6e 24H

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sundado
  • Aloitettu Aloitettu
Shammer sanoi:
Tampereella ainakin on joku thai-kauppa Stockan vieressä.

Joo, mut ei kovin hääppönen tarjonnaltaan vaikka iso onkin. Valikoimaltaan ja palvelultaan parempi thai-kauppa löytyy Anttilan läheltä kuninkaankadulta suurin piirtein Makuunia vastapäätä. Suosittelen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
noist thai kaupoistako kantsii ostaa pelkästään riisiä ?
Vai onks jtn muuta harkittavan arvoista :)

Käy tutkimusretkellä lähikaupoissa aamulla/illalla että mitkä kaupat myy alennuksilla vanhaksi meneviä lihoja. Esim. lähellä mua olevassa Maxissa on -30% iltaisin kanat. Siitä kun käy hakemassa pakastimen täyteen aina niin pärjää jo pitkälle!

Kannattaa seurata tarjouksia - useasti saa paljon esim. makaronia todella halvalla lidlistä jne.

Koita myös säästellä rahaa välistä ja hommata kavereiden kanssa isot kasat maustamatonta heraa halvalla. Sitten ostat jotain maustettua ja sekoitat keskenään.

Maksaa tosin jotain 8e, mutta menet raxiin syömään ja ostat megapuffetin? ja syöt siellä koko päivän...:D

Hmh..mielenkiinoista. En kyllä kokonaan thrediä lukenut läpi, että voipi olla että jokin pointti jäi pois, mutta jos itsellä menisi 6e päivässä ruokaan olisin "vararikossa" aika altayksikön. Ilmaisia aterioitakaan ei mistään tipu. Olen kuitenkin ihan normaali työssäkäyvä ihminen.

Marek sanoi:
Hmh..mielenkiinoista. En kyllä kokonaan thrediä lukenut läpi, että voipi olla että jokin pointti jäi pois, mutta jos itsellä menisi 6e päivässä ruokaan olisin "vararikossa" aika altayksikön. Ilmaisia aterioitakaan ei mistään tipu. Olen kuitenkin ihan normaali työssäkäyvä ihminen.

Missä ihmeen duunissa sä käyt jos 180e/kk on liikaa ruokaan ? Menee helposti tuplatkin..

Bruttotulot on se 2000e/kk. Tuosta kun jää se 1400e käteen. Siitä lähetään miinustamaan asuminen sekä autoilu, netit ja puhelut yms tarpeelliset. Lisäksi tietysti rahaa säästöön.
Itsellä menee RUOKAAN n. 100e/kk. Tuohon tietysti päälle muut taloustarvikkeet yms. Voihan tietty tässä olla syy kun ei ole isoksi kasvanut :rolleyes:

Minä en kyllä lähtisi proteiineja rahkasta ottamaan jos on tosi tiukka budjetti. Itse jätin jo muutama kuukausi sitten pyhän ehramin kokonaan pois ruokavaliosta (bodymunkit varmaan langettavat päälleni nyt jonkun kirouksen..), kun halpisherassa tulee yksinkertaisesti proteiinille halvempi kilohinta ja varsinkin jos ostaa ison lastin kerralla.

JOJ sanoi:
Minä en kyllä lähtisi proteiineja rahkasta ottamaan jos on tosi tiukka budjetti. Itse jätin jo muutama kuukausi sitten pyhän ehramin kokonaan pois ruokavaliosta (bodymunkit varmaan langettavat päälleni nyt jonkun kirouksen..), kun halpisherassa tulee yksinkertaisesti proteiinille halvempi kilohinta ja varsinkin jos ostaa ison lastin kerralla.

Rahka on yksi halvimpia proteiinilähteitä, joten sitä juuri kannattaa syödä tiukalla budjetilla.

Sundado sanoi:
noist thai kaupoistako kantsii ostaa pelkästään riisiä ?
Vai onks jtn muuta harkittavan arvoista :)

Tulee tämä vastaus hieman myöhässä mutta menköön. Oikeastaan kaikki itämaiset mausteet ja erityisesti kastikkeet (osteri-, chili- jne) on rankasti halvempia oriental-kaupoissa kuin tavallisissa elintarvikepuljuissa. Mikäli siis haluaa että se safka maistuukin joltain.. ;) Sitten tottakai sushi-ainekset ynnä muut, mutta ne taitavat jo mennä pikkasen ohi tästä low budget-topicista.

Ota muovi kippo mukaan kouluun ja laita sinne toisen annoksen minkä voit sit syödä illalla ku nälkä yllättää.... ;)

Itse tein koulussa välillä niin et otin leipää ja muuta mitä sai taskuun ruokalasta!! Säästyy jokunen sentti... :)

kallionkunkku sanoi:
Ota muovi kippo mukaan kouluun ja laita sinne toisen annoksen minkä voit sit syödä illalla ku nälkä yllättää.... ;)

Itse tein koulussa välillä niin et otin leipää ja muuta mitä sai taskuun ruokalasta!! Säästyy jokunen sentti... :)

Eikös ne keittäjät ihmetelleet mitään siellä ruokalassa, jos siellä jotain ruokaa alko muovi kippoon heittämään?:D

Esim:
Currymaustettu broilerin koipireisi 2,86 euroa, 1700kcal, proteiinia 126g
Tumma pasta 0,8 euroa, 1400kcal, proteiinia 72g

Siinä on jo 3100kcal ja protskua 198g. Hiilari on hidasta ja koivissa myös hyvää rasvaa. Tuohon päälle kouluateria ja jäljelle jää vielä 2,34 euroa käytettäväksi kasveihin, leipään ja muihin kuitulähteisiin... luulisi riittävän?

sivarinlötkö sanoi:
Esim:
Currymaustettu broilerin koipireisi 2,86 euroa, 1700kcal, proteiinia 126g
Tumma pasta 0,8 euroa, 1400kcal, proteiinia 72g

Siinä on jo 3100kcal ja protskua 198g. Hiilari on hidasta ja koivissa myös hyvää rasvaa. Tuohon päälle kouluateria ja jäljelle jää vielä 2,34 euroa käytettäväksi kasveihin, leipään ja muihin kuitulähteisiin... luulisi riittävän?

Mistä löytyy broilerin koipireittä hintaan 2,86 euroa sellainen määrä että prodea tulisi 126g?

Ja itse en noita ns. "huonoja" prodeja (pastat, riisit yms) laskisi päivittäiseen proteiinimäärään. Ainoastaan kala, kana, liha, maitotuotteet yms... mutta tyylillään kukin.

Jos joku tuttusi asioi tukusta, sieltä saa mm. pakastevihanneksia suurissa erissä muutamalla eurolla, ja ne voi höyryttää. Lähestulkoon jokaisessa kaupassa on ns. poisto-lihoja muutamalla eurolla paketti. Maitorahka ei myöskään ole kallista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom