Acerin kone, missä käyttis cd:t?

Ikä
57
Isäukko osti acerin T135 - T97Z koneen vuosi tai kaksi sitten. Koneessa oli pientä hämminkiä minkä sain korjattua ilman xp:n asennuslevykkeitä.. mutta kysyin siinä samalla ukolta että missä koneen mukana tulevat cd:t ovat. Ukko sanoi että ei siinä mitään cd:tä annettu. Tämän jälkeen ukko kävi markantalossa kyselemässä asiasta. Sieltä sitten sanoivat että "ei niitä ole annettu vuosikausiin.. koneessa on recovery kovolla.. ja se pitää polttaa dvd-levylle". Ukko soittikin sitten minulle ja sanoi mitä liikkeestä oli sanottu. Eli acer:n omistajat, tai muutkin jotka tiedätte.. onko se näin että käyttis cd:tä ei todellakaan saa koneen mukana? Ja oliko tuo kaupasta annettu ohjeistu ok (eli polttaa dvd-levylle kovolta recovery)?

ja ps. voiko xp:n asentaa pahimmassa tapauksessa vaikkapa minun xp asennusrompulla ja laittaa ukon product key asennus vaiheessa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuohan se on nykyään yleinen käytäntö, ikävä kyllä. Sen recovery-osion kanssa saat kyllä käyttiksen asennettua uudestaan, mutta jos et jaksa ruveta kikkailemaan, niin voit toki asentaa käyttiksen omalta levyltäsi. Olettaen että teillä on samat Winkut (Home/Pro).

ja ps. voiko xp:n asentaa pahimmassa tapauksessa vaikkapa minun xp asennusrompulla ja laittaa ukon product key asennus vaiheessa?
Valitettavasti ei onnistu. Isälläsi on OEM-lisenssi, jonka tuoteavain toimii vain Acerin OEM-asennusmedialta asennettaessa. Nuo konepakettien mukana tulevat OEM-Windowsit on :kakka: Niihin on asennettu jo valmiiksi vaikka kuinka paljon turhia ohjelmistoja, joiden siivoaminen koneesta on iso urakka :curs:

Se recovery pistää sileäksi koko kiintolevyn sisällön, joten kaikki tarpeellinen data täytyy poltaa ensin dc/dvd-levyille. Acerista ei ole kokemusta, mutta näin useimmilla valmistajilla.

Valitettavasti ei onnistu. Isälläsi on OEM-lisenssi, jonka tuoteavain toimii vain Acerin OEM-asennusmedialta asennettaessa.

Juu, totta turiset. Eipä tuo OEM-version kanssa onnistukaan...

Se recovery pistää sileäksi koko kiintolevyn sisällön, joten kaikki tarpeellinen data täytyy poltaa ensin dc/dvd-levyille. Acerista ei ole kokemusta, mutta näin useimmilla valmistajilla.

Acer tekee saman, mutta muistaakseni se forkkaa vain C-aseman. Acerien levythän on yleensä jaettu valmiiksi kahteen osaan, käyttikselle C-asema ja recoverylle D-asema. D:llä on tilaa Recoveryn lisäksi myös omille tiedostoille, joten sinne voipi varmuuskopioida tärkeimmät tiedostot C-asemalta?

Itse olen asentanut useampaankin Aceriin winukan OEM-medialta....
Entiseen läppäriin montakin kertaa ja töissä sekalaiseen joukkoon läppäreitä ja pöytäkoneita.

Tosin taitaa olla siinäkin eroa, onko media SP1 vai SP2 jne.
Mutta kyllä se tunnus käy jos on sopiva media, ei tarvitse olla "Acer"-media.

Acerilla on kovalevyllä piilo-osio, mikä ei näy resurssien hallinnassa normaalisti, täällä on ajurit yms. roska.

Entinen läpsytin toimi paremmin, kun teki ihan puhtaan asennuksen ja päivitti uusimmat ajurit yms.
Saipahan tehtyä mieleisensä kokoisen C osion.

Acerilla on kovalevyllä piilo-osio, mikä ei näy resurssien hallinnassa normaalisti, täällä on ajurit yms. roska.

Miten nuo saa sieltä asennettua?

Muistaakseni recovery käynnistyy kun painaa koneen käynnistyessä Acer-logon aikana Alt / F10.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom