60 g glutamiinia päivässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Getaway
  • Aloitettu Aloitettu
Selailin uutta B&K-lehteä. Siinä oli joku artikkeli "järjestelmällisyydestä" ja treeni-/ruokavalio-ohjelma. Epäselväksi jäi minulle, oliko se jonkun ammattilaiskehonrakentajan vai kenen ohjelma. Huvikseni laskin mitä päivän ruokavalioon kuului: 60 g glutamiinia, 20 g kreatiinia, 200 g proteiinijauhoa. HUH! Onko tavallisella rivikuntoilijalla varaa syödä tuollaisia määriä lisäravinteita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Getaway
Selailin uutta B&K-lehteä. Siinä oli joku artikkeli "järjestelmällisyydestä" ja treeni-/ruokavalio-ohjelma. Epäselväksi jäi minulle, oliko se jonkun ammattilaiskehonrakentajan vai kenen ohjelma. Huvikseni laskin mitä päivän ruokavalioon kuului: 60 g glutamiinia, 20 g kreatiinia, 200 g proteiinijauhoa. HUH! Onko tavallisella rivikuntoilijalla varaa syödä tuollaisia määriä lisäravinteita?

Määrittele varaa? Itse syön kovaa treenatessani varmasti 15g kreatiinia ja varmasti 100-150g protskua.Painoa 85kg niin eipä tuo tunnu oikealle isolle miehelle mitenkään korkealle...

Re: Re: 60 g glutamiinia päivässä?

Originally posted by Olbe

Määrittele varaa? Itse syön kovaa treenatessani varmasti 15g kreatiinia ja varmasti 100-150g protskua.Painoa 85kg niin eipä tuo tunnu oikealle isolle miehelle mitenkään korkealle...

Tuntuu tuo 60 g glutamiinia päivässä vaan aika isolta määrältä. Johan siihen pelkästään kuluu yli tonni vanhaa rahaa kuukaudessa. Ja 200 g/päivä proteiinijauhoa = 6 kg/kk pelkkää proteiinijauhoa, varmaan toinen tonni vanhaa rahaa siihenkin, jos jotain huippuprotskuja syö. Kunhan vain ihmettelen.

Getaway.. Ei ole, ainakaan köyhällä opiskelijalla, kuten minulla, eikä ole tähän mennessä ollut tarpeenkaan. Itse en ole vielä uusinta B&K-lehteä saanut käsiini, mutta täytyy muistaa, että ammattilaisilla on usein lisäravinnefirmoja sponsoreina, joilta nämä saa kampetta ilmaiseksi...

Re: Re: Re: 60 g glutamiinia päivässä?

Originally posted by Getaway

Tuntuu tuo 60 g glutamiinia päivässä vaan aika isolta määrältä. Johan siihen pelkästään kuluu yli tonni vanhaa rahaa kuukaudessa. Ja 200 g/päivä proteiinijauhoa = 6 kg/kk pelkkää proteiinijauhoa, varmaan toinen tonni vanhaa rahaa siihenkin, jos jotain huippuprotskuja syö. Kunhan vain ihmettelen.

Tuttu sm-tason bodari veti kisoihin edeltävänä 6 kk. muistaakseni 40 pönttöä Tai-Kanen aminodrinkkiä...Järkyttäviä määriähän nuo tuntuvat tempovan siis normaalille ihmiselle.Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseesi: Ei,rivikuntoilijalla voi olla varaa syödä samalla tavalla,mutta mitään järkeä siinä ei ole!

Ittellä alkaa opiskelu taas reilun viikon päästä ja koko kesän olen "tankannut" maltopusseja,whey+:ssaa ja kreatiinia kaappeihin,että taas talven pärjäilee.Ainaista kitinää kuuluu luokkakavereilta,että miten sulla riittää rahat noihin lisäravinteisiin ja samana päivänä voi sama kaveri pistää 50€ BlackJack pöytään ja viinaan 100€ eli priorisoidaan niitä asioita!

Re: Re: Re: Re: 60 g glutamiinia päivässä?

Ainaista kitinää kuuluu luokkakavereilta,että miten sulla riittää rahat noihin lisäravinteisiin ja samana päivänä voi sama kaveri pistää 50€ BlackJack pöytään ja viinaan 100€ eli priorisoidaan niitä asioita!

Tuo on muuten ihan totta. Vituttaa se ainainen kitinä miten sulla on varaa noihin kaikkiin lisäravinteisiin vaikka samaa opintotukea nostetaan. Sitten sama kaverit käy suurinpiirtein joka keskiviikko ja perjantai kapakassa vetämässä kaatokännit, ja sitten vielä ihmetellään mnne ne kaikki rahat aina menevätkään. Kaikki kesätyörahat on tullu laitettua säästöön juuri sitä varten että opiskelukuukausinakin olisi varaa panostaa saliharjoitteluun samalla tavalla kuin nyt. Kun noihin protskuihin ym. menee kieltämättä aika paljon rahaa, ainakin näin opiskelijan näkökulmasta. Tuo tavallinen ruokakin tulee aika kalliiksi kun sitä syö "hieman" tavallista enemmän. Juu, saattoi mennä hieman asian vierestä mutta oli pakko hieman avautua.
Nimimerkki: viimeksi juhannuksena juomassa mutta ensi lauantaina :kippis1:

Ei kyllä olis mullakaan varaa tollasia määriä lapata lisäravinteita naamariin, mutta eipä kyllä ole tarviskaan! Mihin ihmeeseen tarvitsisin 200g lisäravinne protskua (ellei ton proteiini-pitoisuus ole 10g/100g :))..kun ruokaakin tulee syötyä..
Tuskin tuo nyt niin kovin fiksua siltikään on, vaikka saisikin nuo lisäravinteet sponsoreilta..

Re: Re: Re: Re: Re: 60 g glutamiinia päivässä?

Originally posted by Stalker

Tuo on muuten ihan totta. Vituttaa se ainainen kitinä miten sulla on varaa noihin kaikkiin lisäravinteisiin vaikka samaa opintotukea nostetaan. Sitten sama kaverit käy suurinpiirtein joka keskiviikko ja perjantai kapakassa vetämässä kaatokännit, ja sitten vielä ihmetellään mnne ne kaikki rahat aina menevätkään. Kaikki kesätyörahat on tullu laitettua säästöön juuri sitä varten että opiskelukuukausinakin olisi varaa panostaa saliharjoitteluun samalla tavalla kuin nyt. Kun noihin protskuihin ym. menee kieltämättä aika paljon rahaa, ainakin näin opiskelijan näkökulmasta. Tuo tavallinen ruokakin tulee aika kalliiksi kun sitä syö "hieman" tavallista enemmän. Juu, saattoi mennä hieman asian vierestä mutta oli pakko hieman avautua.
Nimimerkki: viimeksi juhannuksena juomassa mutta ensi lauantaina :kippis1:

Mulla ei riitä ns.normaaliin ruokaan kuukaudessa mitä opintotuesta jää käteen.

Originally posted by Kilppa
...täytyy muistaa, että ammattilaisilla on usein lisäravinnefirmoja sponsoreina, joilta nämä saa kampetta ilmaiseksi...

Ja lehdissä usein liitoitellaan safkamäärien ja treenipainojen ohella tietenkin niitä vedettyjä lisäravinnemääriä koska tottakai sponssit haluavat että rivikuntoilijat vetäisivät niitä vähintään samaan malliin.

Lisätään nyt vielä päivänselvä asia tähän että ei jättiläismääriä lisäravinteita NATURAALI ihminen edes tarvitse vaikka ois sadantuhannen euron kuukausitulot ja varaa vaikka mihin.. Palautusjuoma, aamulla ja illalla paskaa heraa lisukkeeks ja kreatiinit ja vitamiinijauhoa purkista suoraan, siinä kaikki mitä tarvii ja mujetsu syö samoja keittoja eikä yhteensä meillä mee kuussa kuin 500-700 mk lisäravinteisiin. Painot 48 ja 98. Jos varaa ois niin lisäravinneasenne pysyis minulla ainakin ihan samana kuin nytkin, ehkä glutamiinia söisin ympäri vuoden kun nyt sitä syön ehkä 10 kuukautta 12:sta =/....

olihan siinä artikkelissä älytön se miten kannattas suunnitella seuraavan päivän tekemiset.. (?)

Mulla ei riitä ns.normaaliin ruokaan kuukaudessa mitä opintotuesta jää käteen.

Heh, toi nyt on täysin normaalia, ei kai kenelläkään riitä? Ehkä jollain varpusen kokoisella tytöllä.

Originally posted by meitsi

Ja lehdissä usein liitoitellaan safkamäärien ja treenipainojen ohella tietenkin niitä vedettyjä lisäravinnemääriä koska tottakai sponssit haluavat että rivikuntoilijat vetäisivät niitä vähintään samaan malliin.

Ja usein jopa ilmoitetaan, että mitä ja erityisesti kenen lisäravinnetta sitä otetaan, kun se on kerta niiiiin oleellista...ei sille voi kuin nauraa! :lol2:

Originally posted by meitsi

Heh, toi nyt on täysin normaalia, ei kai kenelläkään riitä? Ehkä jollain varpusen kokoisella tytöllä.

Niin mulla nyt jää kumminkin yli tonni vanhaa rahaa siitä vielä käteen kun en asu Helsingissä ja kämppiksellä menee yli puolet vähemmän,vaikkei se mikään riisitautinen olekkaan.

Originally posted by Kilppa

Ja usein jopa ilmoitetaan, että mitä ja erityisesti kenen lisäravinnetta sitä otetaan, kun se on kerta niiiiin oleellista...ei sille voi kuin nauraa! :lol2:

Niin on se sponsoroinnin kannalta aika oleellista,että sponsoroitava kertoo medialle käyttävänsä sponsoroivan yhtiön sponsori tuotteita,eikös vaan?

En ainakaan hirmu mielelläni tukisi urheilijaa joka ei missään tilanteessa mainitsisi mitään yhteistyöstä.............

Joo kyllä minäkin vaikka olen 98 11-13:sta rasvoilla niin pärjään hyvin kuukaudessa ruuilla joihin menee 500-700mk ja lisäravinteet äsken mainitsemani 300-400mk. Ei se ihme jos ruokaan menee puoltoista tonnia kuussa jos mättää jotain paistijauhelihaa 300 grammaa lounaalla&päivällisellä jo siihen menee 6 euroo ja lisukkeet ym ruoka-ainekset niin huh huh tai jos ulkona käy edes kerran viikossa niin johan menee 50 euroo kuukaudessa vähintään lisää ruokaan. Järki käteen minusta 100g lihaa/kalaa/kanaa ym riittää aivan hyvin yhellä aterialla proteiiniakin siinä on jo jotain 25grammaa ja muustakin ruoka-aineksista tulee lisää sitä protskuu..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom