Aamuruokailusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weak
  • Aloitettu Aloitettu
Herätessä 50g heraa sekoitettuna 0.5l rasvattomaan maitoon + vitamiinijauhe + kalaöljy (tässä käytän parhaimman makuista prodea mitä vaan kaapista löytyy että varmasti menee alas)

Sitten teen aamuleivät ja pakkaan ne mukaan ja n. tunti tuon prodedrinkin jälkeen olenkin töissä ja vetelen leivät hirmuisella nälällä sisuksiin. Se on jännä kun heti töihin tullessa iskee se aamunälkä ja -jano, vettäkin menee litra sheikkeristä juotuna ihan sukkana kun töihin pääsee vaikka kotona ei niin hirveästi janotakaan. Varmaan johtuu kehon aktivoitumisesta (=liikkuminen).

Eli tämmöinen ratkaisu täällä. Joskus harvoin nälkä iskeekin jo automatkalla jolloin mussutan ruisleipiä ajaessani :) Kuitenkin pidän huolen että juon tuon proteiini-maito-vitamiini-öljy drinskun joka ikinen aamu, viimeistään 10 min heräämisen jälkeen. Viikonloppuna kuvio voi tietysti olla erilainen mutta heraa heti aamulla koneeseen otan silloinkin, mutta kenties vähemmän jos vaikka sitten alankin paistamaan munia tai tekemään oikein kunnon brunssia ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä sitä siis ainakin arkipäivisin syödään, vaikkei nälkää oiskaa. Normisti sellanen lautasellinen puuroa(2-3dl kaurahiutaleita) ja sitte 250g maitorahkaa/200g raejuustoa. Viikonloppusin ei välttämättä jaksa aina heti mennä syömään...

astro sanoi:
Aika kallista : DNA:
Eipä tulisi syötyä puuroa/aamiaista jos aamukoomassa pitäisi ruveta keittelemään oikeaa sellaista. Ihan hyvä investointi minulle, kun aamusyönti on muutenkin vaikeaa.

Dippi sanoi:
Eipä tulisi syötyä puuroa/aamiaista jos aamukoomassa pitäisi ruveta keittelemään oikeaa sellaista. Ihan hyvä investointi minulle, kun aamusyönti on muutenkin vaikeaa.
Mä ainakin käytän ihan normi hiutaleita ja mikrotan niitä noin 3-4 minuuttia ja hyvä tulee. Paskalta maistuu mutta kun tietää, että se on hyväksi niin eipä väliä.

toolate sanoi:
Mä ainakin käytän ihan normi hiutaleita ja mikrotan niitä noin 3-4 minuuttia ja hyvä tulee. Paskalta maistuu mutta kun tietää, että se on hyväksi niin eipä väliä.
Ok. Pitääpä kokeilla.

scsa83 sanoi:
syökö kukaan lämmintä ruokaa heti aamulla?
oma aamu/päivä ei lähde käyntiin jos ei ehdi syödä lämmintä ruokaa.

No se riippuu, jos aamu venähtää sinne klo:11.00 paikkeille niin kyllä sillon tulee yleensä syötyä lounas siinä sitten aamupalaksi.

toolate sanoi:
Ja vielä selvennykseksi sellainen asia, että käytän sellaista 60-70% tehoa, 100% ne hiutaleet räjähtää varmaan sinne uunin alta minuutin :)

Se on aika ikävää jos puuro kiehuu yli, ei sitä kuitenkaan jaksa vahtia vieressä. Pienen kokeilun jälkeen löytää sen tehon ja ajan joka sopii omalle määrälle hiutaleita ja maitoa.

Huomasin just että appelsiinimehu on maitoa parempi puurohiutaleita raakana syödessä. Maistuu paremmalta ja jotenkin ne hiutaleet pehmenee heti helposti purtaviksi.

Ribee sanoi:
Riittääkös tämmöselle 65kg kynikselle aamupalaksi heradrinkki+pari viipaletta realia kinkulla ja juustolla?
No varmaan, mutta tosin riippuu paljon kulutuksestasi..

Ribee sanoi:
Riittääkös tämmöselle 65kg kynikselle aamupalaksi heradrinkki+pari viipaletta realia kinkulla ja juustolla?
Vetäseppäs tohon vielä vaikka purkki rahkaa niin alkaa jo olemaan parempi.

NGV sanoi:
Jep itse syön näin:

1 Vaihtoehto:
250g Ehramia, 48g Bran Mysli+ ja Vaasan ruisleipä+kalkkuna ja 5% juustoa paljon

2 Vaihtoehto:
64g kaurahiutaleita tai 70g riippuen laitanko 200g rasvatonta tai rasvalista raejuustoa.

3 Vaihtoehto:
30g heraa, Maitoa 3dl+ Branmysliä 45g..

Eiköhän se ole aika sama syökö kaurahiutaleita tai mysliä esimerkiksi 48 vai 50g, tai 64g vai 70g? Totaaliturhaa hifistelyä IMO.

nigster sanoi:
Vetäseppäs tohon vielä vaikka purkki rahkaa niin alkaa jo olemaan parempi.

Mä taas ajattelin että tossa on lähinnä puutetta hiilareista. Kun proteiinia tulee kuitenkin reilu 30g tostakin jo, jos laitan heraa yhden scoopin.

Katabolic sanoi:
Eiköhän se ole aika sama syökö kaurahiutaleita tai mysliä esimerkiksi 48 vai 50g, tai 64g vai 70g? Totaaliturhaa hifistelyä IMO.
Siis any way mun pitää laskea bulkillakin kalorit aika tarkkaan, meinaan yritän minimoida läskin saannin bulkilla syömällä +300 kaloria päivittäin. .:rolleyes:

NGV sanoi:
Siis any way mun pitää laskea bulkillakin kalorit aika tarkkaan, meinaan yritän minimoida läskin saannin bulkilla syömällä +300 kaloria päivittäin. .:rolleyes:

Jos noin tarkkaan lasket, niin voisit kertoa että miten lasket koulusafkan kalorit??

Vituttaa toi koulunsafka niin paljon että oon miettinyt koulussa syömisen lopettamista.

Monsi sanoi:
Jos noin tarkkaan lasket, niin voisit kertoa että miten lasket koulusafkan kalorit??

Vituttaa toi koulunsafka niin paljon että oon miettinyt koulussa syömisen lopettamista.
Se on ainut mitä en voi tarkalleen laskea, mutta voi sitä vähän katsoa kuinka paljon sitä kamaa laittaa lautaselle, esim. salaatissa ei ole paljon mitään and so on. Siis bulkilla syön koulussa, mutta dietillä en voi syödä vaan kiltisti mättään omia eväitä, tosin kannattaa syödä koulussa jos bulkilla on, meinaan onhan siitä vanhemmat ja veroa maksavat dudet maksaneet sen sinun puolestasi.

Osta sauvasekoitin tai tehosekoitin. Sain itse kyseisen laitteen joululahjaksi, ja sen jälkeen on elämä ollut huomattavasti helpompaa. Erilaisia sekoituksia voi keksiä lähes loputtomasti ja yhteen kannulliseen saa helposti lähemmäs 1000kcal mut silti se on nopeasti ja helposti nautittavassa muodossa.

Esimerkiksi itse sekoittelen nykyään aamuisin tai välipalaksi jotain seuraavan laista:
- 3 dl maitoa/mehua (nesteen määrällä voi säädellä kuinka juoksevaa lopputulos on)
- 1/2 dl soijarouhetta (ei voi laittaa enempää tai pilaa maun)
- 1 dl kaurahiutaleita
- 1 kananmuna
- 1 purkki ehrmannia / raejuustoa
- 1 banaani (käytän yleensä aina, antaa todella herkullisen maun vrt. pirtelö)
- 1 dl maltoa

Ravintoarvot yllä olevassa drinksussa: 785kcal/57/122/10. Ei paha.

Suosittelen tätä kaikille muillekin, todellinen bodarin paras ystävä!

NGV sanoi:
Onhan se hienoa olla tarkka mutta näyttää vaan niin rivolta tuollaiset "48g mysliä" yms :D

Itsellä on sama vaikka keittiövaaka näyttääkin välillä 102g kaurahiutaleita, en jaksa heittää sitä teelusikallista takaisin pussiin. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom