aamuaeroobisesta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
haluaisin kuulla mielipiteitä aamuaeroobisesta. kun haluaisin polttaa läskiä kesää ajatellen, niin haluaisin tehdä sen niin, ettei kaikki vähäiset lihat karkaa kropasta. vaikka pakkiksessa on puhetta aamuaeroobisesta, niin en ole huomannut mainintaa siitä, että millä sykkeellä tämä pitäisi suorittaa..
minulle on suositeltu aamureippailua kävelemällä, jolloin syke olisi noin 115, ja kesto noin 50 min. tuntuu kuitenkin, ettei tuolla tavalla pala läsöä..
olen nyt juossut aamuisin noin 5 kilometriä, sykkeen ollessa noin 140-150, ja keston noin 35 min. tämä tuntuu tehokkaalta, mutta onko pelkoa, että se polttaa kaikki lihakset? nautin tietysti heraa ennen aamulenkkiä, mutta onko tuo lenkki silti liian kova tempoinen? kaloreita palaa ainankin paljon enemmän kuin kävelylenkillä, ja aikaa kuluu vähemmän...

Älä turhaa stressaa tuosta lihojen palamisesta. Huolehdit vain riittävän proteiininsaannin etkä nälkiinnytä itseäsi sekä treenaat kovaa salilla niin lihat pysyvät niin hyvin kuin ne nyt yleensä miinuksilla pysyvät. Kannattaa katsoa myös aika uusi threadi jossa puhutaan tyhjän mahan aamuaerobisen maagisuudesta (tai sen puutteesta).

Eikä se ole kovin oleellista tekeekö ne aerobiset aamulla vai illalla kunhan vaan tekee! Pakkiksen Hippo veti itsensä kovaan kuntoon kisalavalla eikä tehnyt mitään aamuaerobisia, vaan teki aerobiset pääosin treenin perään tai välipäivinä sellaiseen aikaa kun sattui parhaiten sopimaan.

Itselläkin ne läskit palaneet ihan hyvin vaikka aamuaerobisia en ole tehnytkään.

Aamulla vedät sellasen 45-60min kävelyn, vauhti ei tarvitse olla mikään kova ollenkaan. Suosittelen että kuitenkin vedät erityppisiä aerobisia harjoituksia, kuten aamukävely, salin jälkeen 20min lenkki ja välipäivänä 60min lenkkiä.

Mulla on kokemusta; alotin helmikuun puolenvälin jälkeen dieetin ja paimo tähän mennessä pudonnut 9kg. Vielä olisi tarkoitus kesään mennessä pari kiloa pudottaa.

Mutta kyllä kannattaa kiinnittää huomiota aerobisien laatuun; paras on tietenkin aamuaerobinen sitten salin jälkeen lenkkeily ja vikana ihan normaali perus lenkki välipäivänä. Mä oon vetäny aerobista sellasen 4-5 kertaa viikossa ja hyvin on toiminut. Ti, Su ja välillä La vedän aamukävelyn(45-60min) ihan perustemmolla. Sitten Ke ja Pe vedän salireenin jälkeen 30min juoksulenkin. Sitten vielä torstaina 60min juoksulenkki.

Vielä kun on ravinto kunossa, joka sisältää reilusti protskuja, mutta myös hiilareita, niin ei oo lihasten kuihtumisen kanssa ongelmia juurikaan.

Kyllä senkin saa aikaan, jos joka päivä vetää sellasen 1.5h lenkin eikä ruoka sisällä hiilareita olleskaan... silloin ei palautuminen ole kunnossa, jolloin lihakset pienenee suhisten, jota vielä salilla käynti vauhdittaa.....

Timba79 sanoi:
Eikä se ole kovin oleellista tekeekö ne aerobiset aamulla vai illalla kunhan vaan tekee!

No juu. Lähinnä kaikki syyt mitä olen aamuaerobiselle kuullut on melkoista perstuntumasyitä ja perustuu äärimmäisen huonoon asiantuntemukseen (kuten yleinen väite että ruumis on silloin tyhjä hiilihydraateista. Siitä tietää että ruumis on tyhjä hiilihydraateista että taju lähtee)

Eli ajankohdalla ei tosiaankaan oli suuremmin väliä.

KKHS sanoi:
No juu. Lähinnä kaikki syyt mitä olen aamuaerobiselle kuullut on melkoista perstuntumasyitä ja perustuu äärimmäisen huonoon asiantuntemukseen (kuten yleinen väite että ruumis on silloin tyhjä hiilihydraateista. Siitä tietää että ruumis on tyhjä hiilihydraateista että taju lähtee)

Eli ajankohdalla ei tosiaankaan oli suuremmin väliä.
??? Toi sun argumentti vaatii sitten varmaan paljon asiantuntemusta...:david:
Et voi olla oikeesti tota mieltä...
Sen nyt ymmärtää että jos minä väitän ajalla olevan väliä niin sitä toki voi kyseenalaistaa, mutta löydätkö ketään ammattilaista joka on lähimainkaan samaa mieltä kanssasi. Hyvä esimerkki on Pauliina Talus(maailmanluokan fitnesstähti) jonka kirja(elämäntapana fitness minulla on; hän jos kuka tietää aerobisesta ja kertoo kirjassaan tarkasti miten asian laita on... ja se on aika kaukana mielipiteestäsi.

MrIks sanoi:
??? Toi sun argumentti vaatii sitten varmaan paljon asiantuntemusta...:david:
Et voi olla oikeesti tota mieltä...
Sen nyt ymmärtää että jos minä väitän ajalla olevan väliä niin sitä toki voi kyseenalaistaa, mutta löydätkö ketään ammattilaista joka on lähimainkaan samaa mieltä kanssasi. Hyvä esimerkki on Pauliina Talus(maailmanluokan fitnesstähti) jonka kirja(elämäntapana fitness minulla on; hän jos kuka tietää aerobisesta ja kertoo kirjassaan tarkasti miten asian laita on... ja se on aika kaukana mielipiteestäsi.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=47357
Lue tuo. Itsekään en ole oikein koskaan jaksanut uskoa tuohon aamuaerobisen maagiseen vaikutukseen. Olen itse laihtunut pelkästään ilta-aerobisella ja sitä ennen on syöty vaikka mitä ja sen jälkeenki joskus todella tuhdistikin.

Doggoned sanoi:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=47357
Lue tuo. Itsekään en ole oikein koskaan jaksanut uskoa tuohon aamuaerobisen maagiseen vaikutukseen. Olen itse laihtunut pelkästään ilta-aerobisella ja sitä ennen on syöty vaikka mitä ja sen jälkeenki joskus todella tuhdistikin.
No tottakai sitä laihtuu vaikka millä kuukäveluaerobisella tahansa jos vaan tekee sitä oikeella tavalla ja oikeen verran.
En mä sitä etteikö muu tehoaisi, kyllä mäkin vedän kaikkee salin jälkeen lenkkeilyy sekä ihan ruuan jälkeenkin juoksuu, mutta aamukävely kuuluu osana mun dieettiin ja se on hyvä heräte päivälle. Kun aamulla aikasin vetää aerobisen, sen jälkeen käy suihkussa ja sitten vetää tuhdin aamiaisen, niin aiaiaiaiaiaaia:kuola:

Suositut

Back
Ylös Bottom