SUPERCARB 1kg -40%

Aamusalikokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu

Mopsy80

Hopeless Gage
Ajattelin alkaa käydä salilla jatkossa pääasiassa aamuisin arkena ennen töitä 6:30-7:30, jospa siten saisi uutta puhtia treeniin ja kaikkeen muuhunkin :) Ja viikonloppuisin ja iltaisin ehtisi sitten muuta. Jos siis joku täällä harrastaa aamutreenejä, kertokaa kokemuksista!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mulla ainakin joskus toimii paremmin, joskus huonommin. Yleensä en nykyään käy aamulla salilla kuitenkaan, koska tuntuu, ettei voimatasot oo yhtä korkealla kuin iltasella kun on päivän saanut tankata ruokaa :) Toisaalta siellä kyllä herää ihan mukavasti, mutta silti yleensä iltareeni on mulla parempi.

Itse yleensä treenan aina aamulla, sopii hyvin ja sen jälkee jää loppupäivä käytettäväks muuhun :) välillä toki illalla töiden jälkeenki treeni kulkee hyvin mut aamut on ihania :) kaurapuurot sun muut nassuun ja tunnin päästä tankoa kouraan :D

Itse yleensä treenan aina aamulla, sopii hyvin ja sen jälkee jää loppupäivä käytettäväks muuhun :) välillä toki illalla töiden jälkeenki treeni kulkee hyvin mut aamut on ihania :) kaurapuurot sun muut nassuun ja tunnin päästä tankoa kouraan :D
Näin juuri. Elimistö tottuu mihin vaan, myös aamutreeneihin. Itse en tunne mitään eroa enää treenaanko aamulla vai illalla. Sopivan aamupalan löytää testaamalla.

Olen treenannut aamuisin ennenkin, mutta lähinnä vain viikonloppuisin, vasta aikaisintaan jotain 9:30 alkaen... Kotitreeniä ennen töihin lähtöä kokeilin joskus yli 2 vuotta sitten viikon ajan ja kyllästyin, en jotenkin pysty kotona keskittymään treenaamiseen samoin kuin salilla, vaikka kukaan muu ei olisikaan hereillä, eikä kotona tietenkään ole vastaavia välineitä, jokunen kevyt paino ja kahvakuula vain.

Aamupala tai mikään muukaan pala ei ole ongelma, tiedän kyllä mitä syödä missäkin tilanteessa, eikä syöminen heti herättyä tuota vaikeuksia, joskin syön vain vähän, mutta energiapitoista ;) Mulla vakioaamusetti on viime aikoina ollut kookosöljy+mantelimaito kahviin, kourallinen casheweja (usein suolattuja) ja muutama Snellmannin kalkkunaleike :D Muutama pensasmustikka tai tuore kirsikka toimii myös virkistyksenä :)

Semmoista ohjelmata arkiviikkoon suunnittelen nyt, että treenaan jollakin tavalla joka arkiaamu, että rytmi pysyy yllä: ma, ke ja pe aamu sali 3-jakoisella ohjelmalla, lämmittelynä toimii pyöräily salille, treeni kestää n. 40 min ja venytellä voi sitten töissä :D .....ja ti ja to aamu n. 15 min juoksu tai jos paska ilma, pilatesta kotona. Herätä pitää 5:45, ei mahdottomuus, jos on n. kymmeneltä tai viim. 22:30 nukkumassa.

Tällä systeemillä treenistressi (eili pääsenkö treenaamaan ja koska pääsen) vähenee, sillä saan omat treenini varmimmin hoidettua aamuisin, koska silloin liikkumisen onnistuminen on oikeasti vain omasta viitsimisestäni ja jaksamisestani kiinni toisin kuin silloin, jos treenit on tarkoitus suorittaa töiden jälkeen/viikonloppuisin, sillä sekä työ että perhe aiheuttavat toisinaan yllättäviäkin muuttujia aikatauluuni. Harrastamani liikunnan määrä tulee myös huomattavasti kasvamaan, sillä jää paljon enemmän aikaa liikkua ja ulkoilla enemmän lapsen/ perheen kanssa :hyvä:

Treenaan yleensä aamuisin, siinä 6-7 tienoilla. Salitreeni antaa mukavaa potkua päivään, ja heräilyynkin tottuu. Yleensä ennen salia tulee syötyä jotain kevyttä, kiskon varsinaisen aamupalan sitten salilta tultuani. Vaati tosin vähän tottumista, normaalisti mahani herää vasta yhdeksältä. Sali on mukavan tyhjä aamuisin, saa treenailla aika rauhassa. Paras puoli aamutreeneissä on juuri se, että iltapäivät ja illat jää muuhun. Oma energiataso on iltapäivästä töiden jälkeen matalimmillaan, joten en ikänä pystyisi tunkemaan itseni salille siihen aikaan.

Mä olen muutaman kerran kokeillut aamutreeniä ja on kyllä selkeä ero verrattuna iltatreeniin. Syke nousee nopeammin ja hiki puskee päälle heti lämmittelyssä jo. Voimaa ei ole niin paljoa, pitää tehdä vähän pienemmillä painoilla ja pidemmillä palautuksilla. Mutta antaa kyllä kivasti energiaa päivään. Ainoa mikä veetuttaa tuossa aamutreenissä on se jälkihiki päällä kädet täristen meikkaaminen ja ylipäätään kauheella kiireellä töihin meno. Syön normaalin aamupalan (puuro+raejuusto) ennen salille menoa ja salin jälkeen jonkun patukan tai palkkarin. Tasaantuuko tuo sykkeen liiallinen nousu (ja sitä myötä huippaus ja heikotus) kun vaan jaksaa käydä tarpeeksi? Mitään supersarjoja on turha yrittää aamusta tällä hetkellä, hyvä että normisarjoista selviää hengissä. :D

Toimii! Kun vaan pääsee ylös sängystä :D

Loppupäivä menee tosiaan sitten energiapuuskassa, ihan uskomaton vaikutus aamutreeneillä. Iltapäivällä ei pahemmin kiinnosta edes mennä salille = ruuhkat. Ja jos iltamyöhästä ja aamusta pitää valita niin aamu. 8-9 välissä olis ideaalein, mutta toisinaan joutuu punnertamaan jo 7 salille.

Itse treenaan (lähes) aina aamupalan jälkeen, tosin menen töihin yleensä vasta n. klo 11:ta. Viikonloppuna sama juttu. Ei vaan pysty jättää illemmaksi, jää pian kokonaan menemättä :rolleyes:

Miulla ei puntti toimi aamulla ollenkaan, painot ei nouse ja kauhia tuskan hiki! Ja sit jos ei reeni kulje normaalisti niin alkaa ärsyttämään :) Mutta tänä aamuna (tai no se tais olla jo aamupäivää..) kokeilinkin hiit-tyyppistä reeniä ja koko päivän olikin sitten aivan uskomattoman energinen olo!

Aamusali herättää aivan loistavasti ja tuo energiaa koko päivään!:puntti: Pahinta on vain nousta sängynpohjalta ja lähteä, mutta kun sen vaiheen on ohittanut niin johan elämä hymyilee.

Itse jumppailen myös siinä tunnin päästä herättyäni. Aamupalaksi vedän paketin pekonia ja jonkin verran salaattia, saa mukavasti virtaa ja pitää nälän poissa! Reenibuusteri/kofeiini on myös kova sana aamureenissä.

Yleensä treenaankin juurikin aamusella. Pidän siitä, kun sali on hiljainen (pari-kolme ihmistä jos sitäkään), eikä tarvitse odottaa laitteisiin. Ja ei tule niin herkästi jätettyä treeniä väliin, kuin jos kävisi kesken päivän. Omasta mielestäni pystyn keskittymään punttihommaan paremmin. Viikolla en ehdi ennen töitä salille laisinkaan (saatikka jälkeen), mutta viikonloppuna olen yleensä klo 5 maissa jo aloittamassa treeniä.

Aamuherätykset eivät oikeastaan ole hankalia, koska arkipäivinä tulee noustua niin aikaisin. En ole huomannut muuta vaikutusta muuta kuin sen, että jos ei ole nukkunut kunnolla, se vaikuttaa heti treeneihin.

Aamutreenin ainoa miinus on tosiaan töihin valmistautuminen treenin jälkeen, kunnon käsitreenin jälkeen ei pysty meikkaamaan, ei nouse suhkun jälkeen käsi ripsivärin vaatimaan vakaustilaan :):) eli ihana ongelma, jonka koen aina ilolla uudestaan, tarkoittaahan nimittäin ettei aamuherääminen menny hukkaan.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mulla kulkee puntti aamuisin, mutta aerobinen ei. Mutta noin yleensä en treenaa aamuisin, koska aamut on mulle niin hankalia. Lisäksi aamulla treenaaminen vie mehut loppupäivältä aika tehokkaasti. Mulle paras aika treenata olis siinä keskipäivällä tai alkuiltapäivästä. Vireystaso on parhaimmillaan silloin, eikä treeni veisi koko iltapäivästä kaikkea energiaa.

Aamupuntilla salilla on ihanan rauhallista. Satunnaisesti teen, sopivan aamupalan löytäminen siihen on ollut hieman hankalaa. Jalkatreenit teen lähes poikkeuksetta myöhemmin päivällä. Aamupuntin jälkeen tuntuu olevan nälkä koko ajan :D Jännä muuten, että yleensä olen tehnyt parhaimmat ennätystulokseni lauantaina salilla ennen puoltapäivää. Syynä varmaan hyvät yöunet ja vapaapäivä :)

Hei lisää teidän aamupaloja ennen aamusalia?

Huvittaisi testailla muutaman viikon-kk verran aamusalia, mutta arkena se tarkoittaa sitä että 5 ylös ja 5.30 salilla.
Eli onko tuohon nyt järkeä hirveästi vedellä pöperöitä? Jotainhan on pakko syödä tai muuten kuolema korjaa salilla.

ite oon jo iät ja ajat käynyt salilla heti aamulla herättyäni. en syö koskaan mitään sitä ennen ja treeni kulkee mainiosti. laturin vedän toki ja treenin aikana sitten aminohappoja. tääkin on toki henkilökohtasta ja tietty voi ja kannattaakin ennen salille menoa syödä jos kokee kuolevansa nälkään. itellä ei vaan oo mitään nälkäongelmia ollut.

ite oon jo iät ja ajat käynyt salilla heti aamulla herättyäni. en syö koskaan mitään sitä ennen ja treeni kulkee mainiosti. laturin vedän toki ja treenin aikana sitten aminohappoja. tääkin on toki henkilökohtasta ja tietty voi ja kannattaakin ennen salille menoa syödä jos kokee kuolevansa nälkään. itellä ei vaan oo mitään nälkäongelmia ollut.

Ja tulokset puhuu puolestaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom