Aamulla salille, miten aamupala?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratu
  • Aloitettu Aloitettu
Ratu sanoi:
Tarkoitus olisi ruveta käymään aamulla salilla ennen töihin menoa. Mites aamuvirkut pakkislaiset ovat ratkaiseet tuon aamupalan syömisen?
Kertokaas omia aamusettejänne? Varsinkin tuon ruokailun ajoittamisen kohdalta.
hamsu.gif

Itelläni on näin "dieetillä" ennen treenejä aamulla vain n. 0,5L vettä, vitamiinit, l-arginiini, ja 3-4 kupillista kahvia...
Treenin jälkeen protskut ja palkkari.. siit pari tuntia ja safka..
näin menty pari kk.. ja tuntus et jatketaan viel pari kk jos jaksaa..:D

Edit.. treenaan n.klo 10.. ja heräilen 8.30-9.00

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AllIn sanoi:
Mitä teet tuon viiden päivän putken jälkeen, kun et enää jaksa? :hyper:

Viikonloppuna syödään kunnolla ja sitten seuraava viikko vähän helpommin. Eli kaloreita ei lasketa, mutta silti jäävät reilusti miinukselle. Sitten viikon päästä uudestaan. Nyt olen aloittanut taas tämän viikon ajaksi tämän kovan treenin. Viimeksi vain kävi niin hauskasti että tulin kipeäksi ja lihoin 3-4 kg takaisin, kun olin 3 vk kipeänä.

Mutta noin kymmenen kiloa on laihduttu silti tällä ohjelmalla ja voimaa on tullut. Enkä ole edes ollut kauaa 'kuurilla.

Krea ja kofeiinitabletit auttavat.

Treeniaamuina juon proteiinijuoman (0,7 dl Protein 90 ja 0,7 dl maitoproteiini), johon sekoitan 0,25 dl rypsiöljyä. Lisäksi juon tuopillisen vettä, johon laitan pari vitamiiniporetablettia (niitä NatsiSiwan lasuversioita) ja mittalusikallisen tauriinia, sekä otan yhten kofeiinitabletin (vaihtoehtona kofeiinitabletille mukillinen teetä).

PAKKOEDIT: Kai sinä Superstarah tiedät, että painonpudotus ei välttämättä tarkoita sitä, että rasvaa olisi kropasta palanut...?

NGV sanoi:
Paljonko te vedätte maltoa ennen treeniä ja treenin aikana?:confused:

Otan ½dl (~25g) ennen ja saman verran treenin aikana ja 1dl palkkarissa eli 2dl yhteensä. Heraa otan 20g ennen ja 40g jälkeen. Noi määrät ei perustu oikein mihinkään muuhun kuin että noi satsit menee mukavasti alas olematta kuitenkaan mitättömän pieniä.

Semmosta täytyy sanoa että mulla kestää noin 45min ennen kuin verensokeri laskee malton jälkeen (perustuu fiilikseen) eli treeni pitää aloittaa ennen sitä. Muuten ekat sarjat menee heikosti. Ekojen sarjojen jälkeen keho ilmeisesti purkaa jostain lisäenergiaa joten ei sentään koko treeni mene pilalle. Kokeilemalla selviää.

NGV sanoi:
Paljonko te vedätte maltoa ennen treeniä ja treenin aikana?:confused:

½ maltoa desiä ennen treeniä ja jälkeen. Joskus kun on tullut ostettua enemmän mömmöjä kaappiin otan treenin aikana ½ desiä maltoa ja ½ desiä dekstroosia.

Ratu sanoi:
½ maltoa desiä ennen treeniä ja jälkeen. Joskus kun on tullut ostettua enemmän mömmöjä kaappiin otan treenin aikana ½ desiä maltoa ja ½ desiä dekstroosia.
Ei ainenkaan miehellä hiilarit lopu kesken.;)

Banaani+pari desiä jugurttia noin puoli tuntia ennen treeniä. Joskus olen ottanut protskua, mutta yleensä tuolla hiilarilinjalla. Treenin jälkeen palautusjuoma ja tunti siitä aamupala (tai välipala oikeastaan).

mulla on vakio setti herättyäni 50-60g maltoa ja samanverran proteiinia+vitamiinit päälle ja kahvia 1-3kuppia, 1/2tuntia-1tunti oon salilla. sama satsi reenin jälkeen ilman vitamiineja.

Termogeeneillä ja kofeiinilla pärjää dieetillä. Tänään eka HIT-treeni meinasi tehdä vähän tiukkaa ilman hiilihydraatteja, mutta jospa se tästä... Tuhti palkkari ja hiilihydraattipainotteinen aamupala tunti sen jälkeen.

NGV sanoi:
Ei ainenkaan miehellä hiilarit lopu kesken.;)

:D Hehe taisin näköjään liioitella vähän. Siis urheilujuomaa tehdään sekoittamalla litraan vettä 50g jauhetta, jossa puolet maltoa ja puolet dekstroa. Tätä sitten hörpitään x määrä, ei välttis kaikkea yhden treenin aikana. Tuolta fastin sivuilta pöllitty resepti.

Jos käyn aamulla salilla niin ennen lähtöä syön seuraavanlaisesti:

250 gr rahkaa
omena
iso kuppi kahvia
n. 0.5 litraa vettä

Hyvin jaksaa treenin ja ei ole ähky olo.

Tänä aamuna:
- omena
- 200g raejuustua (perus, ei rasvatonta)
- 1rkl rypsäriä
- ätäkkää vihreetä teetä mukillinen
- buusteri, siis piriste, ei tribu :D

Nukuin aika hyvin ja reenikin kulki kivasti, oli skarppi fiilis. Tosin en osaa arvostaa enkä pitää todella hyvin menneenä tommoista pitkien sarjojen tekemistä. Vatsat tein kaikki 8 toiston sarjoina (jalannostot tangosta roikkuen, jalat naamaan asti nostaen), muissa likkkeissä taisi jokainen sarja olla vähintään 12 toistoa. Mutta ennakko-odotuksiin nähden joka tapauksessa hyvä reeni! :)

edit: juu ja paino oli näköjään taas noin 2-3kg matalampi, mitä iltapäiväreeneissä, vissiin nestettä ropassa vähemmän

Olen syönyt jo useamman vuoden ajan lähes joka aamu samanlaisen aamupalan:

-Yksi purkki rasvatonta viiliä. Sekaan marjoja (viinimarjoja, hilloja, mansikkaa tai muita kauden marjoja)
-Lautasellinen Elovena-puuroa voisilmällä
-Lasi laimeaa tuoremehua

Joskus syön lisäksi tai puuron sijasta ruisleipää ja appelsiinin. Hyvin maittaa!

Niin juu, mä olen kirjoitellut tähän ketjuun nimenomaan siihen liittyen, että miten syön, jos punttireenaan aamulla. Pelkkä pr + hh setti ei passaa mulle ollenkaan, on todella heikko ja lötköameebafiilis sitten, eikä reeni varmasti kulje. Täten otan aina lisäksi vähintään 1rkl rypsäriä. Paras setti on näköjään mun elimistölle pr + r, molempia ihan reilusti, hh tod. vähissä määrin, jos ollenkaan.

Olen huomannut tuon asian muutenkin, että mä en kauaa keiku pelkillä hiilareilla ja protulla. Ainoa, minkä avulla jaksan pitempään, on rasva. Kai rasvasta sitten vapautuu energiaa niin hitaasti, että verensokeri pysyy hyvänä ja ukko jaksaa painaa.

Juu kiitoksia vaan iivili hyvistä vinkeistä. :) Ymmärsin kyllä, että punttailet aamusella ja oikein fiksuilta vaikuttavat nuo sinun aamupöperösi.

Mutta tarkoitin tuota superpallen postausta jonka asiasisältö jäi vähän hämärän peittoon...

hei, nostanpa tämän ylös. eli olen alkanut käymään aamusalilla ihan vaan sen takia ettei illalla kerkiä/jaksa koska teen n.12-14 tunnin työpäiviä.

Kysymys kuuluukin että riittääkö miten tää pitäis hoitaa järkeviten?

herätys 05.50
salille 06.00
pois salilta 07.00
aamupalalle hotellille samantien ja 08.00 pitäis olla työmaalla.

olen juonu heti ku heränny heraa 20g ja banaanin syöny. reenin jälkeen palkkari ja samantien siitä aamupalalle ja siellä syöny lautasen puuroa ja pari leipää lisukkeineen. onko tuossa liikaa syömistä ton reilun tunnin aikana? aikasemmin en herää, seon varma mutta kannattaisko esim. illalla ottaa jotain proteiinia reilusti tai sitten herätä vaikka 5 aikaan, ottaa protsku ja jatkaa unia? kertokaa jotain vinkkejä.

MA,TI, TO,PE on reeni päivät joista PE voin tehdä iltapäivällä koska silloin vapaa päivä. kropan reenaan kaks kertaa läpi viikolla joista TO,PE hieman kovempia.

Olen todennut tälläisen kompon varsin käteväksi aamulla ennen treeniä:

30g heraa
100g mysliä
3dl rasvatonta maitoa

Protskua tulee noin 30-40 ja hiilaria reilu 70g. Varsin kätevä aamupala ja eikä tuo hirveästi täytä mahaa. On sitä tullu maveteltua sun muuta hauskaa tuo setti mahassa ja aamupalan ja treenin välillä on ollut se alle tuntikin.

Grappler sanoi:
olen juonu heti ku heränny heraa 20g ja banaanin syöny. reenin jälkeen palkkari ja samantien siitä aamupalalle ja siellä syöny lautasen puuroa ja pari leipää lisukkeineen. onko tuossa liikaa syömistä ton reilun tunnin aikana?
Tuo on aika hyvä setti. Aamupalalla voisi tietenkin ottaa vähän enemmän proteiinia, mutta muuten hyvä, jos pakki antaa myöten.

esim. illalla ottaa jotain proteiinia reilust
Normaali iltapala eli rasvaa ja protskua esim. rahkaa ja rypsiöljyä.

tai sitten herätä vaikka 5 aikaan, ottaa protsku ja jatkaa unia? kertokaa jotain vinkkejä.
Ellet omista hyvää unenlahjaa on tuo aivan turhaa. Jos pystyt nukahtamaan aivan välittömästi, voisi olla ihan hyvä. Itse mielummin nukkuisin ja tekisin kuten teet nyt.

Aamuisin tulee syötyä:

1,5dlpuuroa + 1dl raejuustoa
Ruisleipä, jossa 2-3naudanliha leikettä + kurkkua
(joskus muistan syödä 1 keitetyn kananmunan)
lasi mustikka/mansikkasoppaa, 1dl marjoja, banaani tai omena
ja tietysti vettä.

Tätä settiä sulattelen 1,5-2tuntiin ja sit reenaan, hyvin kulkee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom