Aamuisin treenaavia??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni_
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Treenaan usein aamuisin/aamupäivisi, sillä teen iltatyötä. Ilman aamupalaa ei tule kuin pää kipeäksi salilla, joten vedän yleensä puuron, rahkaa tai ruisleipää täytteillä. Vähintään jugurttia jos ei muuta ehdi. Salin jälkeen sitten ruokaa/protupatukkaa tms.

Salilla ei ole ruuhkaa ja saa tehdä aerobisetkin aivan omassa rauhassa, nykyään usein 20min ennen ja jälkeen treenin. Kun työ on liikkuvaa työtä niin mieluummin käy ennen duunia salilla, jaksaa paremmin ja siinä herää samalla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Täällä kanssa käydään salilla aamuisin. Tiukkaa tekee noin niinkun aikataulullisesti, kun muksua kehtaa pitää päiväkodissa abt 7.15-16.30 ja siihen väliin pitäisi mahduttaa 8h duunia + treenit. No lyhyempiä työpäiviä sillon kun aamulla salille.

Yleensä menen tyhjällä vatsalla koska oon muutenkin kamalan huono syömään aamupalaa. Kahvia vaan naamaan ja menoks. (No olen muutenkin täysi newbie tämän saliharrastuksen kanssa että ei pysty kyllä yhtään sanomaan toimiiko mun systeemi)

pinni_ sanoi:
Ehkä pitäis heti aamusta avata netti ja tulla kattoo tänne motivoivia kuvia, jos se siitä sitten lähtis :whip:
Hehe, tuota ei ehkä välttämättä kannata tehdä, jos haluat sinne salille oikeasti lähteä! :D Voi meinaan käydä niin, että siinä yksi hieman pidempi tovi vierähtää koneella, ja sitten et olekkaan enään lähdössä salille. ;)

Ei mut oikeasti niin, aika tärkeää roolia aamutreenin kannalta näyttelee juurikin se unirytmi. Jos ei mene ajoissa unille, on aika hankalaa potkia itsensä aamulla treenaamaan.
Itselläni parhaiten onnistuu aamutreenit ihan vaan kahvin ja veden voimalla, korkeinataan jotain prodea vähän alle(½ purkkia raejuustoa tai drinkki esim.). Jos rupean ihan aamiaisen syömään, niin siinä joudunkin sitten odottelemaan ainakin sen kaksi tuntia, ennen kuin on järkeä lähteä salille. Helposti tulee huono olo, jos ruokailun ja treenin välissä ei ole 2-4 tuntia väliä. Kaikenkaikkiaan tuo aamulla treenailu on ihan tottumiskysymys vain, ja lähteehän sillä hyvällä treenillä päivä käyntiin aika mukavasti.
:) Pitäisikin yrittää houkutella noita treenikamuja(molemmat miehiä) treenaileen hiukan aikaisemmin, kuin klo. 12-13 aikaan päivällä.. Luulen, että aika toivottomaksi jää yritys.

Aamulenkeille lähen tyhjällä vatsalla, vettä lasillisen nakkaan naamaan. Vähälle ovat jääneet viimeaikoina, mutta eiköhän se taas lähe rullaamaan kun ilmat lämpenee. :hyper:

Salille jos/kun menen aamulla niin kyllä on pakko syödä, muuten on olo voimaton eikä rauta nouse.

Työni on 3-vuorotyötä ja kyllä ne treenit aina johonki väliin saa mahtumaan. Joskus unirytmit on niin sekasin ettei kykene treeneihin, mutta kaikkeen tottuu! :whip:

Täältä löytyy myös aamutreenari!Salille meen kahdeksalta kun halli aukeaa - aamuisin ei oo hirveesti muita punttaajia, joten saa treenailla rauhassa. Tuntuu myös et aamutreenit kulkee paremmin ja sit on loppupäivän hyberpirtsakka!Lenkkipolullekin tulee monesti lähdettyä aamulla..entiselle iltavirkulle&aamu-uniselle se on iso muutos!

Mä käyn välillä aamuisin...
Jos itse menen töihin vaikka kymmeneksi ja pojan koulu alkaa kahdeksalta,siinä on hyvä väli käydä puntilla.
Herään kuitenkin hieman ennen seiskaa pojan myötä ja aamupala syödään yhdessä...
Itse en oikeastaan (ainakaan vielä) ole huomannut mitään eroa aamu- ja iltatreenin välilä.
Aamuisin treeni herättää kivasti tulevaan päivään,myöhään iltaisin se sitten taas kaataa sänkyyn.
:eek: :D

Dieetillä en pysty ainakaan lenkki-aamuina lähtemään salille aamupalan jälkeen,ennemmin sitten illalla.

Aamusin kuudelta on parasta. Silloin mä olen parhaimmillani ja vireimmilläni:) Iltapäivällä on jo aika poikki, etenkin kun on sellaista oiretta nyt dieetillä, että unet loppuu klo 2 yöllä, niin kaikkein viisainta on lähteä treenaamaan heti kun salille pääsee.

Mä treenaan aamuisin satunnaisesti. Työvuorojen mukaan vaihtuu treeniajatkin, vaikka mieluusti treenaisin aina vakio-aikoihin.
Mun aamutreeni on kehon herättelylenkki koiran kanssa vuoden ympäri. Kisadietillä sitten ravataan oikeen rivakasti, nyt se on sellasta maiseman ihailua ja happihyppelyä.
Mulla menee aamulla kehon herättelyyn useampi tunti ja tästä syystä salitreeni aamuisin ei ole mun juttu. Sellanen terävyys uupuu ja siks en käy aamuisin kun silloin kun on pakko.

Mä olen aina tykännyt treenata aamuisin. Tulee hyvä ja energinen olo koko päiväksi.

Nykyään se on entistä helpompaa, sillä olen töissä kuntosalilla. Käyn vääntämässä treenit ennen avaamista ja sitten suihkun kautta tiskille palvelemaan asiakkaita... :) Pyrinkin käymään salilla juuri niinä päivinä, jolloin olen menossa aamuvuoroon.

Kiireisenä opiskelijana/työssäkävijänä treenit täytyy hoitaa välillä hankaliinkin aikoihin, kuten työvuoron päätteeksi kymmenen jälkeen illalla, jolloin energiaa ei meinaa oikein riittää, ja jonka jälkeen unen saamiseen menee vielä monta tuntia.:(

Kaisu sanoi:
Nykyään se on entistä helpompaa, sillä olen töissä kuntosalilla. Käyn vääntämässä treenit ennen avaamista ja sitten suihkun kautta tiskille palvelemaan asiakkaita... :) Pyrinkin käymään salilla juuri niinä päivinä, jolloin olen menossa aamuvuoroon.

OOOOHH!!! UNELMAA!!! :hyper: Mitenköhän sitä itsekin pääsisi aamuvuoroon salille... :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aamuisin on parasta reenata! Mun reenit ajoittuu 7-10 välille, miten vaan koulu ja työ antaa periksi...tosin koulusta kyllä lintsaan reenin takia :D . Asiat tärkeysjärjestykseen näet :thumbs: .

Aamupala on kyllä pakko syödä, yleensä puuro tms. hiilaripitoinen ja tunnin päästä reeni, kun mulla on nopea ruuansulatus niin kykenee melkosen pian vaikka aerobisenkin tekeen.

Aamulla sitä energiaakin on paljon enemmän ja mä oon aika nopeasti herättyäni ihan virkkuna ja mikä parasta, salilla on hiljaista ja usein saan reenata ihan yksin :) .

lewe sanoi:
OOOOHH!!! UNELMAA!!! :hyper: Mitenköhän sitä itsekin pääsisi aamuvuoroon salille... :rolleyes:

Toisaalta joskus olen miettinyt, että mistäs, jos mulle sattuukin joku onnettomuus treenatessa. Siellähän sitä sitten makoillaan penkillä tanko kaulan päällä ja odotellaan työkavereiden saapumista :(

Eli yksin treenaaminen kyllä vaikuttaa jonkin verran treenityyliin...

terse kaikille!

työkamu kertoi tästä foorumista vai miksi näitä sanotaan, mutta täällä nyt ollaan. eli mä alotin nyt aamutreenaamisen ja mulla toimii. eli herään aamulla ja koira ulos ja ite sit tuoremehulasillisen jälkeen salille. puhtia löytyy vaikka silmät vähän rähmässä onkin. sit kotiin ja ootan siinä noin tunnin ennekuin syön aamiaisen. nyt tein näin taas aamulla ja nyt oon töissä ja virtaa ois vaikka muille jakaa. heh!:rock:

Miten te aikaisin aamulla treenaavat saatte potkittua itsenne ylös? Miten motivoitte itseänne? Kai teillä joku temppu on siihen, miten karistaa väsymys ja lähteä tekemään fyysisesti raskasta hommaa heti aamutuimaan :)?

Säde sanoi:
Miten te aikaisin aamulla treenaavat saatte potkittua itsenne ylös? Miten motivoitte itseänne? Kai teillä joku temppu on siihen, miten karistaa väsymys ja lähteä tekemään fyysisesti raskasta hommaa heti aamutuimaan :)?

Mä lähden treenaamaan yleensä mahdollisimman pian heräämisen jälkeen klo. 8-10 (eli ei nyt niin hirveän aikaisin kuitenkaan). Aamu on mulla ehdottomasti vuorokauden energisintä aikaa, joten mitään erityistä motivointia en aamutreeneihin tarvitse. Piristyn nopeasti kahvikupposen juotuani ja sitten salille. Ja kun aamutreeneistä on tullut tapa, tuntuu jopa oudommalta lähteä treenaamaan joskun illalla...

Aamutreenit (aamu= klo5-9) on parhaita, oli ne aerobista tai anarobista. Lenkille riittää vähä nestettä mut salille täytyy vähä syödäkin. Hienoa aloittaa päivä jollakin mistä pitää. On vain tuo kumppani iltaihmisiä ja itelle tärkeää noi 9-8h yöunet, joten joutuu sumplimaan.
Tietty se on, että mikä on itelle osuvinta. Mutta jos nyt on niin hölmö, et harrastaa 1-2½h aerobisia lenkkejä päivittäin, lukuunottamatta niitä kahta jalkatreenin jälkeistä päivää, kun se jää ½h yhtenäiseen menoon. Sailla neljästi viikon aikana noin kolmevarttia. Niin kumpi olisi paras siinä aamulla? Sekä lenkkipoluilla et salilla ois mukavasti tyhjää silloin..

Mikäli tuloksia haluaa nopeammin ois tietty fiksua vähentää aerobista, koirillekin voisi keksiä enempi aivotyötä. (Itelle kentällä seisominen/pyrähtely ei ole liikkumista.) Se on mun uhraus tälle lajille.

Toistaiseksi on tullu otettua ne pitkät lenkit koulun jälkeen ja siitä heti/kohta salille. Päälle ne vartin kävelyt koirien kera pitkin päivää. Onneksi itsellä ei tunnu se ettei ole mahdollista jaksottaa syömisiä ja urheilemisiä (sekä nukkumisia) ihan oppikirjatyyliin, riittää et jokaista saa tarpeeksi.

Motivaationa toimii se et niin vain haluaa tehdä. Mikäli lisää tarvitaan niin asennoidu, jotain energistä musaa soimaan ja mahdollisesti jotakin piristävää syömistä/juomista.

Säde sanoi:

Mä luulisin että siihen vaan pitää olla nk. "aamuihminen". Kyllä se meikäläiselläkin välistä tekee tiukkaa herätä, esim. tänä aamuna kun on justiin siirrytty kesäaikaan ja illalla ei tullut uni silmään ajoissa niin yöunet jäi vähän vähille ja aamulla pääsin sängystä ylös vain rämäkän rokin ansiosta... :rock: Mutta kunhan pyllyn saa kammettua ylös vällyjen alta niin siitä sitä vaan piristyy ja vanhalla rutiinilla saa itsensä hoidettua salille. :) Illalla en pystyisi tekemään rankkaa punttitreeniä, korkeintaan jotain pientä kevyttä iltajumppaa. Nämä on aika henkilökohtaisia juttuja joten jos treenit kulkee illalla niin miksi vaihtaa aamuun jos se homma ei vaan yksinkertaisesti toimi?

Aamutreenit rautojen kimpussa ei tälle täti-ihmiselle kerta kaikkiaan luonnistu. Lenkit ja muut aerobiset hytkytykset kyllä onnistuu mutta rauta ei vaan nouse. Yritin vielä muutama vuosi taaksepäin sitkeästi opettaa itseäni aamutreeniin. Kyllä oli tuskaa. Ajattelin, että voimattomuus johtuu silkasta itsekurin puutteesta ja laiskuudesta. Mutta minkäs teet, kun iltatreenien tulokset on pääsääntöisesti hurjan paljon paremmat aamuisiin verrattuna. Aamutreenien jälkeen kroppa oli kaiken lisäks kuin raadeltu ja palautuminen kesti luvattoman kauan. Summa summarum - lopetin itseni kiusaamisen ja treenailen nykyisin tehokkaasti heti alkuillasta.
Homma on, kuten jo lewe tuossa totesi "henkilökohtainen juttu".

Kyllä se aamuherääminen tekee tiukkaa mullakin (en todellakaan ole mikään aamuihminen). Nykyään kampean itseni väkisin ylös ensimmäisellä kellonsoitolla, enkä jää torkkuilemaan. Nopeasti sitä piristyy, kunhan vain nostaa itsensä pystyyn.

Puolisen vuotta sitten mäkin kävin ahkerasti treenaamassa salilla aamupäivästä (n. 10-11.30). Sillon oli niin ihanan hiljasta ja ohjatuilla tunneillaki oli tilaa. Nykysin teen aamutöitä ja herätys on sitte klo 5.00 joka päivä. Eli siinä ei salille kerkee, mutta kävelen yleensä töihin.

Töissäkin tulee ravattua jo ennen kahtatoista 24 rappua postiniput sylissä, eli kyllä siinä jonkinmoisen treenin saa ihan työnkin mukana. Illalla kyllä vähän väsyttää lähteä salille, mutta menenpä silti tai juoksen vaihtoehtosesti iltalenkin :) Ootan vaan sopivaa hetkeä, et voi lopettaa työt ja alkaa lukea pääsykokeisiin ja saa sitte palata siihen ihanaan aamutreenaamiseen. Sitä aamutreenien ajankohtaa vois sillon jopa aikaistaa...

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom