Aamulenkkeilystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Webziz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nyt searchia käyttänyt (hyvä minä, nappi missä muutkin) ja ihmisten kanssa keskustellut aiheesta, ja en ole oikein päässyt selvyyksiin tuosta aamulenkkiproseduurista.

Mikäli oikein ymmärsin, niin toteuttaa tämä pitäisi kuitenkin tyhjään vatsaan... näin olen tehnytkin. Todella hyvä fjiilis, kun lähtee seitsemän aikoihin puskemaan lenkkiä.

Vähän hämäräksi onkin jäänyt se, että millä teholla tuo aamulenkki pitäisi suorittaa ja kuinka pitkään. Itse olen nyt muutamana viikkona herännyt aamulla kohtuu aikaisin (menee lähelle puoltapäivää, niin tuo lämpö tappaa), ja lähtenyt sellaista kohtuu rivakkaa hölkkävauhtia puskemaan lenkkiä. Matkaa tuossa on 4.5-5km ja aikaa on kulunut 26:26 parhaimmillaan, jota tietysti yritän joka kerta parantaa (tänään 26:40, syytän auenneita kengännauhoja).

Lenkkikertoja tulee viikossa varmaankin kolme-neljä.

Teinkö väärin? Jotkut tuttavistani näet väittävät kiven kovaa, että tein. Minun pitäisi sluibailla nopeaa kävelyvauhtia joku 45min-tunti. Joku keksi jopa kertoa neljän p:n säännön. Pitää Pystyä Puhumaan Puuskuttamatta.

Muttakun luonne ei anna periksi tuollaiseen. Siinä tuntee olonsa enemmän kyseenalaiseksi kuin hametta pitäen, kun pitäis vaan reippahasti kävellä tunti aamusta. Eikä sen puoleen, ei taida pahemmin aikojakaan olla tuollaiseen suoritukseen koulujen alettua.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minulle on myös eräs asiantutija sanonut että muistaakseni 70% treenistä pitäisi olla kevyttä liikuntaa. Juuri tuollaista että puhuun pystyy puuskuttamatta vauhtia pitäisi mennä. Hölkkäys on kai parempi, kuin kävely, mutta sen hölkkäyksen pitäisi olla ihan sitä kävelyvauhtia.

Aamulenkkeily olisi mielestäni parempi tosiaan suorittaa sitä reipasta kävely vauhtia ylläpitäen ja joku 45min-tunti kerrallaan. Ainakin jos rasvaa haluaa polttaa. Se sykkeen saaminen siihen 120+ puolelle vaan on joillakin vaikeaa mutta esim. siten että ottaa alkuun pikku juoksu spurtin ja sitten kävelee niin toimii minulla ihan ok.
Itse koen jonkun täysillä 20-30 min juoksua ja joka kerta aikaa parantaen lenkin kyllä lihoja kuluttavaksi.

Ite käyn myös lenkillä. Ja mulle muutama kaveri on sanonut, että parempi olis kävellä, kun juosta. Kuulema enemmän hyötyä, kun pulssi ei nouse oliks se yli 110. Tai jotain, tiedä sitten...

HIIT eli high intensity interval training ei vie niin paljoa aikaa ja on takuulla tarpeeksi raskas aamulenkkimuoto. Lisätietoa löytynee searchilla (töistä kun kirjoittelen, niin en viitsi nyt selostaa tarkemmin).

Mou sanoi:
HIIT eli high intensity interval training ei vie niin paljoa aikaa ja on takuulla tarpeeksi raskas aamulenkkimuoto. Lisätietoa löytynee searchilla (töistä kun kirjoittelen, niin en viitsi nyt selostaa tarkemmin).

Näyttää erittäin hjyvältä. Varsinkin kun kouluaamuista on kyse, eikä viitsisi ihan turkasen aikaseen herätä säätämään.

Löytyykö kellään kokemuksia aiheesta? Toimiiko rasvanpolttajana/kunnon kasvattajana?

Hiittaileen vaan ja vaikka bcaa:ta pari tabua naamaan, jos pelkää lihojen lähtöä. Tietenkin vielä kahvia(kofeiinia) tai vaikkapa tauriinia voi vetästä kiihdyttääkseen elimistön toimintaa.

Manuel sanoi:
Hiittaileen vaan ja vaikka bcaa:ta pari tabua naamaan, jos pelkää lihojen lähtöä. Tietenkin vielä kahvia(kofeiinia) tai vaikkapa tauriinia voi vetästä kiihdyttääkseen elimistön toimintaa.

Eli siis tuollaisen aamutuimaan nautittu juoma oikeasti kannattaa? Ennen vaiko jälkeen HITT:n?

Niinja. Koska kahvia en juo, niin käykö esim. tee?

Webziz sanoi:
Eli siis tuollaisen aamutuimaan nautittu juoma oikeasti kannattaa? Ennen vaiko jälkeen HITT:n?

Niinja. Koska kahvia en juo, niin käykö esim. tee?

Kyllä piristävillä aineilla pitäisi olla positiivistä vaikutusta rasvan palamiseen. Ennen hiittiä nautitaan.

Tee nyt ei oikein käy. Siinä ei tietääkseni ole mitään piristävää ainetta, ainakaan mitään merkittävää määrää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Manuel sanoi:
Tee nyt ei oikein käy. Siinä ei tietääkseni ole mitään piristävää ainetta, ainakaan mitään merkittävää määrää.

Niin että teessä ei ole kofeiinia ?

edit: vihreä tee varsinkin tekee hyvää aineenvaihdunnalle ja rasvanpoltolle, sitä vaan naamaan.

ljp sanoi:

edit: vihreä tee varsinkin tekee hyvää aineenvaihdunnalle ja rasvanpoltolle, sitä vaan naamaan.

:david: Piti eka vastaukseen kirjottaa, että teestä ei ole yhtään mitään hyötyä. En varmaksi tiennyt, niin laitoin ei-niin-jyrkän vastauksen.

Hyvä oppia taas uutta ja olla neuvomatta, kun ei ole varmaa tietoa.

Zone-sarja -42%
ljp sanoi:

Itsekin olen käsittänyt, että teessä olisi lähes yhtä paljon kofeiiniä kuin kahvissakin.

Kuinka paljon ennen HIIT:tä sitten tuollainen juoma pitäisi nauttia?

Webziz sanoi:
Itsekin olen käsittänyt, että teessä olisi lähes yhtä paljon kofeiiniä kuin kahvissakin.

Mustassa ja vihreässä teessä on saman verran kofeiinia, kuitenkin noin puolet vähemmän kuin kahvissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom