Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hmm,
Taitaa ainakin Kari Sinkkonen ja muutama muukin olla
tuosta kommentista eri mieltä? Kärjistys tai ei:
laitappa nyt ne faktat pöytään joka tekee kasista
pikamatkan!
Esim. Borzakovski on juossut 100m johonkin 10,60 ja 400m 45,84. Toki myös kestävyys puolelta voi lähestyä 800m:ä.
Epäilen Borzakovskin 100m 10,60s. Toi tietäis kovempaa 400m aikaa. Vuonna 1999 hän juoksi 200m 22.56s ja 2000 400m juuri ton 45,84s. Coe on muistaakseni juossut 100m 11.03s.
Yuriy BORZAKOVSKIY
kunto on ihan hyvä.pitäs ruveta treenaamaan 800m juoksua. 800m mennee johonkin 2min 28 sekunttiin.minkä laisia vetoja kannattas juosta ja ylipäänsä treenata että tuo aika parantus?
Taisi Sinkkonen valmentaa erästä 1.44,5 miestä, mutta tuskin tässä keskustelussa kannattaa miettiä, että mitä mieltä joku muu on. Eiköhän me voida asiasta kirjotella ihan keskenään, ellei joku sitten saa Sinkkosta tänne kirjoittamaan ja silloinkin me muut voidaan kirjoitta omasta puolestamme.
olen itse joskus aikoja sitten juossut hieman alle 2.00
itsellä perusharjoitus 200 m ja 300 m intervallit
viikko 1 esim. 8x200 m - keskiaika 32.0
viikko 2 8x200 - 31.5
.
.
.
viikko 7 8x200 - 29.0
.
jne tää alkoi yleensä keväällä 2-3 kk ennen kilpailukautta
tohon mukaan pari peruskestävyyslenkkiä ja 1-2 nopeus/koordinaatioharjoitusta per viikko
olen itse joskus aikoja sitten juossut hieman alle 2.00
itsellä perusharjoitus 200 m ja 300 m intervallit
viikko 1 esim. 8x200 m - keskiaika 32.0
viikko 2 8x200 - 31.5
.
.
.
viikko 7 8x200 - 29.0
.
jne tää alkoi yleensä keväällä 2-3 kk ennen kilpailukautta
tohon mukaan pari peruskestävyyslenkkiä ja 1-2 nopeus/koordinaatioharjoitusta per viikko
Kimmosuutta(3-loikka >14.00m)
Noissa ollut parin minuutin palautus? Mihinkä aikoihin sulla meni alimatkat ja minkälainen oli kestävyys? Paljon juoksit kilometrei talvella?
Itellä tavoitteena ens vuonna alittaa reilusti 2.minuuttia. Tänä vuonna kulki 2.03 ja osia oikeestaan ilman minkäänlaista kasin treeniä ja yksin juostuna. Tehny vaan kevyttä lenkkeilyä alle 20 km viikossa, nopeustreeniä ja sitten happovetoi neloselle. Kimmosuutta(3-loikka >14.00m) ja suhteellistavoimaa löytyy, mutta nopeus uupuu niin täytyy kokeilla vähän pidenpää matkaa.
.
Noissa ollut parin minuutin palautus? Mihinkä aikoihin sulla meni alimatkat ja minkälainen oli kestävyys? Paljon juoksit kilometrei talvella?
Itellä tavoitteena ens vuonna alittaa reilusti 2.minuuttia. Tänä vuonna kulki 2.03 ja osia oikeestaan ilman minkäänlaista kasin treeniä ja yksin juostuna. Tehny vaan kevyttä lenkkeilyä alle 20 km viikossa, nopeustreeniä ja sitten happovetoi neloselle. Kimmosuutta(3-loikka >14.00m) ja suhteellistavoimaa löytyy, mutta nopeus uupuu niin täytyy kokeilla vähän pidenpää matkaa.
Pertti123: Kokeilit taas tossa kasia? Tais olla aika taktiikkajuaksu? Meinaan et sulla kyvyt riittäis varmasti reilusti alle kahen minuutin. Satanenki jo ens vuanna menee varmaanki alle 11.00. Nelosen aidoissahan sulla on kyl edellytykset jo nyt Hartin aikoihin.
Toi 22,56, on varmasti joku läppä tulos, koska jos juokseen 400m 45,84, niin 200m menee alle 22, aivan varmasti. Eli aika hämärä tulos toi 22,56, enkä kiinnitäisi siihen hirveesti huomiota.
En siis tiedä, että onko toi 100m aika totta (unohtu kirjottaa siihen viestiini, johon viittaat). Joku valmentaja sanoi mulle, kun puhuttiin aiheesta, että Borza olis vetänyt, 10,60. Eli hyvin epävarma tieto.
Pitäiskö olla 5-loikka? Jos on noin kova niin annahan tulla muitakin tuloksia. vauhditon 5-loikka, vauhditon pituus yms.?
Juu tuli kokeiltua. Toi kisa on seurojen välinen ja sijoituksista saa pisteitä. Olis ollut tyhmää juosta vauhtijuoksu, kun muute ei siihen ruvennut ja noin saan parhaan sijoituksen. Viestikin oli vielä jäljellä 800 jälkeen, joten hölkötelyähän se oli.
Ekat 400m meni johonkin 65 sekuntiin ja hölkkää jatkettiin 600m asti. Kisan kärkikolmikko otti kirin 200m ennen maalia ja en luonnollisesti pärjännyt noille kahdelle 1.50 miehelle. Kun se tuli etusuoralla selväksi, niin hölläsin vielä vähän ennen maalia ja silti 2 minuuttia :D
Jotku sanoo, että 1.55 olis haarukassa, mutta en osaa sanoa. Kestävyysharjottelua ei ole kauheesti vielä tehty.
Tunnenko mä sut, kun noin tarkkaa tietoa tulee?