Aamuaerobisen tehostaminen

Teen 45-60min 60-70% teholla 2-4x/vko, ja homma kyllä toimii, mutta ah niin hiiiiitaaaaasti.Ja kukonlaulun aikaan nouseminen saattanee käydä rankaksi, kun koulut taas alkaa ja aika on melkoisen kortilla.
Kahvista maha menee sekaisin, onko kofeiinitableteilla sama vaikutus tälläiselle herkkikselle?Rasvanpolttajat ovat myös liian kovaa tavaraa masulle.
Kannattaisiko siis satsata kofeiinitabletteihin aamuaerobisten tehostajana, kokeilla nopeampaa mutta rankempaa HIIT:ä vai pysyä tunnin aamuaerobisissa?Vai kenties jotain muuta...?
Kokeneiden ja kokeilijoiden kommentteja kiitos!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kofeiini tabletit eivät itselläni käy lainkaan mahan päälle(kahvi käy) ja 2tablettia kun otan niin on varmaa että piristää ja pumppukin hakkaa enemmän..eikä maksa paljon!

kokeileppa ilman mitään boostaajia..ulos vaan ja 10 min päästä veikkaan, että hereillä ollaan... :hyper:

HIIT on tietysti yksi vaihtoehto. Silloin ei tarvitse herätä niin aikaisin lenkille vrt jos menee esim mainitsemalla 45-60min lenkille. HIIT:in kestohan on 4-15min. Lämpöä tietenkin hyvä ottaa, mutta kuitenkin. Allekirjoittaneella on HIIT ainakin potkinut aivan äärimmäisen hyvä(rasvanpoltossa). Jotenkin kuitenkin on joskus tuntunut, että ottaa tosi paljon jalkoihin(=kipeytyy).

Mä teen olosuhteiden pakosta vain 20 minuutin aamuaerobista, (stepperillä) eikä sitä tarvitse ollenkaan vähätellä. Mitään HIIT:iä en varsinaisesti tee, jonkun verran vedän intervalleja ja aika kovalla teholla. Sykettä en ole mitannut, paitsi manuaalisesti joskus, silloin se on juossut siellä 160 paremmalla puolella. Kyllä sillä saa hyvin koneen käymään. Ei mulla ainakaan aamuisin ole aikaa millekään tunnin lenkille. Niitä teen sitten joskus iltapäivisin/iltaisin, kun siltä tuntuu.

Siima sanoi:
kokeileppa ilman mitään boostaajia..ulos vaan ja 10 min päästä veikkaan, että hereillä ollaan... :hyper:
No heräähän sitä, ei sängystä ylöspääsemisestä/unisuudesta ollut kysymys. Olen itseasiassa melkoinen aamuvirkku :) Aamuaerobiset on mannaa kesällä, kun saa lenkkeillä nukkuvassa kaupungissa ja katsella auringon nousua.Mut räkäkeleillä ajatus samasta ei innosta...
Luulenpa, että siirryn syksyn myötä kokeilemaan tuota HIIT:ä

En näe hirveästi järkeä korottaa tuota liikuntamäärää, keholle vaan stressi lisääntyy ja lihaksien kasvaminen/ylläpitäminen vaarantuu. Keho reagoi kuitenkin liikunnan lisääntymiseen melko samalla tavalla kuin ruuan vähennykseen koska liikunnan viemä energiamäärä on pois peruskulutuksen käytöstä.

Keholle vähemmän haitallinen toimintatapa tuossa on että vähennät hiukan ravinnosta, siitä se on helppo ottaa ja vähennyksestä ei tule lisäliikunnan kuormaa keholle. Energiavaje ei ole tarpeeksi suuri jos sinusta tuntuu että rasvanpalaminen on liian hidasta.

Millainen ruokavaliosi on nyt?

Millainen ruokavaliosi on nyt?[/QUOTE]

Personal Trainer suunnitteli sen,tavoitteina tuolloin -5kg painoa pois/lihaksiksi.(sopimus ei enää voimassa)Tavoite toteutui, mutta pientä kiristelyä tuo napa-alue kaipaisi vielä.
Se ruokaohjelma on nelijakoinen: 1.pv kohtuudella hh,pr,r,(n.1500kcal) 2&3pv paljon pr,vähän hh,kohtuudella r(n.1300kcal), 4.pv paljon hh,kohtuudella pr,kohtuudella r(n.1900kcal)
Mitat ovat 177/61
Eli 2-3g pr/painokilo, hiilarit kasviksista/hedelmistä, jonkin verran kaurapuuroa&ruisleipää.Rasvoja: mantelit, soijalesitiinirae,öljyt...

Aloitin saleilun kunnolla vasta keväällä, joten ajanmyötä kroppa varmasti muokkautuu ihan itsellään, rasva muuttuu lihakseksi. Ei mulla sellainen hirvittävä hoppu loppujen lopuksi ole.

Ei se rasva lihakseksi muutu..
Mutta varmasti läskiä häviää runsaasti pelkällä treenaamisellakin..
Tsemppiä treeneihin :thumbs:

Catherina sanoi:
Ei mulla sellainen hirvittävä hoppu loppujen lopuksi ole.

Noista 4 jälkimmäisestähän päivästähän sitä kannattaa pikkasen pudottaa jos muuten vauhti ei riitä. Siitä vaan päättämään mitä vauhtia haluat mennä. :)

Joo, olen ajatellutkin tuosta viimeisestä päivästä nipistää pois, ainakin muuttaa hh ja pr suhteita.
Ja eihän se muutu se läski lihakseksi muutu ei ;) Mut jos vaikka kuluisi pois noilla aamuhölköttelyillä ja terveellisemmillä elämäntavoilla, tarkoitin.

Tiedättekös mikä on kivaa? Se, että jos olisin laittanut samanlaisen kyselyn jonnekin ''ellit/helmi-sivuille'' , olisin saanut kommentteja olet-jo-liian-laiha ja sulla-on-päässä-vikaa.Täällä on sentään fiksua porukkaa!Kiitos vastauksista!

lampunjalka sanoi:
Kofeiini tabletit eivät itselläni käy lainkaan mahan päälle(kahvi käy) ja 2tablettia kun otan niin on varmaa että piristää ja pumppukin hakkaa enemmän..eikä maksa paljon!

Sama homma täällä ja tähän vielä Tauriinia 3-4 grammaa niin lentää hikikin oikein urakalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom