itsenäisyytemme.Valitettavasti kaikki eivät osaa/halua arvostaa e.m kaltaisten miesten ja naisten tekoja.Sivarit ja aseistakieltäytyjät mm.jopa heittävät herjaa sotiemme ajasta ja henkilöistä.Ikävää ja todella halventavaa.Ilman noita sota-ajan sankaritekoja olisi äidinkielemme nykyään.....varmaan tiedätte mikä!
Herra kenraali,lepää rauhassa.Muistosi elää!!

RikHard sanoi:
R.I.P

Rannalle himmeän lahden
aurinko laskenut on.
Kutsu jo soi iltahuudon,
taakka jo laskettu on.

Veteraanin iltahuuto

On muuten uskomattoman hieno laulu tämä Veteraanin iltahuuto. Erään elämäni koskettavimmista tunteista koin 20-vuotiaana varusmiehenä. Kovasti rakastamani Isoisäni, kahden sodan veteraani, siunattiin haudan lepoon. Itse olin silloin nuori varusmies, ja suvussa on eräs kapiainen. Kirkossa teimme kunniaa asepuvuissa, arkun vieressä, kun sotaveteraanit kävivät laskemassa oman seppeleensä. Vanhat miehet kuka enemmän ja kuka vähemmän huonossa kunnossa kävivät jättämässä viimeiset jäähyväiset. Nähtävästi pitää paikkansa, että kaveria ei jätetä. Tämän jälkeen laulaja (taisi olla suntio) esitti tuon veteraanin iltahuuto-kappaleen. Silloin ei ollut kyllä kyyneleet kaukana, itse asiassa ne oli poskilla.

Itse olen todella isänmaallinen ihminen, ja arvostan kaikkia veteraaneja suuresti. Mannerheim-ristin ritarit, etunenässä Adolf Ehrnrooth, tekivät uskomattoman suuren työn Suomen ja sen kansan hyväksi, kuten jokainen sodassa ollut. Meidän täytyy pitää hyvää huolta yhä harvenevasta veteraanien joukosta. Muistakaamme myös niitä, jotka 60 vuotta sitten antoivat kaikista kalleimman uhrin isänmaalleen.

Levätkää rauhassa, Herra Kenraali.

R.I.P

Kiitos ja lepää rauhassa !
yrittäkäämme pitää suomen viimeiset itsenäisyyden rippeet tallella kunnioittaaksemme niitä jotka ovat sen meille ansainneet!

He lost his friends in a war
Back in 1944
Once he stood there with a gun
Now he's tired, old and done

Ref.: Once he fought for the Fatherland
When Russians came, he fought like a man
We owed him lot but we've betrayed

He did his part, we never paid
He never got out anything
From what leaders promised to him
You'll get your share when the war is won
Now they treat him like a scum

mistreat-veteran

Tukekaa sotaveteraaneja vielä kun he ovat hengissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom