Acerin takuuhuolto, kelvoton?

Moi. Kellään kokemuksia ko. firman kans?

Itse ostin kannettavan ja siinä oli näppäin rikki joka vaikuttaa aika lailla koneen käytettävyyteen. Lähetin korjauseen samantien ja tuli melki samantien takasin (lähinnä kuljetus vaan kesti). Mitään ei ollu tehty. Lähetin uudelleen ja suurella selostuksella mikä siinä on rikki.
Koneeni jäi heille vähä pidemmäksi aikaa kuin lupasivat, unohtivat nurkkaan tai jotain. Ja kun asiasta kysyin, että missä viipyy ni sanoivat, että hoitavat asian pikimmiten. No se tulikin nopeeta takas sieltä.
Vikaa ei korjattu, ehkä hieman parannettu mutta ei täysin kunnossa. Olen pistänyt reklamaatiota heille ja väittävät että kone on korjattu, ei korvata. Vaikka kone oli vielä silloin DOA kone, heidän omilla termeillänsä.

... Jahas, heidän sivunsa on alhaalla ni en voi pastee tuota DOA juttua. Mut se menee niin, että jos kone on viallinen ostettaessa, se on 15pvä koneen ostosta DOA-kone "Dead On Arrival" saat uuden tai vastaavan tilalle jos vikaa ei saada korjattua.

Kolmas lähetys saa nyt odottaa koska tarvin kyseistä kapistusta. Ajattelin viedä laitteen seuraavalla kertaa myyjälle näytille, että tämä on tälläi ja tälläi rikki, että voisitko selittää tarkemmin, ettei tulisi kolmatta turhaa reissua.

Niin ajatus vaan oli kysyä, että mitkä on teidän kokemuksia ko. firman takuuhuollois?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä oo kuullut yhtään mitään hyvää Acerin takuuhuollosta. Kun olin uutta konetta ostamassa niin useampi myyjä sanoi suoraan, ettei suosittele Acerin ostamista koska jos jotain menee rikki niin koneen saa muutaman kuukauden venailla.

Niin ajatus vaan oli kysyä, että mitkä on teidän kokemuksia ko. firman takuuhuollois?

Pelkkiä huhupuheita, mutta tunnen kaksi Acerin omistajaa ja molempien kohdalla kuvio meni aika samalla tavalla. Koneet meni rikki, lähetettiin huoltoon, tuli takaisin, lähetettiin taas huoltoon ja lopulta ne sitten toimikin. Ja aikaa kului reilusti.

Jep jep, persiistä on! Itellä on työkoneena Acerin Travelmate. Vuoden käytön jälkeen kone alkoi ylikuumeta ja kaatuilla (lämmön takia). Vein huoltoon, jossa kone viipyi reilun viikon. Hain koneen ja sanoivat, että tuuletin oli epäkunnossa ja että korjasivat sen. Siis mitä vttua, tuuletin maksaa muutaman kympin! Kone pelasi muutaman kuukauden ok, jolloin alkoi taas lämpöogelmat. Tällä hetkellä pidän duunissa erillistä jalkatuuletinta koneen vieressä, että pysyvät lämmöt kurissa. Eilen tilasin työnantajalta HP:n kannettavan. En ole viemässä toista kertaa huoltoon. Ja palvelu tossa konalan huollossa on _todella_ ala-arvoista! :curs:
Pelkästään jo tuon huollon takia, en Aceria kenellekkään suosittele.

itellä oli vastaava ongelma hp:n nx- sarjalaisen kanssa (a-näppäin rikki, TUNNUSTAN NYT ETTÄ HAJOITIN SEN ITSE!!!!)

yhteyttä lähimpään valtuutettuun huoltoon -> kysyivät koneen koodin ja ilmoittivat tilanneensa varaosan. vajaan viikon päästä ottivat yhteyttä että toisin koneen huoltoon.
vein koneen, odotin ehkä puol tuntia max ja sit kokeiltiinkin jo, että koneen näppäimistö toimii kunnolla. toimi ja valmis.

(toim huom pavillonien kanssa joutuu sit pari viikkoa ainakin odottamaan koska niitä ei huolleta muualla kuin pk-seudulla)

Ittellä oli uuden Acerin akku paskana, tai siis kesti puol tuntia. No lähetin takaisin. Kesti varmaan viikon tai pari ja sitten tuli sama paketti paluupostissa, avaamattomana. Hajosin.

No, aikanaan sain kyllä uuden akun.
Myöhemmin kaadoin kahvit näppikselle ja tilasin uuden. Toimitus kesti 3 kk.

Ei ole munkaan seuraava kone Acer. Ostin ton aikoinaan hyvän suorituskyky/hinta -suhteen vuoksi. Nykyään saa kyllä hyvänkin hyvänmerkkisen koneen halvalla.

Juuri tämän takia suositellaan ihmisille niitä vähän kalliimpia kannettavia mutta kun ne on niiin halpoja. Kannettavat on kuitenkin sellainen tietokoneryhmä jossa laatu ensisijaisesti näkyy hinnassa. Esim. Lenovon/IBM:n läppärit maksaa reippaasti, mutta se laatu, kestävyys ja hyvä takuuvaihtopalvelu takaa toimivuuden.

Juuri tämän takia suositellaan ihmisille niitä vähän kalliimpia kannettavia ... Esim. Lenovon/IBM:n läppärit maksaa reippaasti, mutta se laatu, kestävyys ja hyvä takuuvaihtopalvelu takaa toimivuuden.

Omien kokemusteni perusteella en suosittele IBM:n läppäreitä kenellekään. Taloudessa yksi R51 ja aivan käsittämätöntä sen koneen hitaus käynnistyksessä (jotain vikaa ilmeisesti jossain, kun käyttiksen uudelleenasennuskaan, ajuripäivitykset ym. eivät auta). Ennen kuin kone on valmiina ja ensimmäisen ohjelman saa auki niin saakin kahvit keitellä odotellessa. Vanha P200 käynnistyi vähintään yhtä nopeasti. Ja muutenkin esim. hinta/teho -suhde aivan onneton noissa IBM:ssä. Mielestäni hyvä hinta/teho -suhde on kuitenkin ehkä yksi ratkaisevimmista kriteereistä laatua määritellessä.

Huolto ja palvelu, no ne saattavat olla hyviä, mutta en kokisi itse koneiden laatua ja kestävyyttä varsinaisesti muita merkkejä paremmaksi. Tai ainakaan itse en ole valmis maksamaan ylimääräistä siltä varalta, että saan sitten koneen ehkä rikkoutuessa nopeaa huoltopalvelua.

Itselläni käytössä esim. fujitsu_siemens ja ei mitään ongelmia 2 vuodessa. Koneen tehot ja varustelu ihan toista mitä IBM:llä olisi saanut samalla rahalla. Ja sitten jos pelejäkin haluaa satunnaisesti pyöritellä niin eipä taida IBM:n näytönohjaimet olla muuta kuin tekstinkäsittelyyn ja taulukkolaskentaan lähinnä. Olisin tietysti voinut maksaa IBM:stä enemmän ja saada vähemmän - ja sitten odotella, että milloin se kone hajoaa, että pääsee nauttimaan hyvästä huollosta ;)

Esim. Lenovon/IBM:n läppärit maksaa reippaasti, mutta se laatu, kestävyys ja hyvä takuuvaihtopalvelu takaa toimivuuden.
Hohoo :hyper:

Työskentelen paikassa, johon hommattiin vuoden alusta noin 20 uudenkarheaa Lenovoa. Tämän jälkeen onkin sitten takuuäijä juossut paikan päällä yhtenään hakemassa koneita korjattavaksi. Miltei joka koneessa on ollut jotain korjattavaa. Oma koneeni kävi kolme kertaa huollossa. Kolmannella kerralla sain uuden myllyn ja viat sen kuin jatkuivat.

Ei se hinta aina sitä toimivuutta takaa...vaikka useimmiten näin saattaakin olla.

Tässä huomaa hyvin että eri ihmisillä on myös erilaisia kokemuksia. :) Aikoinaan työharjoittelussa jouduin paria ibaria huollattamaan ja asiat sujuivat erittäin kivuttomasti. Sen sijaan fujitsu-siemensin ja niiden takuuhuoltofirman kanssa oli kovaa vääntöä. Summa summarum, älkää ostako läppäreitä, ovat kaikki huonoja. :D

Multa hajos acerin näyttö. Ei saanut virtaa ollenkaan. Lähetin takuuhuoltoon ja noin 5 viikon kuluttua tuli postista lappu, että näytön voi noutaa. Eli nyt toimii näyttö, mutta kohtuuttoman kauan siinä kesti :S

Juu kiitos tiedoista = Acer paska.
Tästä lähin kyl tuun kiertää Acerin tuotteet kaukaa ihan sen takia ettei tarvisi pelata heidän huoltojen kanssa.

Tänään tuli 30 päivää täyteen siitä, kun lähti läppäri acerille huoltoon. Osaa olivat odotelleet kuuleman mukaan yli viikon verran. Pari päivää sitten oli kuulemma tullut uusi emolevy siihen. Saa nyt nähdä ensviikon alussa, että onko kone tulossa takaisin päin. Jos ei alkuviikosta kuulu mitään niin saavat alkaa pistää toisen koneen tilalle.

Sanoivat itse asiakastuessa, että jos yli 30pv menee niin aletaan vastaavaa kattomaan tilalle.

Kuinka ootte hoitanu takuut? Soitin itse suoraan acerille ja kysyin rma koodin millä voin pistää dhl:n kautta menemään. Mulla oli pieni pelko siitä, että sanovat jotain, kun olin koneen aukassu. Sanoin sen kyllä rehellisesti puhelimessa, että olen pölyjä imuroinut vittuun läppäristä. Mitään järkeä lähettää pölyjen takia kuukauden reissulle jos saa ite hoidettua homman 5 minuutissa. Siitä pisteet acerille.

Toi acerin puhelintuki on kyllä niin vitun perseestä, kun ottavat semmoisia sinne jotka ei osaa edes suomea puhua.

Ittellä on oikeastaan vain hyviä kokemuksia Acerin takuuhuollosta. Soitto, koneen numero ja Konalaan läppäri. Ekalla kerralla meni viikko ja DHL toimitti takas, toimi. Sitten puolen vuoden päästä oli samantyyppinen ongelma, tällä kertaa meni pari viikkoa.

Pistetäänpä vielä kokemusta, itsellä hajos acerin läppäristä näppäimistö, joka oli kyllä oma moka. Ettei sinänsä takuujuttuihin kuulu, mutta tilasin uuden ja lupasivat 3 viikossa, venähti sitten tuo kolme viikkoa kolmeen kuukauteen. Tuskinpa olisivat takuuseen saaneet tuon nopeampaa. Mut jeesus et oli vittumainen vika. Mehua vähän loiskahtanut näppikselle ja muutama näppäin otti itsestään kontaktia. Ei siinä mitään, kone toimi melkein normaalisti yleensä välillä vaan alkoi puskemaan merkkejä itsestään ruutuun, mutta pahin/paras oli kun konetta yritti käynnistää. Kone alkoi ulvomaan pc-piipperin kautta jotain helvetin varoitusääntä, jos näppäin sattui just käynnistettäessä antamaan singaalia. Ja tuota pc-piipperiä ei saanut edes biossista tai mistään kytkettyä pois päältä ja eihän tuota paskaa uskaltanut luennolla edes käynnistää, ettei se ala ulvomaan sillä palosireeni äänellä.

Ja noin acerin yleisestä laadusta, että jos tuo näppis hajos omasta syystä, niin ilman syytä tuosta hajosi toinen kaijutin ja wlan ensimmäisen vuoden aikana. Kummankaan takia en sitten takuuseen konetta vienyt, kun tarvin läppäriä koko ajan. Ja toisaalta eipä noilla läppärin kaijuttimilla mitään tee muutenkaan ja wlanin pystyi korvaamaan usb-tikulla.

Argh... Mulla hajosi alkusyksystä oma Acerin läppärini. Malli taitaa olla Aspire 5045. Kone tuli noin viikossa takaisin, jolloin huomasin alkuperäisen vian(poweri paskana) korjaantuneen, mutta kaupantekijäisenä sain kasan uusia ongelmia. Ei muuta kuin kone huoltoon uudelleen.

Nyt on mennyt jo kaksi viikkoa, vaikka lupasivat koneen palaavan minulle entistä nopeammin, koska kyseessä on tavallaan sama huoltokerta. Täytynee ensi viikolla soitella sinnepäin...

Pöytäkoneessa on ollu jo jonkin aikaa Acerin näyttö. On toiminut täysin moitteetta.

Työskentelen paikassa, johon hommattiin vuoden alusta noin 20 uudenkarheaa Lenovoa. Tämän jälkeen onkin sitten takuuäijä juossut paikan päällä yhtenään hakemassa koneita korjattavaksi..
Mitä te teette noille koneille? Meillä on noita saman lafkan standardisoituja Lenovoja, eikä ole ollut mitään ongelmia. :)

Mitä te teette noille koneille? Meillä on noita saman lafkan standardisoituja Lenovoja, eikä ole ollut mitään ongelmia. :)
Ei voi uskoa! :eek: Tai sitten ette vaan huomaa niitä vikoja. Tässä muutama mitä omalla koneella ollut:

- hirttää kiinni ilman varoitusta, näytön kuva pysyy mutta mitään ei tapahdu

- hirttää kiinni kun laittaa vauhdissa virtajohdon kiinni

- kone ihmettelee sisäänkirjautumisen jälkeen maailman menoa noin 10 minuuttia eikä tee mitään.

- ohjelmat kaatuilevat

- koneesta saa sähköiskuja :eek:

- koneesta kuuluu välillä aivan vitunmoista sirinää

Enkä ihmettelisi niin paljon jos kyseessä olisi vain yksi kone, mutta noita on esiintynyt lähes jokaisella. Ehkä tuo on vain laitoskohtaista :lol2:

- kone ihmettelee sisäänkirjautumisen jälkeen maailman menoa noin 10 minuuttia eikä tee mitään.

Tämä on juurikin samantyyppinen vika kuin mitä itselläni. Sanotaan näin, että silloin harvoin kun tuota konetta joutuu käyttämään niin lähellä on ettei se lennä ikkunasta ulos.

Mä oon töissä Acerin koneita myyvässä liikkeessä ja joudun silloin tällöin lähetteleen asiakkaiden meille tuomia läppäreitä huoltoon. Kyllä toi huollon venyminen on enemmän sääntö kun poikkeus, ja jos vertaa esim. HP:n takuuhuoltoon niin eipä tarvii miettiä kumpaa merkkiä suosittelee...
Toi DOA-käytäntöhän vaihtelee merkeittäin/laitteittain, mutta yleensä kannattaa ottaa välittömästi vian havaittuaan yhteyttä jälleenmyyjään. Usein laite voidaan vaihtaa loppuasiakkaalle samantien uuteen ja myyjäliike jää "tappelemaan" maahantuojan/valmistajan kans.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom