Aamutreeni & proteiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja default
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Olen alkanut käymään salilla aamuisin ennen koulun alkua,ja lueskelin tuossa juttuja liittyen aamutreeniin ja sen hyötyihin\haittoihin..
Monet sanovat ottavansa proteiinidrinkin n.60-20min ennen treeniä,
mitäs kannattaisi syödä herätessään jos ei ole protskudrikkejä vielä hommattuna?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jotain proteiinipitoista safkaa. Esim purkki raejuustoa voisi olla ihan hyvä valinta. Toki kannattaa valita silleen, että on ees vähän nopeemmin imeytyvässä muodossa. Eli joku pihvi ei välttämättä tässä kohtaa ole se paras valinta.

Josku kun aamuistin treenaan, niin otan vaan sen prodejuoman, en ota hiilareita ollenkaan. Jaksaa kyllä tunnin reenata ilman hiilareitakin. Mulla on se ongelma, että jos otan tunti ennen salia hiilareita, tulee jossainvaiheessa huono olo. Mutta toki kannattaa kokeilla miten omalla kohdalla se pieni määrä hiilareita toimii.

joskus oon joutunu suurinpiirtein suoraan ruokapöydästä hyppää rautoja nostelee..ei ollu ku ehkä 10min tuossa välissä..ihan hyvin pysty tekee, ei ollu paha olo..et tuokin yksilöllistä..

Kuten Timba jo sanoi niin vain prodea ei hiilareita aamulla ennen treeniä. Joten suosittelen jotain prode juomaa aamulla ennenkuin syömistä, sillä pääse helpomalla. Itselläni aamutreenit on ihan paras tapa saada jotain kehitystä aikaa ja juuri siten että hifikrea heti herättyä turpaan ja sitten 15min päästä 30g heraa ja sitten salille. Salin jälkeen sitten 2-vaiheinen palkkari ja sitten noin 1h "aamupala".

Pelkät bcaa-aminohapotkin sopii ennen aamutreeniä otettavaksi. Kourallinen master bcaa:ta ja salille. Näin mie teen - hyvin jaksaa.

Itse söin ihan tavallisen aamiaisen noin tunti,-puolitoista ennen aamutreeniä.
Ei tullut mieleenkään ottaa valkkaripohjaista aamiaista.Sokerit tappiin ja menox.Muutama kerta meni totutellessa.Treenin jälkeen söin normaalisti.Hyvä puoli oli siinä ,että huomasin palautuvani paremmin aamutreeneistä.Koko päivän liikunta tavallaan auttoi asiaa.

Aamulla desi elovenaa ja desi heraa, huuhdeltuna runsaalla maidolla, tästä tunti pari eteenpäin ja salille. Ihan hyvin potkii! Kofuja tietty joskus tulee nappailtua.

Ironbutt sanoi:
Pelkät bcaa-aminohapotkin sopii ennen aamutreeniä otettavaksi. Kourallinen master bcaa:ta ja salille. Näin mie teen - hyvin jaksaa.

BCAA:t on mulla toki lisänä. Dietillä aina ennen treeniä ja bulkillakin jos menee aamusta treenaileen.

Timba79 sanoi:
BCAA:t on mulla toki lisänä. Dietillä aina ennen treeniä ja bulkillakin jos menee aamusta treenaileen.

Tuota, mitä BCAA napsuja käytätte? Tabletteina vai..?

Timba79 sanoi:

Tilaukseen männöö :)

Mites muuten ironbutti, aamullakun heräät ja lähdet salille, niin ammennat isolla kädellä bcaa säkkiä, mutta etkö mitään muuta ota? Mulla ainaskin vatsalaukku huutaa puuroa todella äänekkäästi ja melkein pakko jotain kiinteää ammentaa alas, ennen salille menoa. Näin siis jos aamulla treenailee.

Kuinka nopeasti heräämisen jälkeen lähdet salille?

Kerrotaan nyt omat "niksit". Eli dieetillä aamulla BCAAt, glutamiini ja jotain piristeitä menee nassuun. Muuten proteiinijuoma (veteen, heraa, koska nopeaa) ja Piltti-purkki. Ja joskus oon lähtenyt Batteryn voimalla, tosin se tulee pidemmän päälle kalliiksi. Mutta kaikki edellä mainitut toimii!

Minä herään aina 6.00, nappaan ensimmäiseksi aamulla naamaan 5 dl vettä jossa seassa yksi berocca-poretabletti ja 10 g glutamiinia. Lisäksi kourallinen (eli n. 10) bcaa-tabua ja yksi kofeiinitabletti jos oikein väsyttää.

Sitten treenikassin pakkaus, päivän eväät megeen, vaatteet päälle ja noin 6.30 ulos rapsuttamaan autoa mikäli lämppäri ei ole onnistunut sitä sulattamaan. Salilla olen yleensä vähän ennen seiskaa.

Miksi ei sovi syödä hiilareita ennen aamutreeniä ?

Kiinnostaisi vain kun tulee lauantaisin käytyä nostelemassa punttia tunti heräämisen jälkeen.

ebeni sanoi:
Miksi ei sovi syödä hiilareita ennen aamutreeniä ?

Kiinnostaisi vain kun tulee lauantaisin käytyä nostelemassa punttia tunti heräämisen jälkeen.

Saattaa rueta väsyttään ja tulee laiska olo jos insuliini pistää verensokerit alas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom