Aamupuuro

2 dl 4-viljan hiutaleita ja 1 dl mysliä, 250 g ehrmannia ja loput mitä lautaselle mahtuu mehukeittoa, mansikka-ruusunmarjaa tällä hetkellä.
Aamuvuorossa siis tuo klo 5.15, 8.00 banaani ja 9.00 taas sama satsi ensin mainittuja.
Annoksen tekemiseen menee ehkä 30 sek.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaurapuuro + Leseet +Alkiot + purkki Ehrmannia. Alkiot on hyvä lisä sinkin suuren määrän takia, vaikka ei sitä paljon puuroon voi sekoittaa, tule meinaan ihan sairaan pahaa. Purkki ananasta menuhuineen + Ehrmann + alkiot ja sekoittimeen taas on ihan siedettävää.

50g kaurahiutaleita(lidl) + 50g 4-viljanhiutaleita (lidl) puuroksi mikrossa,sekaan sotketaan 40g Fast80 vaniljaheraa ja 200g raejuustoa. Silaus mehukeittoa päälle.Litra kahvia :D Tällä setillä päivä päivittäin käyntiin.

Leelucky sanoi:
50g kaurahiutaleita(lidl) + 50g 4-viljanhiutaleita (lidl) puuroksi mikrossa,sekaan sotketaan 40g Fast80 vaniljaheraa ja 200g raejuustoa. Silaus mehukeittoa päälle.Litra kahvia :D Tällä setillä päivä päivittäin käyntiin.
Jos tuolla ei pärhää about 4-6 tuntia niin ei millään..:D
Mutta siis pitäähän sitä syödä noin 3-4 tunnin välein jos pihvviä haluaa..:whip:

Jo lähes 2 kuukautta klo 0700: 100g Nalle kaura/vehnä hiutaleita, kuitu leseitä, 2 dl ingman jugu.(40kcall/100g), 250g ehram tai 100g raej. pari omenaa, täysjyväleipä.. ehkä jotain pientä päälle. Ei vielä huomattavia kyllästymisen merkkejä.

Kalorit 700kcall... nälkä pysyy poissa ja klo 10 välkkäri pala.

nallen kuntokauraa (sis leseitä) keitetään punaseen maitoon, voisilmä päälle ja ääntä kohti! raejuustoo tai rahkaa päälle jos on loppu nin protskudrinkki.
500mg c-vitamiini, 2 möllerii ja multivita. kahvia!

Aimo sanoi:
Itse saan juuri ja juuri tipautettua aamulla kurkusta alas 1 dl eloveenaa ja siihen päälle kipallisen manzikka-heraa. Se tuntuu jo jättimäiseltä teolta. :eek:

vähän kyllä :offtopic:

no siltikin, mun AVOVAIMONI aikanaan ei kans saanut aamulla syötyä mitään...
no elämän tilanteen muuttuessa (jälkikasvua oli tulossa)
muuttui ruokailutkin: ajat ja sisällöt..
.
nykyään ekaksi aamulla tekee AP.n ja päivä käynnistyy...:D

luulenpa, että meidän taloudessa alkaa aamupuuro tulemaan kuvioihin kun pikkuneiti alkaa olemaa puuroiässä...

TÄLLÄ JUTULLA tarkoitin sitä, että ihminen voi (yllättäen) muuttaa/oppia uusia tapoja, vaikkei alkuun uskoisikaan...:thumbs:

Ite syön aamulla pelkän ehrmannin rahkapurkin nykyisin, mut toisaalta tunnin päästä siitä mätän jo ison lounaan töissä.

tuosar sanoi:
vähän kyllä :offtopic:

TÄLLÄ JUTULLA tarkoitin sitä, että ihminen voi (yllättäen) muuttaa/oppia uusia tapoja, vaikkei alkuun uskoisikaan...:thumbs:

Olen huomannut saman asian. Ennen en voinut aamulla syödä yhtään mitään ilman, että LUULIN huono olon tulevan. Mutta kun pakotin itseni syömään aamupalan niin siihen tottu ja nykyään en voisu kuvitella lähteväni minnekkään aamulla ilman aamupalaa, paitsi tunnin aamulenkille.

NGV sanoi:
Jos tuolla ei pärhää about 4-6 tuntia niin ei millään..:D
Mutta siis pitäähän sitä syödä noin 3-4 tunnin välein jos pihvviä haluaa..:whip:

Noo,mä lopetan ton aamiaisen yleensä 4.30. Sitten kuudelta treenit,7.15 palkkari. 8.15 koulussa runsaat eväsmätöt ja 10.45 maissa lämmintä ruokaa. Kyllähän nuilla aamupäivä menee :)

Totta kai puuroa, ainoa asia josta en elämässäni lipsu. Voi tulla syödyksi se muutenkin kuin aamulla mutta kuitenkin. Kauraa, leseitä, ruista, pellavansiementä, sekaan vähän joskus proteiinijauhetta ja usein raejuustoa.

Pikkuhannu sanoi:
2 dl 4-viljan hiutaleita ja 1 dl mysliä, 250 g ehrmannia ja loput mitä lautaselle mahtuu mehukeittoa, mansikka-ruusunmarjaa tällä hetkellä.
Aamuvuorossa siis tuo klo 5.15, 8.00 banaani ja 9.00 taas sama satsi ensin mainittuja.
Annoksen tekemiseen menee ehkä 30 sek.

Kyllä rupee oma aamupala tuntumaan spedeilyltä, kun näitä muitten aamupalasettejä tavaa (oma: 2 palaa weetabixia, purkki ehrannia, pari desi maitoa ja vähän oliiviöljyä). Onko weetabix ravintoarvoiltaan ihan paskaa esim. kaurahiutaleisiin verrattuna?

Ei pysty kaurahiutaleita syömään ellei ole pakko. Se puuro on aina jotenkin niin helvetin limasta. Keitän puuroni kauraleseistä (paketin mukaan desissä on pr 8,5g/hh 23 g/r 3,75 g. Tulee ittekseen hyvässä puurokattilassa kannen alla siinä ajassa kun juon pari kuppia kahvia ja maalaan naaman tarvittaessa. Sekaan puol purkkia raejuustoa (en tiedä mahtuisko mahaan koko purkki, lautaselle ei mahdu) ja 1 rkl rypsiöljyä. Voisin syödä vaikka kaikilla aterioilla :kuola:

Oon kyllä joskus kokeillu maustamatonta jugurttia/rahkaa + kauraleseitä, mutta ei vaan pakki kestä ainakaan tota jugurttia aamulla. Maito-ongelma? Mene ja tiedä, mutta noi kauraleseet vaan on niiiiiin hyviä. Ja koostumus tuhat kertaa parempi kuin missään hiutaleissa.

E: ei oo puuro vielä valmista, pätkii, typoja.

vilho_kanuuna sanoi:
Onko weetabix ravintoarvoiltaan ihan paskaa esim. kaurahiutaleisiin verrattuna?

PR (WB)10,2/100 (KH)14,5/100
HH (WB)78,5/100 (KH)64,4/100
josta sokereita (WB)6,1g (KH)1,3g
Rasva (WB)2,2/100 (KH)7,3/100
Kcal (WB)357kcal/100 (KH)355kcal/100

Eli on noissa hiukka eroja. Kalorimäärät suht samat mutta weetabixissa taitaa olla ihan lisättyä sokeria. Weetabix on myös valmistettu vehnästä,joten GI on korkeampi kuin tuolla kauralla,eikä näinollen imeydy niin tasaisesti elimistön käyttöön kuin kaurasta saatavat hiilarit. Mut ei se weetabixikaan mikään huonoimmasta päästä oleva aamiainen ole :)

nyt tullu muutaman kk vedettyä joka aamu semmosel aamiaisel ku : 2dl kaurahiutaleita,1dl kauralese,1-2banaani,250graejuustoa,joskus (kanelia),(hunajaa),myös joskus heraa protskun lisäks,maitoa 3dl + vitamiinit ynm. kivennäis aineet. hyvä setti ja jaksaa taas pari tuntia ilma safkaa

Joka ikinen aamu syön puuroa jollakin tuunattuna. Herkkuani on tälläset:2dl kaurahiutaleita+1,5 dl maustamatonta protskua+ päärynäpiltti tai
2dl kaurahiutaleita+200g raejuustoa+päärynä tai Omppu kuutioituna joukkoon. Kuulin että myös ananas palat käy tohon comboon.

Olen aina ollut kulinaristi:rolleyes:

Leelucky sanoi:
PR (WB)10,2/100 (KH)14,5/100
HH (WB)78,5/100 (KH)64,4/100
josta sokereita (WB)6,1g (KH)1,3g
Rasva (WB)2,2/100 (KH)7,3/100
Kcal (WB)357kcal/100 (KH)355kcal/100

Eli on noissa hiukka eroja. Kalorimäärät suht samat mutta weetabixissa taitaa olla ihan lisättyä sokeria. Weetabix on myös valmistettu vehnästä,joten GI on korkeampi kuin tuolla kauralla,eikä näinollen imeydy niin tasaisesti elimistön käyttöön kuin kaurasta saatavat hiilarit. Mut ei se weetabixikaan mikään huonoimmasta päästä oleva aamiainen ole :)
Mitä ihmettä minun kauralese paketissa lukkeepi 340 kaloria per 100g? WTF!?
Mutta tosin huomasin, että käytät varmaan eri merkkistä kaurahiutaleita kuin minä, itse käytän sitä pikakaurahiutaleita jotka ovat valmiita minuutin keitämisen jälkeen. Olisihan mukavaa syödä Eloveenaa, mutta kun se kattila aina melkein palaa pohjaan, niin tuo pika kaurahiutaleet eivät kerkeä palamaan pohjaan. Meinaan jos poltan hirveästi kattiloita pohjaan niin äitee ei tykkää hyvää..:lol2:

Ite sotken useasti reilun desin Protein XL suklaata ja noin pari desiä kaurahiutaleita ensin lautaselle, sen jälkeen maitoa reilusti päälle, sekoitus ja suihkuun. Suihkun jälkeen ainekset ovat imeneet maitoa kivasti ja lautasella on sellainen puuro, että oksat pois. En jotenkin pidä kaurapuurosta keitettynä, mutta maidon kanssa kylmänä ne hiutaleet on hyviä. Aaaahhhh, pian saakin joulun perinteisen riisipuuron. Ja tällä kertaa mä perkele otan sen mantelin. Joka vuosi mennyt kalorilaskelmat uusiksi, kun ei ole manteli osunut kohdalle... :jahas:

edit: epäselvän itseilmaisun likvidointia.

Suositut

Back
Ylös Bottom