8-kierto + Miken 2x6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

JFG

Olen siirtymässä 3-kierrosta 8-iin lähinnä sen takia, koska 3-kierrossa treenin jäädessä väliin on aina sellainen arpominen mitä nyt pitäisi tehdä tai mistä pitäisi taas aloittaa tai miten kompensoidaan.

aikaisempi 3-kierto:

MA rinta-olkapää
TO ojentaja-selkä
LA jalka-hauis

suunniteltu 8 kiertoon:

ma rinta-hauis
ti -
ke jalat
to -
pe olkapää+ojentaja
la -
su selkä
ma -
ti kierto alusta, rinta-hauis……

rinnoille: miken 2x6 penkkiä, 3x10-12 vinopenkki/käsip, peck-deck
hauis: 3x6-8 tanko, 10-12x3 käsip, 2x12-15 poseeraus tai muu hifistely
jalat: hyv iä liikkeitä
ojentaja: mike’s + 3x10-12 ranskis+hifi
olkapää: hyviä liikkeitä
selkä: leuanvetoja, mavetusta, kulmasoutua tangolla
vatsoille: en vielä tiedä, yleensä tulee tehtyä paljon toistoja ja sarjoja vailla järkeä

KOMMENTTEJA?

Miten tuo treenin jääminen väliin, eikö esim rinnalle ole kovin pitkä treenitauko jos harjoitusten välillä on 8-9 päivää? Kun tulee varsinkin työreissujen takia varsinkin noita treenitaukoja väkisinkin…

Ojentajille, jos otat kapeaa penkkiä tai dippiä niin tämä toimii toissijaisena treeninä rinnalle tuossa perjantain treenissä. Ei huolestumista liian pitkästä huilista siis.

Vatsoille riittää toistoväli 10-25 vallanmainiosti. Paria liikettä ja kumpaakin 3-4 sarjaa per treenikerta. Vaikka jalka- ja selkäpäivien loppuun niin ehtii keskivartalon tukilihaksisto huilata pari päivää ennenkuin sieltä puskee taas jalka- tai selkäpäivä.

Ihan hyvältä näyttää muuten, mitä lie nyt sitten nuo "hyvät liikkeet".

Treenejä! :thumbs:

Tai koita 2x6 kapeen penkin jälkeen 2-3x10 tasapenkkiä käsipainoilla. Kun ei ihan kuolemaan asti tee niin kyllä rinta kestää suorankin treenin joka 4 päivä.

Itse teen myös 8 päivän kierrolla, ja 1 treenissä penkki 2x6 + vinop käsip 2x10 + pec deck + ojentajavimputuksia, sitten 3 treenissä vinopenkki 2x6 + tasap käsip 2x10 + ojentajavimputuksia. Eli en tee kapeaa penkkiä, kun toistaiseksi kivasti on noussut tähän asti näinkin - ehkä sitten otetaan mukaan jos alkaa loppuojennuksista jäämään maksimikokeilut kiinni.

ressukka sanoi:
Tai koita 2x6 kapeen penkin jälkeen 2-3x10 tasapenkkiä käsipainoilla. Kun ei ihan kuolemaan asti tee niin kyllä rinta kestää suorankin treenin joka 4 päivä.

Itse teen myös 8 päivän kierrolla, ja 1 treenissä penkki 2x6 + vinop käsip 2x10 + pec deck + ojentajavimputuksia, sitten 3 treenissä vinopenkki 2x6 + tasap käsip 2x10 + ojentajavimputuksia. Eli en tee kapeaa penkkiä, kun toistaiseksi kivasti on noussut tähän asti näinkin - ehkä sitten otetaan mukaan jos alkaa loppuojennuksista jäämään maksimikokeilut kiinni.

Mä teen tota kapeeta penkkiä, on noussut tasaisesti 2x6 sarjapainot. Jotenkin tossa kapeessa penassa nousee tulokset hyvinkin helposti ts. ojentajatreeni ei ole kovinkaan tuskaista. itseasiassa kapea pena noussut paremmiun kun tavan penkki.

Teetkö kuinka hampaat irvessä/loppuun asti nuo rintatreenisi pois lukien penkki 2x6?

Käsipainopenkeissä tokat sarjat kyllä melkoisen hampaat irvessä, pec deck lähinnä pumppailua. Kyllähän monet tekee koko kropan 3 kertaa viikkoon, joten ei mua kyllä ylikunto vielä tällä treenimäärällä pelota. Kohta 3kk tehty näin (pari viikon taukoa on kyllä tullut työkiireiden ym. vuoksi), ja 2x6 tasapenkki noussut 90kg->105kg ja 2x6 vinopenkki 75kg->90kg.

Vähän offtopic, mutta aloin samalla tehdä myös muut lihasryhmät 4 päivän välein, ja vaikka olkapäiden ylirasituksesta usein varoitellaan, niin ne ovat selkeästi kiittäneet tihentyneestä frekvenssistä - ovat mokomat arviolta kehittyneet tässä parissa kuukaudessa saman verran mitä koko edellisen vuoden aikana. Kai tästä seuraava askel olis sitten se HST :)

Tein jonkin aikaa just tollasella jaolla ja miken 2x6 systeemillä ja hyvin toimi, nyt muutoksena se, että jalat on kahteen jaettu ja jako on näin viiteen. Mutta periaatteessa samalla jaolla mennään edelleen. Hyvin ehtiin paikat palautua seuraavaan reeniin ja mitään päälleikkäistä ei tossa ainakaan mulla tullut. Hyvin toimii!! :thumbs:

Back
Ylös Bottom