Aamu nälkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sham69
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Moi !

Elikkäs mulla on ollut tällänen onkelma jo pidempää.
Aamulla on nälkä, muttei tee mieli syödä mitään. Olo on kuin happoa olisi vatsassa. Käytännössä herään 07.00 on nälkä, muttei ruoka tee mieli (?)
Kouluun 08.00--> yleensä sitten vasta tekee mieli safkaa jotain.

Olen huomannut että veden juonti aamuisin auttaa hetkellisesti.
Syön kyllä päivän mittaa terveellisesti ja koitan juoda sen n.3l vettä per päivä.

Olen 185cm pitkä ja paino 87kg -----> dieetti kausi meneillään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aamunälän herättäminen on useimmilla tottumiskysymys. En tiedä eikö sinulla ole koskaan ollut reipasta aamunälkää, mutta useimmat saavat kehitettyä sen syömällä jonkin aikaa kunnon terveellisiä aamupaloja.

Eri juttu tietenkin on, jos on jotakin oikein vialla.

Itselläkin meni useita vuosia niin, että aamulla ei koskaan ollut nälkä ja ei sitten tullut myöskään aamupalaa syötyä.
Sitten opettelin syömään aamulla, eli vedin väkisin kunnon aamupalan alas. Kuinka ollakaan, pari viikkoa kului niin aamulla alkoi olla nälkä ja aamupalan syömisestä tuli välttämättömyys.
Eli kannattaa kokeilla, jos vaikka alkaisi aamiainen tippumaan, kun jonkin aikaa väkisin syö.

luumu sanoi:
Aamunälän herättäminen on useimmilla tottumiskysymys. En tiedä eikö sinulla ole koskaan ollut reipasta aamunälkää, mutta useimmat saavat kehitettyä sen syömällä jonkin aikaa kunnon terveellisiä aamupaloja.

Eri juttu tietenkin on, jos on jotakin oikein vialla.

En pahemmin ole kyllä syönyt aamuisin periaatteessa mitään muuta ku jugurttii, joskus aamulenkin jälkeen sit ihan puuroa yms. Mutta harvoin.

Mulla menee aamulla (n.6.30) lautasellinen weetabixia ja pari leipää + tuoremehua ja aamuprotsku ihan liukkaasti. Yleensä on nälkä aamulla ku herää, mut isoin ongelma on jostain klo 10- 14 ku ei meinaa millään maistua ruoka ja sit jos iltapvällä on treeniä niin se hankaloittaa vähän. Pitää melkein nenusta pitää kinni itseä ja työntää ruokaa väkisin kurkkuun. En sit tiedä johtuuko se esimerkiks liiasta kahvin juonnista (7-12 välillä työpäivänä menee n. pannu/8kuppia). Tupakanpoltonki oon koittanu jättää aamulla kokonaan.

Oiskohan luontaistuotekaupassa jotain ruokahalun kehittäviä pillereitä ku ainakin ruokahalua vähentäviä on, mut ku ongelma on päinvastainen?!! :itku:

Pakkotoistot toimii tosiaan aika hyvin aamupalassakin. Kannattaa myös kokeilla huitaista lasillinen appelsiinituoremehua tyhjään vatsaan, kymmenen minuutin päästä alkaa taas ruoka maittamaan.

Alota aamu puurolla, siihen mauksi loraus mustikkakeittoa ja lusikoita naamaan. Tota viikko ja mahasi suorastaan vaatii aamusin täytettä. Jos on ongelmia ajallisesti (esim. itellä tosi kiire aina aamuisin, muksut hoitoon ym) niin vetäsen kaurapuuron kylkeen protudrinkin -> menee alas nopeasti ja helposti.

Ite kans saatan tehdä tuollasen drinkin ens alkuun ja sen jälkeen rupeen kattelemaan jos vaikka sais pari leipää väkisin alas... Menee tästäkin huolimatta aina pari-kolme tuntia ennen kuin aamuisin alkaa nälkä kolottelemaan. Intissä sai kai tasaisesti niin paljon fyysistä rasitetta, että siellä ne aamiaiset veti hyvin mielin.

Aamulla toimii aika hyvin joku pirtelöhässäkkä jos on muuten takkuista syödä. Samoin se on nopea tempaista naamaan. Aikaisin aamuvuoroon mennessä on kerkeä hirveesti kokkailemaan ja muutenkin tuntuu puoliunessa viellä syöminen vaikealta joten jotain pirtelöitä aina teen. Peruspohjana aina rasvaton maito, banaani, desi kaurahiutaleita, rahkaa jne...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom