Acer Ferrari 5002WLMI (Kokemukset ja Läpät)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dietka
  • Aloitettu Aloitettu
Eli tuollaisen innostuin hommaamaan kun uutena irtosi 1250€ hintaan. Ferrari nimestä tuossa taitaa joutua muutaman €uron maksamaan mutta oooh on se vaan niin kaunis. Ens viikolla pitäis tulla.

ferraritakaoikeawc7.png

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo tulee ilmeisesti pöytäkoneen korvikkeeksi? Mikään erityisen "kannettava" kyseinen kone ei ole virrankulutuksen tai painonsa puolesta. Mulla oli kotona käytössä Acer Ferrarin vanhempi malli, sellainen kauttaaltaan Ferrarin punainen toisin kuin tuo sinun punamusta. Muisti on nyt melko edullista eli harkitse sen lisäämistä 2 gigatavuun ja kovalevyksi kannattaa vaihtaa 7200rpm pyörivä kiekko. Pärjäät tosin ihan hyvin ilmankin, mutta "silmämääräisesti" koneen nopeus lisääntyisi huomattavasti noiden osien vaihdolla. Vanhat voit vaikka myydä huuto.netissä eli ei sulle tule kokonaiskustannuksia juuri 100€ (ja vaivaa...) enempää.

edit, jos tästä nyt tulee vielä puhetta

Acerin laadusta ei ole mitään negatiivista sanottavaa. Jossain 2000-3000€ € IBM / Lenovossa toki yleinen laatuvaikutelma ihan näppäintuntumasta alkaen on parempi, mutta toisaalta Acerin hinta-laatusuhde on erinomainen ja kun kone kerran toimii niin kuin pitää niin esimerkiksi tuo 1000€ hintaero on usein yksityiskäytössä melko ratkaiseva tekijä.

Minulla on tuo 4005wmli ollut töissä mukana nyt reilun vuoden päivät, maksoi silloin vajaat 2k euroa, ilman sitä olisin tullut hulluksi kun täällä on niin pirun tylsää.Koneen oman rotan olen laittanyt hyllyn päälle, muuten ei ole pahaa sanottavaa.Hyvin pysyy kahvikin lämpimänä kun laittaa koneen vasemmalle puolelle kupin :D

Tuohan olis tykki. Verkkokaupasta sai joku aika sitten alta tonnin vaan ei enää.

Mistä noin halpaan hintaan saa Acer Ferrareita? En oo ite löytänyt ku min. 1600e jotain vanhempia malleja uutena. Ostan kyl heti :D Lähinnä avokin puolesta käytössä mun vanha Acer 1454 tjsp., joka oli muistaakseni Ferrari 3400:n karvalakkiversio. Ainoana erona 20Gt pienempi kovo, ja hitaampi näytönohjain.

Mistä noin halpaan hintaan saa Acer Ferrareita? En oo ite löytänyt ku min. 1600e jotain vanhempia malleja uutena. Ostan kyl heti :D Lähinnä avokin puolesta käytössä mun vanha Acer 1454 tjsp., joka oli muistaakseni Ferrari 3400:n karvalakkiversio. Ainoana erona 20Gt pienempi kovo, ja hitaampi näytönohjain.

Acer Ferrarista ei ole karvalakkiversioita :) Siis nimen takana on ainoastaan ferrarinpunainen väritys, logot ja tehokas näytönohjain. Jos niitä ei ole niin se on pelkkä Acer sitten :)

Noita saattaa muuten saada kohtuullisen edullisesti huuto.netistä ja ebay.de:stä tai ebay.co.uk:sta. Näissä tapauksissa, etenkin kahdessa jälkimmäisessä kehottaisin kuitenkin erityisen suureen varovaisuuteen, "liian" halpa kun on poikkeuksetta huijaus eikä myyjien palautteilla ole välttämättä mitään tekemistä kyseistä kohdetta kauppaajan henkilön kanssa toisin kuin suomalaisessa Huuto.netissä, jossa palautesaldo antaa toistaiseksi melko hyvän kuvan käyttäjästä.

Anttilassa oli netin kautta joku spesiaali erä jonka sai 1250€ hintaan, muualla maksaa 1500€ luokkaa. Nyt kun olen pari päivää (ja yötä) räplänny niin on kyllä loistava peli ja ei tarvii kyllä hetkeen konetta vaihtaa.

Näytön reso on kyllä loistava 1680x1050 ja 15" laajakuvaa. Koneen hommasin mukana kuljetettavaksi ja kotikoneen korvaajaksi. Ei tämä raahattava ole mutta ei pieninkään. Ostan vissiin 12" koneen mukana kuljetettavaksi. Tänään lähti HP DV2140EU jossa oli 14" HD WideScreen ja tuolla eteisessä on 15" Amilo A7620 joka on myynnissä tai vaihossa 12"-14" läpyskään, väliä annan kyllä jos tarve. Wlan on tuossakin.

Acerin huoltosysteemit / kaikki muu palvelu on sitten aivan arsesta, mikäli sattuu joskus menemään rikki. Kokemusteni perusteella ostaisin toisen merkkisen koneen..

Acerin huoltosysteemit / kaikki muu palvelu on sitten aivan arsesta, mikäli sattuu joskus menemään rikki. Kokemusteni perusteella ostaisin toisen merkkisen koneen..

Vote for that.

Huolto antaa valohoitoa ja asentaa windowsin uusiks... ei korjaa vikoja.
Mulla ei oo 4561 LMi:ssä toiminut tuo CD/DVD-combo kuin 2kk ja sitten se laukes. Käynyt huollossa, mutta ei vaikutusta, eli siihen asennettiin windows uusiks.

Oli muuten viimeinen Acer, mikä tähän osoitteeseen tulee.
Seuraavaksi ostan MacBook Pro:n, kun vaan säästelen ensin tuossa sopivan summan.

Lisäyksenä tähän vielä sellainen, että kun pistän RAW-konvertterin käyntiin, niin se menee aivan 100% lukkoon tuo kone ja pitää ottaa virtapiuha/akut irti, että sen saa uudelleen kondikseen. CD/DVD aseman tilalla mulla on tällä hetkellä akku ja muistia hankin 2G, eli kun myyn tuon pois, niin sitten sitä ois kaupan =)

Vote for that.

Mulla ei oo 4561 LMi:ssä toiminut tuo CD/DVD-combo kuin 2kk ja sitten se laukes. Käynyt huollossa, mutta ei vaikutusta, eli siihen asennettiin windows uusiks.

Seuraavaksi ostan MacBook Pro:n, kun vaan säästelen ensin tuossa sopivan summan.

En löytäny tuollaista konetta kun 4561 mallia. Mac Book on itelläkin käyny mielessä ja oli toinen vaihtoehto mutta otin tän Ferrarin. Voihan sitä tuon MacBookin kohta vaikka hommatakin kun onhan näitä koneita hyvä olla useampi. Nyt on vasta 3 kannettavaa ja 1 pöytäkone niin ei tuu muita kun Ferraria ja Portegee käytettyä.

Halvemmissa malleissa ainakaan Acer ei ole paras vaihtoehto mutta yritysmaailmassa oon huomannu hyväks ja luotettavaks peliksi.

Acer Ferrarista ei ole karvalakkiversioita :) Siis nimen takana on ainoastaan ferrarinpunainen väritys, logot ja tehokas näytönohjain. Jos niitä ei ole niin se on pelkkä Acer sitten :)

No, asiahan on tietysti miten sen käsittää. Tottahan tavallaan puhut. Acer Ferrarissa maksetaan vain väreistä, ja pilkkua paremmasta näytönohjaimesta. Acer Ferrareista löytyy aina vastaavalla kokoonpanolla oleva malli "normi" Acereiden puolella. Monta sataa euroa halvemmalla. Oman läppärini hinta ero oli 600 euroa Ferrariin. Samassa liikkeessä. Kumpaisenkin mallin hinnat olivat mbnetin hintavertailun mukaan Suomen alhaisimmat. Vuonna nappi ja neulatyyny.

No, asiahan on tietysti miten sen käsittää. Tottahan tavallaan puhut. Acer Ferrarissa maksetaan vain väreistä, ja pilkkua paremmasta näytönohjaimesta. Acer Ferrareista löytyy aina vastaavalla kokoonpanolla oleva malli "normi" Acereiden puolella. Monta sataa euroa halvemmalla. Oman läppärini hinta ero oli 600 euroa Ferrariin. Samassa liikkeessä. Kumpaisenkin mallin hinnat olivat mbnetin hintavertailun mukaan Suomen alhaisimmat. Vuonna nappi ja neulatyyny.

Muistaakseni jossain oli mainintaa että sisuskaluissa ym olisi käytetty eri romppeita, parempia kondensaattoreita ym, tämähän ei silti poista sitä seikkaa että Ferrari nimestäkin joutuu maksamaan jotain, mutta on tää ihan törkeen hyvän näköinen ainakin mun silmään carbon lookilla jne, siitä voi jo maksaa rennosti extraa :D

12" Ferrari ois ollu kiikarissa mutta ei löytyny noista osamaksu paikoista ja liikaa oli hintaa vielä. Tosin ei tämä 5002 pahan kokoinen ole mutta 17" en huolisi.

Toi 12" Toshiba Portege 2000 minkä vaimolla hommasin on kyllä bueno vekotin vaikka ei enään 750Mhz pena ja 512mb muistilla aivan kärkeen mennä, mutta ok netti ym käyttöön ja painaa n. 1kg ja akku kun on koneessa niin toisen akun painaa sen päälle kiinni niin on 2 akkua toiminnassa, fiksu peli kaikin puolin.

portege_2000.jpg

:offtopic: Tommonen 12-tuuman läppäri, paskalla näyttiksellä ja siihen Asus XG Station (Ei oikein huomiota herättävä ton ketjun nimi:D)

Muistaakseni jossain oli mainintaa että sisuskaluissa ym olisi käytetty eri romppeita, parempia kondensaattoreita ym, tämähän ei silti poista sitä seikkaa että Ferrari nimestäkin joutuu maksamaan jotain, mutta on tää ihan törkeen hyvän näköinen ainakin mun silmään carbon lookilla jne, siitä voi jo maksaa rennosti extraa :D

Kyllähän tuota itsekin olen niiden perään kuolannut. Täytyy myöntää, ja ehkä ostankin ellen löydää huomattavasti parempaa vaihtoehtoa. :D

Ferrari :haart:

Tässä itekki pienoista läppärikuumetta potenut ja tämmöseen törmäsin. Kellään kokemusta kyseisestä laitteesta? Vaikuttasi omaan käyttöön juuri passelilta speksien puolesta. Tuossa näyttää olevan toinen muistipaikka vapaa nii passaako siihen mikä tahansa so-dimm 667MHz palikka? Verkkokaupasta näyttäs kingstonilta lähtevän giganen 46 egen hintaan nii jos semmosen tökkäisi vielä kylkeen kiinni.

Ja jos tuohon hintaluokkaan joku tietää parempaa nii ehotuksie otetaan vastaan.

Ihtellä osu silmään tarjous jossa tarjottiin acer aspire 9412zwsmi (vittu mikä koodinimi) hintaan 799,-. Kone tulisi "perus" käyttöön eli musiikkia/leffaa, surffailua ja satunnaista pelailua, onko tuollainen mistään kotoisin?

Pelikäytössä näyttis omalla muistilla olisi kai? parempi vaihtoehto, mutta pelailua tulee niin vähän etten siitä juuri ole valmis maksamaan. Acerin omilta sivuilta en koko konetta edes löydä mutta verkkokaupassa sen tiedot ny viel ainaki oli, onko joku myynnistä lähtevä malli? Ja onko tuossa jotain sellaista saissea minkä takia tuo pitäisi kiertaa pl. nuo huoltohommat joista tuolla puhuttiin..

Lisäyksenä onko s-video se "nykyaikainen" tapa liittää lelut telkkuun ja onko tuossa sellaista?

Kyllähän tuolla jotain pientä pelailua voi harrastaa mutta ihan turha edes haaveilla pelaavansa uusia graafisesti vähänkin vaativampia pelejä.

Nykyaikaisen television(taulutelevisio) kanssa se liitäntätapa on vga tai digitaalinen dvi/hdmi. S-video toki toimii mutta on kehityksessä jäljessä.
Kyseisestä koneesta s-videota ei löydy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom