-95 Audi A4 2.8 V6, kannattaako pistää rahansa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihastuin totaalisesti paikallisessa liikkeessä olevaan -95 vuoden ilmeisen harvinaiseen 2.8 litraisella V6 koneella varustettuun audi A4:seen. Yleensähän -95 audit ovat 2.6 litran koneella joka tuottaa 110kw ja tämä sitten puolestaan 128kw(=174hv) liikkeen mukaan. Auto on tosi näyttävän näköinen alustasarjoineen ja 17'' vanteineen, sekä ABT:n putkistokin näytti löytyvän(ehkäpä tehoa jokunen kaakki lisää sen ansiosta). Kiiltävä syvän musta väri ja tummat lasit sopivat myös mainiosti kokonaisuuteen. Varusteisiin kuuluu myös näillä helteillä mukavalta kuullostava automaatti-ilmastointi. Auto vaikuttaa siis kaikin puolin kiinnostavalta niin ulkonäkönsä kuin tehonsakin puolesta, olisiko putkiston kanssa jo sitten yli 180hevosta kenties.

Kuitenkin epäröintiä aiheuttavat auton lähes kymppitonnin hinta(12v vanha auto) ja kyseessä 100% tietenkin saksan tuonti vehje. Lieneekö ajomäärä 211 000km pitää edes lähellekään paikkaansa? Autossa muutama ihmeellinen lommo, vaikka selvästikin juuri maalattu koko auto, kenties kolaroitu? Onko kokemuksia kenelläkään kyseisestä 2.8 litraisesta versiosta? Kannattaisiko tuhlata 10 000e johonkin aivan muuhun? Itse olin kyllä aivan myyty kun auton ekan kerran tässä pari päivää sitten bongasin :hyper:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihastuin totaalisesti paikallisessa liikkeessä

No tarvitko muuta perustelua?

Järkeähän tuossa ei vältämättä ole, mutta miksi pitäisi? Kaikista eniten on järkeä olla ilman autoa, mutta jos auton hommaa niin miksi se ei voi olla sellainen mistä sitten itsekkin nauttii.

Itse ainakin ostaisin. (En siis tuota autoa, mutta jos olisi saman tyylinen tapaus mistä olisin itse kiinnostunut.) Mikäli 10 000 euroa ei ole sellainen summa, että syöt pelkästään kaurapuuroa niin kauan kun auto on maskettu, niin mikä ettei.

Itsekkin ajelen paskalla opelilla tällä hetkellä, koska en ole löytänyt vielä sellaista autoa joka herättäisi tunteita. Entinen auto sitä oli.

Jep, kai se täytyy käydä alkuviikosta koeajamassa ja hakemassa pois, sen verran komia näky oli. Vaikka todellakin hullua touhua näitten autojen kans, mutta on se niinkin, että en enää toisten ajele semmosella autolla mitä en todella halua. Tälläkin hetkellä oon pidempään ajellu aika louskulla mikä ei kulje mihinkään-> ei hyvä. Jos kerrankin panostais ja ostais jonkun mistä tykkää oikeesti, vaikka se hinta kirpaseekin meikäläisen tilipussissa.

voit varautua maksamaan myös kalliita vakuutusmaksuja..
mutta eihän yleensä taloudellisuudella ole mitään tekemistä näiden kanssa, eli jos mielytti ja kukkaron nyörit antavat myöten niin osta pois

Pihassa se nyt lepää ja täytyy sanoa että yhtä hymyä on kyllä kun tolla päästelee, varsinkin jos hieman sitä kaasupoljinta painaa niin noita ääniä en vaihtaisi kyllä mihinkään(vaikka olisi tehokkaampi 4 sylinterinen, esim turbo kone). ABT:n putkisto pitää huolen, että soundit ovat kohdillaan, Rahat meni mutta olen silti onnellinen mies, näinkin voi käydä, todella tyytyväinen ostamaani :D Tosin, paluu arkeen on edessä ensihuuman jälkeen.

Zone-sarja -42%
Itsellä oli '95 A6 samalla moottorilla, joten puhun vähän eri asiasta. A6:n koppaa tuo teho- ja vääntömäärä ei jaksanut ihan kauheasti liikauttaa, 9.1s 0-100km/h ja huiput taisivat olla 220km/h. Sen lisäksi ei kauhean taloudellista ajoa ollut, matka-ajossa kulutus oli jotain 8 litraa parhaimmillaan (kun ei polkenut). Tietysti A4 on eri asia, kevyempi kori joten ei voi suoraan verrata niin kulutusta kuin suorituskykyäkään.

Moottori tarjoaa oikein mukavan tasaisesti sitä tehoa, ja vääntöäkin tietysti. Ei tule mitään kauheita piikkejä, vaan se vaan puskuttaa menemään.

Itselleni aukesi taivas kun vaihdoin ilmanputsarin BMC:n kartiofiltteriin. En nyt puhu tehosta tai muusta, mutta ne äänet! Ne imuäänet tuossa V6:ssa muutenkin oikein ehanat, ja kun niitä vähän vahvistaa niin se ääni 3000rpm ja ylöspäin.. kurnau! Pienellä kaasulla sivistyneen hiljainen, mutta kun polkaisee niin aaah...

Ja Audihan on aina hyvä sijoitus :) Pahoittelen offtopiccia, oli vain pakko vähän fiilistellä..

Jeps, todellakin ne äänet on aika mahtavat. Ja kun tarkemmin oon katsellut autoa niin peräkontista löytyy nippu erilaisia vapaavirtaus suodattimia ja nytkin äänistä päätellen jonkinlainen kiinni + todellakin se putkisto. Samalla peräkontin tonkimis reissulla löytyi hyvin piiloon asennettu audin alkuperäinen cd-boksi, joka todella on tarpeen, ehdin jo suunnitella että minkä boksin tähän nyt ostais. Myös hanskalokerossa valehtelematta 3000-4000e edestä kuitteja, mm ilmastoinnin huollot, vanteet, aurauskulmien säädöt, kaikki kulutusosat vaihdettu oikeastaan ym ym.

Tehtaan mukaan tuon pitäisi kai 7.8sekunnissa joutua 100km/h, jostain audi forumilta tuollaisen lukeman bongasin tälle vehkeelle :) Enkä yhtään epäile, vääntää hurjasti ja kiihtyy tasaisesti läpi kierrosalueen, ainakin tämä A4 korimalli. Tällä hetkellä ainoaksi puutteeksi olen todennut nelivedon, joka ei välttämättä suoranainen puute tietenkään ole.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom