Aamulenkkiprotsku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja huuke
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkoitus olisi aloitella aamulenkkeily rasvanpoltto mielessä tuossa kun aamuvuorot on kesäduunissa tehty alta pois. Jostain on sellainen mielikuva jäänyt että ennen lenkkiä kannattaisi vetäistä vain protskudrinkki naamaan ja lenkin jälkeen sit aamupalalla hiilarit. Eli mikäs protsku tähän olisi hyvä ?

Itsellä kävi mielessä joku pakkiksen kaupasta löytyvä esim. Cross 90. Vai löytyisikö sieltä jokin halvempi/parempi tuote tähän tarkoitukseen ?? Entäs bull's:in basic tai joku FASTin protsku, olisiko siellä jokin hyvä/halpa :P

Niin ja mikäs olisi rasvanpolton kannalta paras "lenkkeilymetodi" ? HIIT ? Perus 30 minsaa kovaa repimistä :urjo: ???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun ehdotus tohon protskuks olis halvinta heraa..tai mikä ettei jos varaa niin kyllähän ne kalliimmat vielä paremmin/nopeammin imeytyy,mutta ite oon aina välillä ottanu ihan halpisheraa ennen lenkkiä,välillä kyllä meen ihan tyhjälla mahallakin.

Suosittelisin ennemmin, että ilman protskudrinkkiä, tyhjällä vatsalla aamuaerooppiset, ja jos mahdollista niin sitten vasta about tunnin päästä hiilareita, HIIT on aika pureva ainakin itselläni, eikä kulu tehokasta nukkumisaikaakaan niin paljoa :)

Ai niin, rasvanpolton kannalta puolen tunnin kova repiminen on aikas turhaa, että melkeen joko HIIT tai sitten pitkä rauhallinen lenksuttelu

jos on glutamiinia niin eikös se ollut hyvä lisä ennen aamuaerobista?

Nopeasti imeytyvä protsku (pelkkä hera, ei mitään sekoituksia joissa kaseiinia esim. Bulls Basic ei hyvä) glutamiinin ja BCAA aminohappojen kanssa on hyvä ennen aamulenkkiä. Itseasiassa tehostaa rasvan palamista.

Opiskelija sanoi:
Nopeasti imeytyvä protsku (pelkkä hera, ei mitään sekoituksia joissa kaseiinia esim. Bulls Basic ei hyvä) glutamiinin ja BCAA aminohappojen kanssa on hyvä ennen aamulenkkiä. Itseasiassa tehostaa rasvan palamista.

Mikäkähän mahtaa olla heran insuliiniindeksi, maidolla se ainakin on yli sata. Oliskohan sittenkin rasvanpolton kannalta parempi ottaa 200 mg kofeiinia ja kyytipojaksi litra vettä.

Kysymyksiä

Olen itse miettinyt ihan samaa. En kuitenkaan juuri koskaan tee alle 30 minuutin sessiota - käykö se vielä aamuaerobisesta siinä mielessä, ettei sitä meinaa millään jaksaa ilman jotakin syömistä? Pitäisikö vaan puristaa tyhjällä vatsalla ja syödä vasta sen jälkeen? Onko ihmisillä käsitystä/kokemusta siitä kannattaako jonkun 30-60 min lenkin jälkeen ottaa palari? Olisiko parasta kutienkin pitäytyä normaaliin ruokaan, ettei mene yksipuoliseksi ravintoaineiden puolesta?

Lisäksi teen usein puntin myös aamuisin. Ennen sitä ei voi kauheasti syödä, koska heräämisen ja puntin väliin jää niin vähän aikaa - mutta pelkillä protskuilla ei millään jaksa vetää kunnon treeniä. Kannattaisiko sitten kuitenkin tankata hiilareita ennen ja protskua jälkeen? Mitä hiilareita sitten voisi vetää? Ainakin kaikki leivät ja kaurapuurot tuntuvat liian täyttäviltä. (Protskut palarissa on sitä paljon parjattua halpisheraa)

Oukei, eli halpa perushera siis tähän tarkoitukseen. Nopea selaus pakkiksen kaupassa ei oikein tuottanut tulosta, löytyi vain Ultra Whey mutta siinä taitaa olla liikaa rasvaa ja etenkin laktoosia josta tämä minun pierugeneraattori tykkää kovasti. Eli löytyisikö jonkun muun valmistajan valikoimista vastaavaa vähemmillä rasvoilla ja laktooseilla ??? Valmistaako kukaan halpoja isolaatteja ???? :)

Minä kyllä vielä kerran sanoisin kovaan ääneen TYHJÄLLÄ VATSALLA! puolen litraa vettä ja sopevasti kofeiiniä koneeseen niin alkaa rasva tiriseen aamuaerobisella, jos jotain on pakko pakko ottaa niin glutamiinia voi nappasta, mutta ei mikään pakko, jos tässä joku nyt rupee pelkään kataboliaa aamu HIITin aikana niin mun mielestä ainakin aivan turhaa! Mutta tämä onkin minun mielipiteeni, eikä ole pelkkä MUTU

Uskokaa nyt hyvät ihmiset että proteiinin nauttiminen nostaa sekä insuliinia että glukagonia, mutta glukagonia enemmän ja tämä suosii rasvan vapautumista. Aiheesta on keskusteltu experttiosiolla laajasti viime aikoina... Paremmin palaa rasva noin kuin tyhjällä vatsalla.

Tietysti mukaan normaalit kofeiinit, efet, tauriinit yms. jos sellaisia käyttää.

huuke sanoi:
Valmistaako kukaan halpoja isolaatteja ???? :)
Ei.

Konsentraatti = halpa, isolaatti ja hydrolysaatti = kalliita, noin heraprotujauhojen hinnat vaan menevät lyhyesti sanottuna.

Jos on laktoosi-intoleranssia, niin vaihtoehtoja lienevät seuraavat:

1) soijaisolaatti (niinno joo, tää on isolaatti ja halpa, muttei heraa)
2) heraisolaatti
3) riisiproteiini
4) munaproteiini
5) maitoproteiini/kaseiini

Onkos vielä muita laktoosittomia vaihtoehtoja? Kertokaapa laktoosivammaiset tarkemmin, eikös jpm:llä esim. tämä vaiva ole? Mitä protujauhoja olet käyttänyt mihinkin tarkoitukseen? Mä en mikään ekspertti tämän suhteen ole, koska mitään ongelmia laktoosin suhteen ei ole vielä koskaan ollut.

/me koputtaa puuta

huuke sanoi:
Valmistaako kukaan halpoja isolaatteja ???? :)

Itse olen käyttänyt viimeisen puoli vuotta pelkästään hera isolaattia jota olen ostanut hintaan 21-23 € / kg mikä ei mielestäni ole paha hinta.

cartman74 sanoi:
Itse olen käyttänyt viimeisen puoli vuotta pelkästään hera isolaattia jota olen ostanut hintaan 21-23 € / kg mikä ei mielestäni ole paha hinta.
Dymatize Elite Whey Protein vai joku muu merkki?

Dymatizen elite whey protein ei ole 100% isolaattia.

iivili sanoi:
Jos on laktoosi-intoleranssia, niin vaihtoehtoja lienevät seuraavat:

1) soijaisolaatti (niinno joo, tää on isolaatti ja halpa, muttei heraa)
2) heraisolaatti
3) riisiproteiini
4) munaproteiini
5) maitoproteiini/kaseiini

Onkos vielä muita laktoosittomia vaihtoehtoja? Kertokaapa laktoosivammaiset tarkemmin, eikös jpm:llä esim. tämä vaiva ole? Mitä protujauhoja olet käyttänyt mihinkin tarkoitukseen? Mä en mikään ekspertti tämän suhteen ole, koska mitään ongelmia laktoosin suhteen ei ole vielä koskaan ollut.

* iivili koputtaa puuta
Jep, eli laktoosiallergia tosiaan on, mutta olen allerginen myös kananmunalle ja tolle soijalle, joten vaihtoehdoksi mulla jää isolaatit, maitoproteiini ja tuo riisiproteiini. Muita vaihtoehtoja ei juuri taida olla, mutta noilla pärjää aivan hyvin, isolaattia otan lähinnä vain palautusjuomassa ja joskus aamusella jos tulee urheiltua. Isolaattina on käytössä ion92. Maitoproteiinia sitten illalla ja välipalaksi, loistavan makuiseksi ja muutenkin hyväksi vaihtoehdoksi olen todennut pakkiksellakin myytävänä olevan US-product linen Protein XL:n. Riisiproteiinia en ole vielä kokeillut, enkä näe sitä tarpeelliseksi, noilla pärjää kuitenkin ihan hyvin. Hinta ei ole minulle pääasia, vaan se että sen proteiinijuoman jälkeenkin on hyvä olla.

huuke sanoi:
Tarkoitus olisi aloitella aamulenkkeily rasvanpoltto mielessä tuossa kun aamuvuorot on kesäduunissa tehty alta pois. Jostain on sellainen mielikuva jäänyt että ennen lenkkiä kannattaisi vetäistä vain protskudrinkki naamaan ja lenkin jälkeen sit aamupalalla hiilarit. Eli mikäs protsku tähän olisi hyvä ?

Itsellä kävi mielessä joku pakkiksen kaupasta löytyvä esim. Cross 90. Vai löytyisikö sieltä jokin halvempi/parempi tuote tähän tarkoitukseen ?? Entäs bull's:in basic tai joku FASTin protsku, olisiko siellä jokin hyvä/halpa :P

Niin ja mikäs olisi rasvanpolton kannalta paras "lenkkeilymetodi" ? HIIT ? Perus 30 minsaa kovaa repimistä :urjo: ???

Itse olen käynyt aamulenkillä täysin tyhjällä mahalla jo pelkästään sen takia, että tulee takuulla ylös, jos menen syömään jotain juuri ennen lenkkiä. Tämäkin on niin yksilöllistä eli kannattaa testailla mikä sopii.

Mitä tulee tuohon rasvanpalamiseen, niin marginaalieroja sanon minä. Päätä itse auttaako se glutamiini oikeasti sen sixpackin löytymiseen aamulenkin kanssa vai ei.

Itse juoksen aamulenkkinä rauhallisella temmolla sen +30min (yleensä sen 45min., eikä ole niin tarkkaa).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom