aamupalan määrä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ruupert
  • Aloitettu Aloitettu
Meah sanoi:
hehahehh. En mä nyt sitä tarkoittanu. Tarkoitin lähinnä että yritän varoa sitä läskiä, en lihasta.

No, vanha filosofianhan on, että ei lihasta ilman läskiä.. tai ei läskiä ilman lihasta:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Doggoned sanoi:
No, vanha filosofianhan on, että ei lihasta ilman läskiä.. tai ei läskiä ilman lihasta:rolleyes:

Pahan pistit kun haluaisin vaan mielummin sitä lihasta kiitos:D

Mut kun mä en ihan oikeesti tiedä pitäskö mulla olla kalorit 1600 paikkeilla vaiko 2000 paikkeilla...kun mä en halua painaa mitään 70:eek: 1600 kun ne on ni kiristyy pikku hiljaa, ja 2000 en tiiä...tänään ne tais olla tuol 2000 kun niitä laskeskelin..:rolleyes:

No et ainakaan tuolla 1600 kalorilla lihasta kerää. Jos kiristellä aiot niin liikunnasta riippuen tuo voisi olla jonkinlainen kalorimaarä. Toi ois ehkä se sun peruskulutus ilman MITÄÄN fyysistä toimintaa. Eli jos et kiristele niin ainakin nyt tuonne 2000 pintaan.

Edit: eihän toi nyt niin paljoo tuo 70 ole. Ainakaan jos ei ihan pätkä oo.

Meah sanoi:

Mut kun mä en ihan oikeesti tiedä pitäskö mulla olla kalorit 1600 paikkeilla vaiko 2000 paikkeilla...kun mä en halua painaa mitään 70:eek: 1600 kun ne on ni kiristyy pikku hiljaa, ja 2000 en tiiä...tänään ne tais olla tuol 2000 kun niitä laskeskelin..:rolleyes:

Tähän kysymykseen vastaavat paremmin taatusti muut täällä olevat naispuoliset. Kysy tovereiltasi neuvoa:)

Meah sanoi:

No sen voin ainakin todeta, että sitä lihasta et tule saamaan tuolla ruokavaliolla/noilla kaloreilla, ovat lähinnä diettikaloreiden luokkaa, tosin toiset diettaavatkin korkeammilla kaloreilla kuin tuo 1600.. Ja olen käsittänyt tuolta toisesta thredistä, että olet muutenkin todella hoikkanen tyttö, joten jos lihasta halajat,alahan opettelemaan syömistä:D

neiti sanoi:
No sen voin ainakin todeta, että sitä lihasta et tule saamaan tuolla ruokavaliolla/noilla kaloreilla, ovat lähinnä diettikaloreiden luokkaa, tosin toiset diettaavatkin korkeammilla kaloreilla kuin tuo 1600.. Ja olen käsittänyt tuolta toisesta thredistä, että olet muutenkin todella hoikkanen tyttö, joten jos lihasta halajat,alahan opettelemaan syömistä:D

Juu, no nyt yritän pitää ne tuolla vaikka 1900 kohilla:)
Kiitos neuvoista:worship:

Mulle ei tule rasvaa eikä mitään, vaikka kuinka söisin aamuin illoin rasvasta tai mitä tahansa! Ihan näin by the way... Useasti syön illalla tuollaisen 250g rahkaa ja 3dl kaurahiutaleita ja joku 0.5litraa mehukeittoa sekaan ja sitten vielä pari rkl rypsiöljyä. En sitten tiedä että missä mättää... Salilla käyn ma,ke,pe... eli viikonloppuna vähän pidempi lepohetki ja joka treenin jälkeen Fastin Mass2 huiviin. Välillä kyllä tuntuu että vaikka ei paino nouse niin lihakset kasvaa. Taitaa olla kuvittelua? (:

Genie sanoi:
Mulle ei tule rasvaa eikä mitään, vaikka kuinka söisin aamuin illoin rasvasta tai mitä tahansa! Ihan näin by the way... Useasti syön illalla tuollaisen 250g rahkaa ja 3dl kaurahiutaleita ja joku 0.5litraa mehukeittoa sekaan ja sitten vielä pari rkl rypsiöljyä. En sitten tiedä että missä mättää... Salilla käyn ma,ke,pe... eli viikonloppuna vähän pidempi lepohetki ja joka treenin jälkeen Fastin Mass2 huiviin. Välillä kyllä tuntuu että vaikka ei paino nouse niin lihakset kasvaa. Taitaa olla kuvittelua? (:

Tämmöistä saa lukea täällä yhtenään. Laske vain ne kalorit ja katso syötkö sittenkään paljoa ja se jos tuntuu, että onpas paljon ja ei siltikään paino nouse, nosta kaloreita edelleen. Niin yksinkertaista se on.

Sama juttu. Ennen luulin, että oikeesti söin paljon kunnes sitten menin ostamaan talousvaa'an ja tajusin, että ainahan ne kalorit jäi maksimissaan 2500 nurkille. Jos syö (%) p30/h40/r30 ni saa kyllä vetää yllättävän paljon sapuskaa, että 3000 tulee täyteen. Ite en saa muuten täyteen, ku et syön monta kertaa päivässä (yleensä vakiosetit) ja aina paljon kaloreita kerralla.

Laskeskelin, että tosta sun iltapalasetistä tulee ~900kcal, (g) p41/h117/r29 (%) p19/53/28, joten ihan tuju paukkuhan tuo on. Ei kuitenkaan riitä, että syöt "useasti" tuon setin. Jos joku päivä vedät +500 ja toisena -500, niin eipä tuossa hirveästi plussilla mennä. Ja päivässä sun pitäis saada ton lisäksi joku päälle 2000... ei se yksi megamättösetti automaattisesti pelasta sun päivää.

edit: Ja mitä tulee tohon palkkariin. Hyvä juttu, että vetelet sellasta. Veikkaisin, että puntilla menee noin 400kcal (riippuu tietty miten lämmittelee). En tiiä paljonko sitä Fastin massaa laitat mutta itellä palkkarin energiat paikkaa vaan about noi treenin kuluttamat kalorit (g) 40/40/5, joten ei kannata tuudittautua siihen, että kuhan vetää fastin massaa niin tulee massaa. Kalorit ratkasee.

JHM sanoi:
edit: Ja mitä tulee tohon palkkariin. Hyvä juttu, että vetelet sellasta. Veikkaisin, että puntilla menee noin 400kcal (riippuu tietty miten lämmittelee). En tiiä paljonko sitä Fastin massaa laitat mutta itellä palkkarin energiat paikkaa vaan about noi treenin kuluttamat kalorit (g) 40/40/5, joten ei kannata tuudittautua siihen, että kuhan vetää fastin massaa niin tulee massaa. Kalorit ratkasee.
Tuli tässä mieleen, että yksi luokkalaiseni totesi, kun juot Fast:in massaa niin saat massaa. IMO palkkariin kyllä kannattaa laitaa prode ja hiilari 1:1, toimii mulla ainenkin paremmin, sitten vaikka jonkin ison aerobisen jälkeen voisi sitten ottaa vaikka prodet ja hiilarit 1:2.

Itte syön aamupalaksi purkin ehrmannin rahkaa, 2 * banaania ja pari kuppii kahvia. Ja hyvin jaksaa safkaan saakka joka yleensä 12.00 aikoihin.

NGV sanoi:
Tuli tässä mieleen, että yksi luokkalaiseni totesi, kun juot Fast:in massaa niin saat massaa. IMO palkkariin kyllä kannattaa laitaa prode ja hiilari 1:1, toimii mulla ainenkin paremmin, sitten vaikka jonkin ison aerobisen jälkeen voisi sitten ottaa vaikka prodet ja hiilarit 1:2.

Kannattais ehkä vetästä enemmän hiilaria kuin 1:1. Itse vetelen treenin jälkeen about 50% päivän hiilareista. Osan maltona ja loput riisinä.

Janne22 sanoi:
Kannattais ehkä vetästä enemmän hiilaria kuin 1:1. Itse vetelen treenin jälkeen about 50% päivän hiilareista. Osan maltona ja loput riisinä.
Ja JP! Siis ei ne mun treenit mitään kunnon spining tai bodypump tunteja ole jossa kulutaisi kaloreita ja verensokeri tippuisi niin äärettömästi. IMO palkariin kannattaa laittaa 1:1 paitsi jos on jotain isoa aerobista tehnyt. Sitten treenin jälkeisessä ruuassa voi olla enemmän hiilaria kuin prodea.

Minun aamupalani sisältää AINA kaurapuuroa tuhdinlautasellisen ja banaanin. Tunnin päästä olo on kuin ei olisi syöny 3päivään mitään.

SS-Adler sanoi:
Minun aamupalani sisältää AINA kaurapuuroa tuhdinlautasellisen ja banaanin. Tunnin päästä olo on kuin ei olisi syöny 3päivään mitään.

Oiskohan proteiini aamupalalla mitään. Sitten tuo olo voisi iskeä vasta 2-2,5 tunnin päästä:D. Koitappa sekottaa kaurapuuroon suoraan raejuustoa. Kuulostaa yököttävältä mutta itse en voi vastustaa kyseistä yhdistelmää:kuola: :kuola: .

Aamupalalla mulla on yleensä tavoitteena saada yhteensä vähintään 600kcal (ennätysaamiasilla on tullut jotain 1200-1500kcal :D ), jossa hh/pr suhde suunnilleen 60/40. Tämä toteutuu näppärästi esim. tämmöisellä setillä:

- kaurapuuroannos, jossa 5dl vettä ja noin 2,5dl hiutaleita
- noin 170g ananasmurskaa (puolikas isosta purkista)
- 200g raejuustoa
- porkkana

Joskus otan lisukkeeksi 1 tai 2 rkl rypsäriä, harvemmin tosin nykyään. Joskus raejuuston korvaa 1dl soijaisolaattia (Heikki722:n puuro-ohje siellä soijaprotuketjussa) ja muutama desi maitoa (korvaa puuron liukasteena ananasmurskaa). Makusteena voi joskus olla myös puolukkasurvos tai omenasose/kaneli yhdistelmä ja joskus vedän puuro & raejuustokombon silteensä, ilman mitään makustuksia. :kuola:

Em. settien lisäksi ja vaihteluksi perusyhdistelmänä on usein jonkunlainen leipä ja kyytipojaksi protujuoma. Toinen vaihtoehto on se, että leivän kyytipoikana onkin kahvia tai teetä ja lopuksi syön purkillisen rahkaa tai raejuustoa.

Niin joo, ennätysaamiainen sisälsi nämä:

- pohjille porkkana tai pari
- munakas, jossa 5kpl munia keltuaisineen toki (noin 300g munaa) ja purkillinen tonnaria vedessä (noin 140g) sekä mausteet, paistamiseen lorotin rypsäriä noin 20-30g
- em. munakas syödään kahden ruispalan päällä (siis kaksi kokonaista ruispalaa, neljä puolikasta), kyytipojaksi 5dl rasvatonta maitoa

Kokeilkaapa tuommoista aamiaista joskus! Voin taata, ettei ole vielä kolmen tunnin kuluttua nälkä. :D

Amatööri, kardiovaskulaarinen munakas on vielä parempi. ;)

Ensin tehdään munakas mössö 6 munasta, mausteista ja heman vettä sekaan. Paistetaan tuosta puolet pohjaksi. Paistetaan paketti pekonia. Laitetaan pohjan päälle pekoni siivut ja heitetään sen päälle yksi roiskeläppäpizza väärinpäin. Lopuksi paistetaan loppumunakasmössöstä kansi ja kipataan se koko komeuden päälle. Sisälle voi tunkea myös sipulia tjsp mitä vain haluaa ja maustetaan luonnollisesti suolalla ja pippurilla. Sitten vain huiviin maidon kanssa ja ei tuu heti nälkä uudelleen. :kuola:

http://www.kaenkky.com/?p=artl&id=53

Aamuisin menee mukavasti tuollainen 200g kauraa ja 500 grammaa rahkaa tehosekoittimella sekaisin. Tuon setin kun imaisee 6 aikaan aamulla, ei pääse nälkä yllättämään ennen kymmentä, jolloin töissä onkin jo tauko ja pääsee mättämään lisää ruokaa koneeseen.

Itselleni kun tuo syöminen tuntuu olevan vaikeaa, niin tuollainen 1000 kcal aamupala antaa jo aika hyvän pohjan saada se päivittäinen 3500 kcal täyteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom