SUPERCARB 1kg -40%

Aamusalikokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Oon käynyt nyt kuukauden verran aamusalilla ja voin sanoa, että kaikkeen tottuu! Aluksi tökki treeni, mutta kun vaan kävi, niin on sitä jo tottunut. Oon melko mörri aamusin, mutta nykyään lähden 8-10 aikoihin tilanteiden mukaan. Mulla on niin alhainen verenpaine ja sokeritkin välillä, että turha yrittääkään ilman aamupalaa. Tällä hetkellä toimivin on paistetut kananmunat + puuro/leipä/banaani. Hyvä, että joku mainitsi pekonin, vois kokeilla sitä :p Onko jollain salilla mukana evästä? Toisinaan meinaa energiat laskea, niin oisko vinkkejä, mitä vois napata nassuun?

Oon käynyt nyt kuukauden verran aamusalilla ja voin sanoa, että kaikkeen tottuu! Aluksi tökki treeni, mutta kun vaan kävi, niin on sitä jo tottunut. Oon melko mörri aamusin, mutta nykyään lähden 8-10 aikoihin tilanteiden mukaan. Mulla on niin alhainen verenpaine ja sokeritkin välillä, että turha yrittääkään ilman aamupalaa. Tällä hetkellä toimivin on paistetut kananmunat + puuro/leipä/banaani. Hyvä, että joku mainitsi pekonin, vois kokeilla sitä :p Onko jollain salilla mukana evästä? Toisinaan meinaa energiat laskea, niin oisko vinkkejä, mitä vois napata nassuun?

aamusali on kyllä parasta ja niinhän se on että kaikkeen tottuu! en oo itekkään koskaan ollu mitään aamuihmisiä, mutta nykyään vaan jotenkin ihmeen kaupalla pääsee ylös vaikka jo ennen viittä. ja mitä tohon eväspuoleen tulee niiin esim joku banaani tai protskudrinkki on oiva vaihtoehto. voihan sinne tietty periaatteessa ottaa mitä vaan :D mutta eniten hyötyä on varmasti jostakin nopeasti imeytyvästä hiilarista/protskusta.

Aamusalia ennen puuro marjoilla ja pari kuppia kahvia. Kerkee laskeutuakin junamatkan ja lämmittelyjen aikana (n. 45 min).
Ei ruuhkia, ei tuttuja, pelkkää reeniä, parhautta.

Jos Lihastohtori sanoo että kannattaa syödä aamulla ennen salia niin minähän syön :D No joo, musta se nyt vaan on fiksua jos haluaa maksimoida lihaskasvun ja energiat. Syön siis mitä milloinkin, yleensä puuroa & raejuustoa, ruisleipää täytteineen tai smoothien marjoista, rahkasta ja joskus banaanista.

Aamusalia ennen puuro marjoilla ja pari kuppia kahvia. Kerkee laskeutuakin junamatkan ja lämmittelyjen aikana (n. 45 min).
Ei ruuhkia, ei tuttuja, pelkkää reeniä, parhautta.

Tismalleen samanlaista aamupalaa noudatin itsekkin tovin aikaa sitten kun aamusalilla ruukasin käydä, mutta lisäsin vielä 250 grammaa Milbonan maitorahkaa kitusiin aamuisin ja eikun salille. Nykyään tulee tosin käytyä iltapäivästä kun enemmän kaloreita koneessa.

Kokemukset aamusalista ovat olleet vaihtelevia. Riippuu tietenkin paljolti siitä, että monen aikaan salille menee, onko ohjelma kova ja paljonko aikaisemmin herää. Viikonloppuisin, jos menen salille esim. kymmenen aikaan, niin herätys on siinä kahdeksan aikaan viimeistään. Pieni happihyppely ennen aamukahvia ja puuroa, niin on aika hyvin hereillä. Itsekin siis luotan peruskaurapuuroon (normiaamua isompana satsina) kera raejuuston ja esim. marjojen ja lisäksi kahvia. Jos se reeni on sitten tosi aikaisin, niin siinä ei viitsi lähteä aamukävelylle, eikä herätäkään liian ajoissa. Unikin on tärkeää! :D Aamureeneissä tuppaa kyllä syke noudemaan normaalia helpommin, mutta eipä se juuri menoa ole haitannut. :)

En tällä hetkellä ole töissä, joten käyn yleensä salilla seiskan-kasin aikaan aamulla. Aamutreeni tuntuu sopivan mulle, saa hyvän startin päivään. Lisäksi se auttaa pitämään yllä normaalia (?) vuorokausirytmiä. En yleensäkään syö heti herättyä mitään, joten ennen salille lähtöä pieni kahvi kermalla ja esim. kuivattu viikuna tuntuvat riittävän. Treeneistä tultua lapioinkin sitten vähän enemmän. Salilta on kymmenen minuutin kävely kotiin, joten kotiin tultua teen yleensä smoothien (mun smoothiet on yleensä puolen litran luokkaa...), vedän sen huiviin, käyn suihkussa ja sen jälkeen syön varsinaisen aamupalan.

Käyn pääsääntöisesti vain aamuisin salilla. Arkena se tarkoittaa noin klo. 6:00-7:00 ja viikonloppuna noin klo. 9:00-10:00. Yllättävän paljon on meidän salilla porukkaa tuohonkin aikaan arkena. Ei kuitenkaan niin paljon, että joutuisin usein poikkeamaan suunnitellusta treeniohjelmasta.

Ennen treeniä tulee syötyä ihan kunnon aamupala. Käytän koiran lenkillä ja sen aikana ehtii tulla iso nälkä. Aamupalan ja treenin aloittamisen välissä ei ole kuin puoli tuntia, mutta ei ole minun vatsa ollut moksiskaan. Puuroa tai ruisleipää + maitorahkaa pääasiassa syön.

Kerran kävin kokeiluluontoisesti lauantaina siinä kolmen-neljän maissa iltapäivällä ajatellen, ettei siellä ketään juuri ole (kaverilla tälläisia kokemuksia). Järkytys oli suuri, kun tupa oli aika täynnä ja melkein kaikki oli miehiä. Pasmat meni sekaisin ja sitä myöten treenitkin :face:

Aamupäivällä tulee treenattua, alla kuppi kahvia kookosöljyllä ja voilla blenderin kautta huiviin. Hyvin riittää energiaa tuntikausiksi ja treenitulokset nousee. :) Kun kroppa käy muutenkin rasvalla niin ei ole niin väliä onko syönyt ennen treeniä.

Kokeilin juuri toisen kerran aamutreeniä. Söin ennen treeniä vain hieman jogurttia. Voimat oli ihan kadoksissa, puristusvoimaa ei ollenkaan ja lopussa alkoi heikottaa. Jatkossa ainakin syön kunnon puurosatsin ennen treeniä jos vielä kokeilen aamusalia. Aamuisin ei ole ikinä ruuhkaa ja sen jälkeinen aamusauna on suunnilleen paras asia tehdä ennen työpäivää, eli hyviäkin puolia on...

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
tuia, kunnolla vaan ruokaa aamulla! Oon aina ollut tosi huono syömään aamuisin, mutta nykyään on jo vähän parantunut, kun vaan väkisin ennen salia syön. Muuten ei tuu reenistä yhtään mitään. Kadehdin kyllä niitä, jotka pystyy menemään salille ilman puolta tuntia ennen tankkausta.

En ymmärrä, miten kukaan voi vetää salitreeniä tyhjällä vatsalla :wtf: ..tai onko siinä hirveästi järkeäkään. Mä oon aina ollu tosi huono syömään aamulla, mutta nyt kun oon alottanu treenaa aamupäivisin, niin pakko ollu opetella syömään kunnon aamupala. Yleensä syön maitorahkan, jossa seassa kaurahiutaleita/leseitä/siemeniä + jotain hedelmää. Joskus syön kaurapuuroakin. Lisäksi pari saavillista kahvia naamaan, niin kyllä jaksaa. Herään puol kasin aikaan ja syön heti aamupalan, kympin aikaan pystyy jo hyvin treenaamaan. Salin jälkeen sitten kunnon safkaa reilusti naamariin. Toimii.

Yritän itse käydä salilla enemmän aamuisin kuin iltapäivisin. Syy on ihan looginen, aamulla salilla ei oo vielä hirveästi porukkaa ja treenin voi tehdä kohtalaisen rauhassa omaan tahtiin ilman että tarvitsee odotella vapautuvaa smithiä tai penkkiä. Mun aamupalasyömiset ovat vähän niin ja näin, mutta illalla kun syö hyvin, niin kyllä tuo aamusali vielä luistaa. Kunnon yöunien kera tietenkin. Treenin jälkeen onkin mukava fiilis lähteä töihin ja töissä saan aina kateellisia ilmeitä muilta toimiston naisilta, että taasko sie kävit jo salilla. :D

Olin tulossa kyselemään teiltä, mitä syötte ennen aamutreeniä ja tässähän onkin hyviä vastauksia. Eilen menin heti aamusta tekemään jalkatreeniä, alle olin syönyt vain yhden rahkapurkillisen ja vähän mehukeittoa. Tuntui että voimat ja energia tyssäs heti alkuunsa.

tulee käytyä aika usein nykyään aamuisin puntilla ja siitä jäänkin sitten töihin :D aamupalaks yleensä purkki maitorahkaa+banaani tai ananas ja reissari vaihtelevilla päällisillä. toimii :)

olen kokeillut tässä eri tapoja kuinka syödä jos mielii heti aamusta puntille. Tällä hetkellä itselle toimivinta on ollut se, että syö illalla reilusti hiilaria, prodea ja rasvoja, hiilareita extrasti melkeinpä. Näin ollen aamulla voimatasot olleet hyvät eikä nälkäkään ole treénin aikana kurninut :) puntin päälle sitten kunnon aamupuurosatsi lesitiinillä ja raejuustolla. Aluksi epäilin tätä menetelmää omalla kohdalla mutta kyllä huomaan että painoja saa lisäillä huolella ja kehitystä tulee :D

Itse olen aika aloittelija mitä tulee aamutreeneihin, mutta täytyy sanoa että parhaimmat tulokset ja sarjapainojen nostot on tapahtunu nimenomaan aamutreeneissä. Siitäkin huolimatta, etten ole aamuihminen ja herääminen salille ennen töitä on aina enemmän tai vähemmän hankalaa.
Aamulla ennen salia juon kahvia ja jonkin smoothien, koska muuten olo tuntuu kovin raskaalta. Olenkin pitänyt huolen siitä, että edellisenä iltana on tankattu tarpeeksi ja hiilareita olen painottanut silloin iltaan. Heti salin jälkeen sitten kunnon aamupala. Aamutreenistä saa hurjan boostin koko päivän fiilikselle ja myös aineenvaihdunnalle, joten ei voi muuta kuin suositella!

Itse treenaan joka viikko useasti juurikin aamulla. Arkena herään klo 05.00, juon siinä kahvin, otan vihreetä teetä tabuina ja painun salille kello 06.00. Useasti teen niin, että treenaan aamulla pelkän aerobisen (spinningin) 50min ja sitten töiden jälkeen voimaharjoittelun 45-60min. Toisinaan taas kun tiedän ettei iltapäivällä pääse/jaksa enää salille, niin teen 30min spinnun ja perään voimatreenin. About 75 minaa menee jos putkeen vetää. Hyvin on sarjapainot noussut vaikka tyhjällä vatsalla treenaankin.

Lisäksi kun olin pitkällä saikulla sohvaperunana, niin on tota löysää vähän päässy tulemaan ja nyt tavoitteena on vähän kiristellä vielä ennen kesää, niin aamutreeni tyhjään vatsaan toimii mulla siihen parhaiten. Ja silti on lihastakin tullut ja sarjapainot kasvanu tasaseen tahtiin.

En vois kuvitellakaan että söisin ennen spinningiä tai punttia paitsi jos heräisin ennen neljää syömään ja menisin kuudeks salille. Kyllä mulla vähintään 2h pitää olla syömisen ja treenaamisen välillä. Vetäsen heti kun salilta kotiin pääsen niin kunnon pirtelön naamaan ja suuntaan töihin. Sitten siitä pari tuntia niin onkin jo lounasaika... Hyvin jaksaa.

Parhaan boostin saa päivään just aamutreenistä. Tuntuu että koko päivän on virtaa ja jaksaa painaa. Jos taas aamulla ei treenaa vaan odottaa iltajumppaa, niin silloin yleensä väsyttää aivan sairaasti jo ennen salille menoa työpäivän jälkeen.

Suosittelen kaikille aamutreeniä jos vaan saatte itestänne niin paljon irti että pääsette sängystä :D

Tänään kokeilin ekaa kertaa aamusalia (klo. 6.30) ja hyvältä kyllä tuntu! Alkulämpö juoksumatolla (20 min), sit treeni ja lopuks tuntu niin hyvältä et vedin vielä toisen 20 min juoksumatolla. Tyhjällä vatsalla mentiin, tuntuu et jos söisin aamupalan ennen treeniä niin halailisin aika nopeesti arabiaa... Tosin söin aika myöhään eilen illalla, joten se saatto vielä vaikuttaa energiatasoihin. Mielelläni treenaisin aamuisin, mut kun työaamuina herätys on 5.00 ja töihin lähtö 5.30-6.00, niin ei mahdollista. Niin hyvältä kuitenkin tuntu, et täytyy varmaan jatkossa heräillä vapaapäivinä aamusalille....:puntti:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom