aamuaerobisesta palautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tuomi
  • Aloitettu Aloitettu
Yritin haulla löytää jotain vastausta kysymykseeni, mutta ei oikein löytynyt. Eli, kuinka kauan kehon pitää antaa vähintään palautua aamuaerobisesta ennen punttitreeniä ylikunnon välttämiseksi? Palautuminen on tietysti yksilöllistä, mutta edes joku suuntaa antava tieto olisi avuksi. Tilanteeni on nimittäin se, että voisin syksyllä tehdä aamuaerobisen 6-7.30 aikaan ja punttitreeni on ohjelmassa joskus 14-16. Punttiksen siirtäminen iltaan ei onnistu koska silloin istun luennolla...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse pyrkisin tekemään ne eripäivinä tai sitten ainakin joku 10-12 tuntia väliä. Nykyään jos teen samanpäivänä aamulla aerobista niin teen sen kevyesti jos viellä illalla käyn salilla. Ja ei kai sille mitään kunnon selitystä ole mutta pyrin vaan oman tuntuman mukaan välttämään ainakin aamuaerobista silloin jos treenaan jalat. Ehkä siksi että olen duunissa jalkojen päällä 8h. Eli jalat aika väsyneet.

Kyllä mun mielestä tossa ajassa (6-7:30 ja 14-16) ehtii palautua. Venyttelisin aamulenkin jälkeen. Ja tietenkin vaikuttaa mitä teet päivällä, eli istutko perseelläs jossain ja syöt vai oletko raksalla piikkaamassa.

Mä käyn aamuaerobisella klo. 7.25-8.00 ja sit punttitreeni (jos samana päivänä) on 14.15. Ihan jees menee, mutta jalat on aika tukossa, eli niitä ei ehkä voisi treenata. Hmh. Ainakin jos ei tee kauhean pitkää ja rankkaa aa:ta (Hih) niin varmaankin kykenee myös treenaamaan seuraavan 8 tunnin sisällä.

Kisoihin treenatessani toimin näin:
aamu aerobiset 6.30-7.30 joko 30min HIIT tai 60min kevyt hölkkä.
punttitreeni 11.00-12.00
parhaimmillaan vielä illalla tunnin kävely/hölkkä.

Kun kroppa tottuu siihen, ei pitäisi olla ongelmia. En nyt ehkä ennen jalka treeniä tota HIIT:tiä tekis. Vaikka itse niinkin tein...

Mulla nyt onkin pittbullin aineenvaihdunta, joka pitää lihoista kiinni vaikka kuinka kurittaisin itseäni aerobisella :D

Vastaus riippuu niin hirveästi aerobisen sykkeestä. Jos se on sellaista jolkottelua, niin hyvin voi treenata, jos juostaan kovaa, niin en itse treenaisi samana päivänä välttämättä mitään.

tuomi sanoi:
Yritin haulla löytää jotain vastausta kysymykseeni, mutta ei oikein löytynyt. Eli, kuinka kauan kehon pitää antaa vähintään palautua aamuaerobisesta ennen punttitreeniä ylikunnon välttämiseksi? Palautuminen on tietysti yksilöllistä, mutta edes joku suuntaa antava tieto olisi avuksi. Tilanteeni on nimittäin se, että voisin syksyllä tehdä aamuaerobisen 6-7.30 aikaan ja punttitreeni on ohjelmassa joskus 14-16. Punttiksen siirtäminen iltaan ei onnistu koska silloin istun luennolla...

Ihan hyvin ehtii palautua tuossa ajassa. Anna palaa vaan. Sillä mitä teet sillä välin ja mitä syöt on enemmänkin merkitystä kuin, jos aika olisi vähän pitempi tai teho alhaisempi.

Jep, kiitos kaikille vastauksista :) Eiköhän se rasva ala palaa syksyllä aamulenkeillä 6.00! Pitää vain aloitella varovasti max. 2 aamuaerobista viikko ja kuulostella mitä kroppa siihen sanoo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom