7.2 Nyt se alkoi.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dingy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei teille rakkaat pakkislaiset, olen seurannut mahtavaa foorumianne enemmän tai vähemmän aktiivisesti noin 1 ½ vuotta. Aloitan treadin omaa painonpudotusta silmälläpitäen. Kirjoittelen tänne parin päivän välein kuulumisia ja tuntemuksiani tästä koko inttiin asti kestävästä projektistani.

Ensiksi vähän statistiikkaa.

Olen 19 vuotias, 190 cm pitkä ja 108 kg painava, painon haluaisin saada tippumaan noin 90-95 kg:n seuduille. Olen harrastanut käynyt salilla noin pari vuotta, saliharrastukseni on tosin kärsinyt erillaisista puuskauksista ja on ollut suhteellisen hajanaista.

Ajattelin lähteä pudottamaan painoa 30% p (200 g) /40 % hh (240 g) / 30 % r (80 g) suhteella ja kalorimääräksi arvelin 2500 kcal sopivaksi, myös painonpudotuksen tehostamiseksi harrastan sauvakävelyä/lenkkeilyä n. 4 kertaa viikossa. :whip:

Ma: Sali (ojentajat ja selkä), illalla sauvakävely
Ti: Sauvakävely
Ke: Sali (jalat ja vatsa)
To: Sauvakävely
Pe: Sali (rinta ja hauis)
La: Kevyt hölkkälenkki
Su: Tauko

Vinkkejä, ehdotuksia ja paranneltavaa varmasti löytyy. Joten kommentoikaa vapaasti.

Oletko harrastanut aerobista liikuntaa kovin rankasti tätä ennen? Jos et, niin suosittelen jättämään esim. torstailta lenkin pois. Toisekseen liikunta edesauttaa kyllä laihtumista, mutta se ei yksin riitä, enemmän on väliä syömisillä.

Treenijako näyttäs mun silmään ihan fiksulta.

Oon lenkkeillyt paljon ja voisin sanoa että olen ihan suht hyvässä kunnossa. Laskin noi kalorit että olisi kalorit noin 700 miinuksella ja 7000 kaloria on kilo läskiä, about 1 kg / 10 pv pitäisi painon tippua.

Ok, sitten ei mitään :)

Jos nälkä ei vaivaa, niin ei kai tuossa pitäisi mitään vikaa olla :thumbs:

Näyttää ihan hyvältä. Liikunnan määrä näyttää aika rajulta, tsemiä jaksamiseen. Jos tosiaan olet tottunut tuohon määrään aerobista niin no problemo. Ruokailusta: nostaisin proteiinin saantia 40% ja laskisin hh:n 30%:iin.

Missäs olkapäät on treeniohjelmasta? Eipä kai tossa muuten mitään. Vielä vois hiilareita vähentää, niin rasvaa palais paremmin.

Nimim. 9.1 --> 7.2, vyötärö 91 cm --> 85,5 cm, paino 100 kg --> 95 kg. Ruokavalion ainoat varsinaiset hiilarit aamupuurosta, muuten ketoruokailua. Niin ja hydroxycuttia oon käyttänyt, tiedä sitten onko sillä ollut suuri merkitys. Ainoat aerobiset on 15 min kuntopyörää joka treenin jälkeen (3 krt/vko) Mättöpäivä sunnuntaisin.

Toki sulla on varmaan vähän eri tavotteet ja aikataulut(varsinkin jos aerobista kuntoa haluat selvästi kohottaa inttiä ajatellen), mutta toi oli vaan esimerkki vähähiilarisen ruokavalion toimivuudesta. Lihaa ei ole lähtenyt mukana(hanskasta n. sentti, mutta sekin löysää) ja sarjapainot pysyneet ennallaan.

Oletko varmasti miettinyt nuo kalorit kohdalleen..? Olet nykyiselläsi melko painava, ja kulutat näin ollen melkoisesti kaloreita tuolla liikuntamäärällä... Tästä syystä voi olla, että kalorit ovat jopa liian alhaalla... Tämä on mutua, mutta jos et ole suhteuttanut niitä kulutukseesi, voi olla, että olet liikaa miinuksella, ja täten joudut ns. säästöliekille, jolloin rasva ei palakaan optimaalisesti... Saattaa olla, että kalorit ovatkin kohdillaan... Onko tuo 700 kcal saletisti oikein..? Tai eihän sitä nyt ihan tarkkaan voi kulutustaan laskea, mutta ajattelin, että koska täällä moni köykäsempikin kaverit vetää diettiä korkeammilla kaloreilla, niin tuli mieleen, että tossa voi olla jopa liian vähän..? :aivantäysinmutua:

Paljon on muuten merkitystä myös sillä, mitä syöt ja MIHIN AIKAAN vuorokaudesta... Eli ei hiilareita illalla jne...

Hämmer sanoi:
Tai eihän sitä nyt ihan tarkkaan voi kulutustaan laskea, mutta ajattelin, että koska täällä moni köykäsempikin kaverit vetää diettiä korkeammilla kaloreilla, niin tuli mieleen, että tossa voi olla jopa liian vähän..?
[mod]Fiksasin Quotet :Timba79[/mod]
Otapa huomioon se, että lihaskudos kuluttaa paljon enemmän energiaa kuin rasvakudos.

Olkapäät todellakin puuttuu, ne ehdottomasti mukaan, vaikkapa rinnan ja hauiksen kanssa.

Minäkin aloittelisin reilusti pienemmällä aerobisen määrällä, puolet voisi huoletta ottaa alussa pois. Dieetti tuppaa tökkäsemään jossain vaiheessa ja siinäkohtaa ois hyvä jos pystyisi vaikka ottamaan sitä aerobista lisää, mutta tolla määrällä se ei enää mahdollista ole.

Tein itse sen virheen viimekevään dietissäni, että aerobista oli liian paljon heti alussa. Ei pystynyt enää lisäämään ja sitten olikin jo pakko nähdä nälkää. Nälän näkeminen johti siihen, että en sitten malttanut mennä rasvoissa niin ala mitä olin ajatellu, vaan "leikki" jäi ikäänkuin kesken.

Akkeli sanoi:
Otapa huomioon se, että lihaskudos kuluttaa paljon enemmän energiaa kuin rasvakudos.

Näin on, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että on rasvakin siirrettävä paikasta A paikkaan B... Mitä Enemmän on mukana kuljetettavaa, sitä enemmän joutuu tekemään työtä... (W=F*s)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vähän epäilisin noita kaloreita mataliksi tuolla liikuntamäärällä, ellei suunnitelmana ole jättää aerobisia väliin, kun ulkona sataa tai on kylmä ja salia väliin, jos varpaaseen sattuu tai se paras treenipaita on pyykissä. Painoin n. 30kg vähemmän kuin sinä, kun aloitin pienimuotoisen dieettikokeilun. En tehnyt aerobista juuri ollenkaan ja söin 100-200kcal enemmän kuin sinä. Silti paino putosi. Joten luultavasti saat nostaa tuota kalorimäärää jonkin verran, ettet polta lihasta kovin paljoa.

Kiitoksia vinkeistä, tosiaan noi aerobisen määrät ovat suhteellisia. Mutta pyrin vetämään aerobisen treenin ainakin 4 x viikossa. Ja niistä olkapäistä, eli mulla on semmonen "vika" että kun treenaa punnerrusliikkeitä niin olkapäät rasittuu liikaa jos niitä treenaa vielä erikseen.. Eli otan olkapäitä kevyillä painolla joka toinen viikko tossa perjantain treenin kanssa.

Katson ensiksi noilla kaloreilla että mimmonen fiilis on ja miten paino putoaa, jos heikottaa tai vituttaa lisään kaloreita.. 20 h oon ollut jo dietillä ja paino tippunut ainakin 100 g :D

Back
Ylös Bottom