Aamulenkki juosten

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos meinaa tehdä joka arkiaamu, ts. 5 x viikossa aamulenkin juosten niin mikä on sopiva pituus ettei se haittaa kehitystä salilla ja kannattako ennen lenkille lähtöä syödä mitään.

Asia on kiinni sun tavoitteistas. Jos "kehitys salilla" tarkottaa ainoastaan lihasten/sarjapainojen kasvatusta, huolimatta mahdollisesti kertyvästä läskistä niin sillon ei lenkille kannata välttämättä lähteä ollenkaan. Jos taas punttailun ohella haluaa samalla pitää ittensä suht tiukassa kunnossa/ kohottaa aerobista kuntoa niin lenkillä käynti on paikallaan. Jalkapäivänä kannattaa kuitenki skipata lenkki niin jää enemmän tehoja sinne treeniin.

Itse oon käyny aamusin 3-5 viikossa juoksemassa 3km lenkin. Aikaa siihen menee n.20min. Ennen lenkkiä oon huitassu naamariin ~20g heraa ja mukin mustaa kahvia. Lenkin jälkeen sitte suihkuun ja normi aamupala.

kalle2 sanoi:
Jos meinaa tehdä joka arkiaamu, ts. 5 x viikossa aamulenkin juosten niin mikä on sopiva pituus ettei se haittaa kehitystä salilla ja kannattako ennen lenkille lähtöä syödä mitään.

Ma mietin tanaan tuota samaa. Itseasiassa en kay salilla (talla hetkella) mutta laskia pitas polttaa. Aloitin aamulenkkeilyn/kavelyn/juoksun viikko sitten. Yritan lenkkeilla 30-60min niina paivina kun en fillario toihin. Teen lenkin/fillaroin toihin tyhjalla mahalla.

Eli kuinkahan useesti viikossa tata pitas tehda ja kuinka kauan ajallisesti kerralla? Etta siis rasvalahtis. Ma myos katon samalla mita laitan suuhuni ja yritan saada riittavasti protskuja paivan mittaan. Salilel minulla ei kuitenkaan talla hetkella ole mahdollisuuksia menna.

Marlee sanoi:
Ma mietin tanaan tuota samaa. Itseasiassa en kay salilla (talla hetkella) mutta laskia pitas polttaa. Aloitin aamulenkkeilyn/kavelyn/juoksun viikko sitten. Yritan lenkkeilla 30-60min niina paivina kun en fillario toihin. Teen lenkin/fillaroin toihin tyhjalla mahalla.

Eli kuinkahan useesti viikossa tata pitas tehda ja kuinka kauan ajallisesti kerralla? Etta siis rasvalahtis. Ma myos katon samalla mita laitan suuhuni ja yritan saada riittavasti protskuja paivan mittaan. Salilel minulla ei kuitenkaan talla hetkella ole mahdollisuuksia menna.

Mun mielestä tämä on just se tyypillinen syy sille, että dieetilläolo on raskasta ja tulokset jää huonoksi: alotetaan heti älytön rehkiminen ja liikunnan lisääminen ja samalla pudotetaan kaloreita. Elämä muuttuu helvetiksi ja homma kusee.

Fakta on kuitenkin se, että 500 kcal on helppo jättää syömättä, mutta syötynä sen polttaminen edellyttää tunnin lenkkiä (About). Eli mun pointti on se, että opetellaan laskemaan kalorit, selvitetään oma kulutus ja alotetaan se dieetti ruokavalion siivoomisella ja ruokapäiväkirjan pitämisellä. Helppoa ja antaa varmasti tuloksia.

Ei nyt ihan noinkaan. Ma tiedan ruokavaliosta ja kaloreista aikas paljon ja alotinkin treenaamisen joku aika sitten - ja aivan kunnon ohjelmalla. Sitten kavi niin ikavasti etta sairastuin. Nyt ollaan terveita ja haluan aloitta rauhassa. Ma oon aamunvirkku ni miks en lahtis lenkille aamulla ja fillaroisin toihin vaikka joka paiva mutta harmi kun tyon takia en aina voi.

Eli ruokavalio on suht kunnossa ja nyt haluan oppia saannollisen rytmin ja aloittaa siita mista eniten nautin eli lenkkeilysta ja pyorailysta - joskin yhdistettyna joskus uintiin ja 1-2 kertaa vkossa joogaan. Salilla en kay.

Mietin taan aiemmin kuulemieni juttujen perusteella et aamuaerobinen pitas olla hyva polttamaan rasvaa. Ylimaarasta on noin 10-15kg talla hetkella - niin siksipa ajattelin kysya etta miten maksimoida taa hyoty tastakin vaiheesta.

Ei tassa oo alettu mitaan verenmakusuussa repimisia tekemaan. Sitakin on aikanaan koettu ihan tarpeeksi. Ehka olis pitanyt jattaa kysymatta. :(

no tohon aamulenkiksi kelpaa sellanen n. 30-60 minuutin mittanen reipas kävely tai jos kiinnostaa niin HIIT. oon lukenu joidenkin ottavan myös glutamiinia ennen lenkkiä lihaskadon estämiseksi. periaatteessahan nämä aamuaerobiset pitäisi tehdä tyhjään mahaan, mutta tiedä siinä sitten missä menee se raja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom