Aamusyöminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sami81
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Kertoisiko joku viisas ihminen, mistä mahtanee johtua se, että tuntuu olevan todella vaikeaa saada aamupalaa pysymään sisällä. Sitä väsyneempi kuin on, sitä vaikeampaa se tuntuu olevan. Koko ajan ikävää kakomista ja yskimistä vedet silmissä.

Kyseistä on kai tapahtunut jo pienestä pitäen. Tästä johtuen nuorempana ei juuri aamupalaa tullut syötyäkään.
Tällä hetkellä ei juuri asia ole vaivannut, kun ei aamuaikaisella ole minnekään tarvinnut lähteä. Silti olisin utelias tietämään mistä mahtanee johtua?
Miten mahdollisesti ehkäistä tuo aamupahoinvointi (en kai minä ole raskaana?!:eek: ), ettei tarvitse jättää päivän tärkeintä ateriaa väliin?

Samijuo

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole mullekaan koskaan aamupala maistunut, kun olen koko elämäni syönyt (päin persettä) iltapainotteisesti. Intissä oli suoranaista tuskaa kiskoa puuroa naamaan, kun tiesi että sillä piti pärjätä seuraava 5 tuntia tetsatessa.

Nyt dieetillä taas ei meinaa malttaa odottaa aamupalaa kun illalla ei olekaan tullut tankattua ruokaa. Hirveitä määriä ei uppoa siltikään, joku vähän vajaa 400 kcal aamupala on aika vakio, ja noinkin paljon vain sen takia että lowcarbilla tulee syötyä aika energiatiheää safkaa.

Tottumiskysymys! Jos ei ole pitkään aikaan aamulla syönyt, niin ei se maistu. Voisit kokeilla herätä aikaisemmin ja olla pitemmän aikaa hereillä ennenkuin alat syömään. Väkisin ei kuitenkaan kannata survoa evästä naamaan. Mulla maistuu aamulla, päivällä, illalla ja vielä yölläkin. Aamusyönti piti kuitenkin opetella jokin aika sitten uudestaan.

yks vaihtoehto on syödä aamulla jotain mistä todella pitää. aamupala kuitenkin on tärkeä ateria, ellei se tärkein. mulle ainakin uppois herkkuruuat vaikka heti aamusta. en tietenkään tarkoita karkkia ja munkkia vaan jotain terveellistä ja hyvää.

Proteiinidrinkki ja joku hedelmä heti herättyä ja 1-1.5 h päästä "varsinainen" aamupala. Ihme kyllä, maistuu paremmin kuin että venaisi tuon 1 h ilman ruokaa, eikä verensokeri laske alas....:kippis1:

Mulla oli kanssa vastaavia kokemuksia aamupalan kanssa, mutta
jätin kahvin pois ni eipä ole enää :urjo:

Toinen paha on vetää savut heti aamiaisen päälle, sekin laittaa
helposti laatan lentoon.

Originally posted by Lexington
Proteiinidrinkki ja joku hedelmä heti herättyä ja 1-1.5 h päästä "varsinainen" aamupala. Ihme kyllä, maistuu paremmin kuin että venaisi tuon 1 h ilman ruokaa, eikä verensokeri laske alas....:kippis1:

Jeps samoilla linjoilla, heti herättyä (06.00) ei aamupala uppoa, protsku paukku tai jugurttia, ja sitten duunissa 08.00 uppoaakin jo tukeva aamupala. :kippis1:

Originally posted by PrimoCafè
Jeps samoilla linjoilla, heti herättyä (06.00) ei aamupala uppoa, protsku paukku tai jugurttia, ja sitten duunissa 08.00 uppoaakin jo tukeva aamupala. :kippis1:
Käy aamulla, ku heräät niin tekemään 20-30min kävelylenkki. Kokeile jos ruoka maistuis paremmin sen jälkeen. Jos sekään, ei auta, niin nauti hiilari/protskudrinkki ja ruokalusikallinen rypsiä aamiaiseksi.

Juominen on helpompaa kuin syöminen. Siispä juo aamupala äläkä edes yritä syödä. Rahkahässäkkää naamariin. :thumbs:

5.30 ylös ja kuudelta töissä...11.00 ruokailu...et pakko on syödä aamulla ja minä ainakin vetäsen esim. makaroonilaatikkosatsin aamulla eikä tee yhtään tiukkaa...et samaa mieltä oon jonkun edellä kommentoinen kans et tottumiskysymys pitkälti!!

No kyllä mä "välipalan" vetäsen 8.30 mut on sitä pakko kuitenkin kotona ennen töihin lähtöö syödä kunnolla...mut varastohommia teenkin ja käveltyy ja nosteltuu tulee paljon...et ehkä sekin vaikuttaa!!!

Ja ei sitä viikonloppuna kun nukkuu pidempään teekkään niin mieli sitä ruokaa...tiiä sitten mistä sekin johtuu...

Itse huomaa kun nukkuu viikonloppuna liian pitkään ja valvoo pitkään,niin rytmi menee aivan päin seiniä. Ja sitten alkuviikolla tuo aamusyöminen tekee aivan JÄRKYTTÄVÄN OLON!!!
:urjo: :urjo:

minulla ei mikään kiinteä ruoka uppoa heti heräämisen (ja suihkussa käymisen) jälkeen, mutta jos juon c-poretta niin sen jälkeen ruoka maistuukin! suu maistuu aamulla ********** vaikka kuinka pesisi aamuin illoin hampaat.

nimim. söin aamiaiseksi tänään neljä leipää joiden päällä oli lihaa ja join 0.5litraa kaakaota, aikaa meni vain tunti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom