Acerin takuuhuolto, kelvoton?

Meidän taloudessa ollut kaksi HP:n melko tuoretta läppäriä (parin vuoden sisällä ostettuja) ja molemmissa on ollut useita näppäinongelmia, siis näppäimiä lähtee irti siten että kiinnikkeet ovat korjauskelvottomia. Uskomattoman huonot näppäimet noissa HP:ssä. :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep jep, persiistä on! Itellä on työkoneena Acerin Travelmate. Vuoden käytön jälkeen kone alkoi ylikuumeta ja kaatuilla (lämmön takia). Vein huoltoon, jossa kone viipyi reilun viikon. Hain koneen ja sanoivat, että tuuletin oli epäkunnossa ja että korjasivat sen. Siis mitä vttua, tuuletin maksaa muutaman kympin! Kone pelasi muutaman kuukauden ok, jolloin alkoi taas lämpöogelmat. Tällä hetkellä pidän duunissa erillistä jalkatuuletinta koneen vieressä, että pysyvät lämmöt kurissa. Eilen tilasin työnantajalta HP:n kannettavan. En ole viemässä toista kertaa huoltoon. Ja palvelu tossa konalan huollossa on _todella_ ala-arvoista! :curs:
Pelkästään jo tuon huollon takia, en Aceria kenellekkään suosittele.

Villinä veikkauksena sanoisin, että sulla ollu sama ongelma, kuin mulla. Itellä nimittäin alkoi Fujitsu Siemens läppäri ylikuumenemaan noin puolen vuoden jälkeen ja lämmöt nous yli 100 asteeseen raskaassa käytössä --> kone sammutti itsensä. Vein koneen takuuhuoltoon ja selosteessa luki, että joku tuuletin oli ihan pölystä tukossa.

Ite voin kyllä suositella Fujitsu siemensiä ja sen käyttämää Asapcomia. Huollossa meni vajaa kaksi viikkoa ja plussaa siitä, että kertoivat jo konetta vietäessä, että porukkaa on kesälomalla ja voi mennä semmosen pari viikkoa. Netistä sai myös seurata sitä koneen huollon etenemistä ja vikakuvauksen sai sieltä kateltua.

- hirttää kiinni ilman varoitusta, näytön kuva pysyy mutta mitään ei tapahdu

- kone ihmettelee sisäänkirjautumisen jälkeen maailman menoa noin 10 minuuttia eikä tee mitään.

- ohjelmat kaatuilevat

Johtuisiko Windowsista?
Olen huomannut myös muutaman Dellin ja Fujitsun käyttäytyvän noin Windowsin kanssa, mutta Linuxilla toimivat oikein.

Applen koneet ovat luotettavimpia.

Nostanpa nyt vanhan ku tuli acerista kokemusta..

itellä ollu kaks aspirea.. toinen hajosi kahden vuoden käytön jälkeen kun virtajohto katkesi, ne on tosi surkeeta laatua ja murtuu tosi helposti.

Toinen oli rikki jo paketista otettaessa näyttö pätki ja meni viiruille.. no en jaksanu lähettää samantien takaisin ku olin ollu koko kesän ilman konetta ja tarvitsin sitä koulussa.
No meni pari kuukautta ja näppäimiä lähti irti, ja nyt vasta virtajohto katkesi samoin kuin edellisestä ja sitä ei voinut sne takia sitten enää käyttää kun ei saanu ladattua..mulla oli kaatunut mehua aiemmin näppikselle, mutta ei hajonnut kone mitenkään kun sain samantien kuivattua eikä siitä tullu mitää vikaa. tein virheen ja lähetin huoltoon, jossa tietenkin nesteen huomasivat ja pistivät virtajohdon katkeamisen nesteen viaksi!
Kone olisi muuten ollut käyttökelpoinen kun olisin saanut vain uuden virtajohdon....
No ne hajottivat huollossa lisäksi koko näppäimistön joka toimi moitteettomasti ennen huoltoon lähetystä, ja kun siitä reklamaatiota tehtiin niin eivät myöntäneet virhettänsä eikä huonosti suomea puhunut ymmärtänyt linjan toisessa päässä että koneessa ei ollut muuta käyttöä haittaavaa vikaa kuin virtajohdon murtuminen..
Joten maksoin 60 euroa siitä että kävi sielä pyörähtämäsä, ja lisäksi kone olisi tällä hetkellä käyttökelvoton ellen olisi hankkinut erillistä näppäimistöä.

Ymmärrän tietysti sen että koska siellä oli nestettä niin ei ole enää takuussa, mutta kun virtajohdon katkeaminen nyt ei siitä nesteestä mitenkään johdu, ja muita vikoja en ollut edes pyytänyt korjaamaan..
niin olivat avanneet näppäimistön ja pistäneet sen paskaksi... ja lisäksi vielä näppiksen kansi oli liimattu kiinni siihen koneeseen?!? kun yritimme avata sitä että jos se on vain kiinnittämättä.

Ei näiden juttujen perusteella kovin hyvä tuo Acerin huolto oo. Itellä ollu vajaa puoltoista vuotta Acerin kone ja tää ylikuumenee ihmeellisesti ja sammuu kun tarpeeksi käyttää. Voi toki olla (ja varmaan onkin), että tuolla tuulettimissa on sen verran pölyä ja muuta roskaa että tukkii nuo tuulettimet ettei pysty tuulettaa, eli taitaa olla parempi et ihan kotikonstein yrittää saada noita tuulettimii putsattua kun tuskin ne sille mitään pystyy tekemään, eikä ois oikee varaa luopua koneesta pitkäks aikaa kaikkien koulujuttujen takia. Jos ei sitten vieläkään toimi kun on ite noita tuulettimii yrittäny säätää niin sit vois varmaan harkita tuota huoltoa, mutta oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tähän taloon Acerin kone tulee.

Noi ylikuumenemisjutut on todella yleisiä, koska pääsääntöisesti koneet on suunniteltu aivan helvetin tyhmästi ilmankierron suhteen. Yleensä pohjassa on ritilä ja sen takana puhallin joka puhaltaa sitte sivusuuntaan prosessorin jäähdytysripojen läpit kuuman ilman koneen sivusta ulos. Siihen jäähdytysrivan eteen kertyy aika nopeesti pölyä joka ei päästä ilmaa kunnolla läpi, ja ongelmat alkaa. Ja kone pitää perkele purkaa atomeiksi että siihen jäähdytysritilään pääsee käsiksi ja sen saa imuroitua puhtaaksi.

Yhden ainoan koneen oon nähny jossa se pohjaritilä on erillinen ja ruuveilla kiinni, tosi helppo irrottaa ja jäähdytysripa helppo imuroida puhtaaksi. Ei todellakaan ois iso asia suunnitella kaikki koneet noin, mutta ilmeisesti suunnitteluinsinöörit on aivan helvetin tyhmiä, tai niitä ei kiinnosta asia pätkääkään. Ei voi käsittää.

Ei todellakaan ois iso asia suunnitella kaikki koneet noin, mutta ilmeisesti suunnitteluinsinöörit on aivan helvetin tyhmiä, tai niitä ei kiinnosta asia pätkääkään. Ei voi käsittää.

Ei acer oikeen muutenkaan panosta suunnitteluun. Halvalla joku osa kokoonpano ja myyntiin jos toimii suunnilleen niinkun pitää. Uusia ajureita ei pahemmin kannata odottaa acerin puolesta. Niitä ei pahemmin kiinnosta vanhemmat mallit.

Edellinen kone tais olla 2kk huollossa. Aluks ei kuulunut mitään, eikä kukaan osannut sanoa koska sais takas. Vihasten soittojen jälkeen kerrottiin et lähetetty Saksaan huoltoon ja sai yhteystiedot suoraan sinne. Sit alko tietokin kulkea. Tuli takas alkuperänen vika korjattuna, mutta ainakin mikrofonin piuha oli jäänyt liittämättä. Sen takia jaksanu enää odottaa toista 2 kuukautta.

Nykyinen kone sit vähän laadukkaampaa merkkiä ja huollossakin rajoitukset koska pitäis olla takas kotiovella.

Itellä kohta vuoden vanha acerin läppäri ja vikoja on pilvin pimein. 14.9.2009 menee takuu umpeen ja takuulappusessa lukee että pitää tosiaan soitella ensin acer call centeriin ennen minnekkään vientiä. No nyt olen viikon yrittänyt sinne soittaa useita kertoja päivässä ja koskaan ei kukaan vastaan. N. 10 piippauksen jälkeen sanotaan "valittevasti kaikki linjamme ovat varattuina, soittakaa hetken kuluttua uudestaan" mihinkään jonoon ei siis pääse vaan on soitettava joka kerta uudestaan sen 30sek kestäneen puhelun jälkeen. Eli mitä helvettiä mun pitäs tolle vehkeelle tehdä jos en ala saamaan sieltä ketään kiinni, ei tuota takuuta ja intoa sinne soitella enää paljoa ole jäljellä?

Mulla on lähiaikoina uuden läppärin osto edessä ja tämän ketjun tarinoiden + lukuisien muualta kuultujen vastaavien juttujen perusteella Acer on merkkinä yliviivattu mahdollisten ostosten listalta isolla punaviivalla.

Itellä kohta vuoden vanha acerin läppäri ja vikoja on pilvin pimein. 14.9.2009 menee takuu umpeen ja takuulappusessa lukee että pitää tosiaan soitella ensin acer call centeriin ennen minnekkään vientiä. No nyt olen viikon yrittänyt sinne soittaa useita kertoja päivässä ja koskaan ei kukaan vastaan. N. 10 piippauksen jälkeen sanotaan "valittevasti kaikki linjamme ovat varattuina, soittakaa hetken kuluttua uudestaan" mihinkään jonoon ei siis pääse vaan on soitettava joka kerta uudestaan sen 30sek kestäneen puhelun jälkeen. Eli mitä helvettiä mun pitäs tolle vehkeelle tehdä jos en ala saamaan sieltä ketään kiinni, ei tuota takuuta ja intoa sinne soitella enää paljoa ole jäljellä?

Kiikutat sen paskan sinne, mistä se on ostettu ja sanot, että haluat sen takuuhuoltoon. Tietääkseni kuluttajansuojalain mukaan se kone on saatava hoidettua kuntoon tarvittaessa sen myyjäliikkeen kautta.

Tilasin eilen uuren koneen kotii. Erään nimeltä mainitsemattoman suomen suurimpiin lukeutuvan elektroniikka ketjun myymäläpäällikkö itse kertoi, että "ei suosittele missään tapauksessa acerin ostoa, sillä huolto&takuu on retuperällä" joten päädyin HP masiinaan ja sitä odotellessa:whip:

Tuttava on muutaman kerran käyttänyt. Joka kerta kone tyhjennetty (tiedostoista) ja lähetetty Saksaan ja viat ovat jääneet koneeseen. Odotteluaika n. 1kk...
Lyhyesti: Paskaa, osta joku toinen kone. Mikä vain. Itsellä hyviä kokemuksia HP:n ja Applen takuuhuolloista. Molemmat pelaavat kuin junan vessa. Nopeaa ja varmaa eikä kummallakaan taholla ole intressejä vetää imagelta kovalevyä sileäksi huollon yhteydessä.

Itsellä myös kohta vuoden vanha Acer Travelmate 5530G, ja ylikuumenemisesta kärsin pitkään kunnes kaverini pari päivää sitten neuvoi puhdistamaan tuulettimen. Kone aloitti tämän ylikuumenemisrumbansa jo puoli vuotta sitten, joten hieman epäilin voisiko tuuletin puolessa vuodessa (varsinkin kun puolet tästä ajasta olin intissä ja kone ei juurikaan ollut käytössä) pölyyntyä niin pahasti että ylikuumeneminen johtuisi siitä.

Noh, päätin kuitenkin avata koneen, ja ainakin tässä omassa mallissani tuulettimeen pääsi käsiksi todella helposti, kuusi ruuvia, ja iso muovilevy pohjasta auki niin tuuletin oli näkyvissä. Avasin muovilevyn ja kun paikallistin tuulettimen, katsoin että, jaahas onhan tuossa "propellissa" hieman pölyä mutta ei tuuletin muuten näytä pölyiseltä. Kunnes huomasin tuulettimen yhden sivun (mahdollisesti tuo ilman sisäänottoaukko, joka pölyä sisäänsä imuroi?) luulin aluksi, että siinä on joku harmaa pehmuste, mutta kosketettuani tätä sentin paksuista mattoa ymmärsin että pölyähän se. Poistin pölyn käsipelillä ja imuroin vielä loput pölyt pois ja nyt koneen ylikuumeneminen on loppunut ja tuuletin humisee yhtä vähän kuin ostaessa eli käytännössä ei juuri ollenkaan.

Lyhyestä virsi kaunis: Jos koneesi on Acer, yli puoli vuotta vanha, ja kärsit ylikuumenemis/kaatuilu yms. ongelmista, puhdista tuuletin!

Tyttöystävälläni on HP:n dv6827eo kannettava, joka myös sammuilee itsestään. Ajattelin että mahdollisesti vika on siinäkin myös tuulettimessa, joten ryhdyin etsimään kuinka tuulettimeen pääsisi käsiksi. Kävi ilmi, että tuulettimeen ei pohjasta pääse käsiksi mitenkään ja näppiksen puolelta pitäisi poistaa emolevy (jossa tietysti vtusti johtoja kiinni), eli käytännössä tuulettimen puhdistus on tuossa läppärissä mahdotonta. Acerin puolelta ainakin siis siinä suhteessa fiksumpaa ajattelua.

Tämä ei perustu omiin kokemuksiin vaan netistä luettuun, mutta ainakin noihin hp:n pavilion 6000-sarjalaisiin liittyen HP:n asiakaspalvelu on myös ollut kuulemma todella huonoa ja takuuhuoltojen kanssakin on ollut paljon ongelmia. On noita ongelmia varmasti muillakin valmistajilla siis.

Paska palvelu. Mul kesti kerran yli kuukauden saada kone sieltä huollosta.

Toinen huoltokerta suju sit jo näppärämmin ja sain sen viikossa.

Jouduin asioimaan muistaakseni jonku virolaisen tytön kanssa puhelimessa joka puhu todella huonoa englantia..

Se oli kyl ihan mukavaa että kone haettiin suoraa kotoa ja toimitettiin myös kotiovelle maksutta.

Laitetaan hieman jotain hyvääkin Acerin suhteen tänne....

Eli itsellä pimeni juuri näyttö Acerin kannettavasta, josta oli mennyt takuu umpeen reilu puoli vuotta sitten. Otin yhteyttä Acerin huoltoon ja kone luvattiin huoltaa ja toimittaa kotiin maksutta. Tietenkin tätä olisin vaatinut joka tapauksessa virhevastuuseen vedoten, mutta mukavampi että ei tarvinnut ruveta vääntämään asiasta.
Sitä ei tietenkään vielä tiedä koska koneen saa takaisin ja missä kunnossa se palatessa on.

Itellä oli Acer Aspire aikanaan takuuhuollossa ja viikossa oli jo kone takaisin kotona. Kovalevyn vaihtoivat. Sama kone edelleen käytössä ja toimii( ollut pian 4,5 vuotta).

Itellä pelasi acerin huolto mallikkaasti, tosin odotella sai mut eipä mittää. Hakivat vielä kotoa 5minuutin kuluttua puhelinsoitosta :D

Töissä meillä on noin 6-7 aceria, kaikki 2-4 vuotta vanhoja ja yhdenkään kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. En nyt sitä alkaisi julistamaan muita paremmiksi mutta en ole ennen tämän palstan lukemista tajunut että ne paskojakaan olisi.

Mä nyt vein ton mun acerin mustaan pörssiin josta lähettivät huoltoon. Sanoin että koneen hiiripädi on rikki ja klikkailee hiirtä itsekseen, joka on hyvin vittumaista kun katselet leffoja fullscreenillä tai jätät vaikka kursorin väärän kohtaan (esim jonkun spämmilinkin päälle). Lisäsin vielä että äänikortti on aivan paska eikä kone suostu välillä säätämään äänenvoimakkuutta kunnes yhtäkkiä sattumalta ehkä joskus tunnin päästä siitä kun olet sitä volarullaa pyöritellyt. Kone tuli takaisin 4viikon odottleun jälkeen ja hupsistakeikkaa "vikaa ei havaittu, voit lukita taso hiiren komennolla Fn+F7". Siis mitä vittua? Luuleeko ne että se joka toinen sekunti sitä hiirtä klikkailee? Olisivat laittaneet vaikka jonkun elokuvan pyörimään ja jättäneet fullscreenille ja tulleet tunnin päästä katsomaan nii ei varmasti olisi enää ollut video koko ruudulla. Ton tuomion olisi voinut kärjitää malliin "puhut paskaa". Jos mä heidän koneen oon mennyt vahingossa ostamaan niin miksi mulla olisi tarve vinkua siihen uutta tasohiirtä jos edellinen on kunnossa? Eikai tosta voi enää kun soittaa kuluttajasuojeluun ja vikistä niille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom