6-12 kk lapsen ruokailut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Empä tiijjä. Aika kädetöntä touhua, jos pitää lapsen syömisistä kysyä neuvoja foorumilta.

No voi :david: sun kanssas. Onko se sitten parempi soittaa vaikka neuvolaan tai lukea KELAn opuksia? Eiköhän asian kokeneet ihmiset osaa hyvät vastaukset antaa.

Miksi helvetissä sitä kannattaa yhtään mitään kysyä foorumilta? Aina löytyy joku joka pillittää ettei palkka tai talousasioista vois foorumilla puhua yms.

Ja kyllä, vedin herneet nenään tollasesta vitun vammasesta lässyttämisestä. Vituttaa kympillä että jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, niin on pakko aukoa päätään! :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis mitä helvettiä ... treeni/ravinto/roinapuoli käsittelee tällä hetkellä 6-12kk lapsen meininkejä. Tosissaanko tääkin threadi on muka alotettu? Aluksi luulin että joku on hakkeroinu foorumin.

Asiahan ei minulle millään lailla kuulu, mutta netti on täynnä erilaisia vauva-aiheisia foorumeita, joilla tuoreet vanhemmat keskustelevat ja kyselevät kaikenlaisia juttuja vauvanhoitoon liittyen. Ja voin vannoa, että tämä Timban kysymys ei TODELLAKAAN ole sieltä tyhmimmästä/oudoimmasta päästä...

Joten en nyt ihan ymmärrä tätä ultimaalista vittuilua tämän asian tiimoilta :confused: Vaan ehkäpä mun ei tarvitsekaan...

Nyt tarttis vähän mielipiteitä teiltä joilla pieniä lapsia on tai niiden parissa muuten vaikkapa työskentelette.

Eli tuo meidän poika on nyt 6 kk ikäinen ja pituutta sillä on 68 ja painoa 7,3 kg, eli normaalin pienen pojan mitoissa.

Jostakin luin että vauvan ruokahalut kasvaa sykäyksittäin ja tän viikon alussa tuli todellinen sykäys, varmaan pari reilua annosta lisää päiväruokailuun!

Eli tän hetkinen ruokarytmi pyöriin suurinpiirtein seuraavanlaisesti:

n. 9.00 aamupala joka koostuu 0,75 d kaurahiutaleista keitetystä puurosta ja vähän tän jälkeen rintamaitoa niinpaljon kuin tykkä syödä.

n. 12.00 syö purkillisen hedelmäsosetta

n. 13.00 rintamaitoa maha täyteen ja päikkäreille

n. 16.00 purkki hedelmäsosetta/lihasosetta

n. 17.00 rintamaitoa

n. 19.00 purkki lihasosetta ja 19.30 annetaan 1,4 dl maitoa ja sitten yöunille.

n. 5-6 aamusta herää syömään n. 1,5 dl maitoa

Eli aika hiton monta ruokailua ja iso määrä tavaraa. Lienee ihan tavallista kuitenkin?

Missä iässä te olette alkaneet rytmittämään lapsen syömistä perheen muun ruokarytmin mukaan? Tuo aamuruoka ja iltaruoka on ollut tossa samassa jo pitkään, muut heittää vähän päikkäreiden sun muun mukaan miten sattuu.

Ja ei kiitos mitään bodariläppää sitten raejuustosta ja rahkasta. Eli pidetään homma asiallisena vaikka vähän erilainen ketju tänne onkin.

Ei helvetti!!

hohhoijjaa,aika vitun osuva foorumi!

www.vauva.fi

No voi :david: sun kanssas. Onko se sitten parempi soittaa vaikka neuvolaan

On.

Ihan vapaasti vain vedä herneet. Mulle se ja sama. Ja jos mun viestihistoriaa katot, niin ei mulla oo yleensä tapana aukoa päätäni, tai kirjotella vittuiluviestejä turhaan. Tämä vain on niin huono aihe tällä foorumilla, että oli pakko.

Jos vaan vähänkään tietäs paljonko rinnasta menee kerralla, niin vois joskus ajankuluksi ja mielenkiinnoksi laskea. Voisi olla omaan painoon suhteuttaen aika huima luku.

Täti-Bandiitti neuvoo:

punnita pienokainen ennen rintasyöttöä ja sen jälkeen. Erotus kertoo maidon määrän.

Jos tuntuu että mukula alkaa syödä liian usein niin perunaa kehiin soseena. Esim iltamaitoa ennen. Jaksaa nukkuakin vaikka koko yön. Aamulla tosin sitten voi olla sitä tulosta kanssa... Ja joillekin peruna aiheuttaa yöllä mahavaivoja toisilla taas niitä ehkäisee.

Käydään ny ihmeessä mainostaas tuol vauvavoorumeil että turhaa siel tuhlaavat kaistaa ku pakkiksellaki voi sen tehdä.
Oikeasti, siin vaihees on foorumin vaihto kyl edes kun alkaa kaikki vauvaihmiset ravinto- ja reenipuolella kyselemään neuvoa.

Tämä vain on niin huono aihe tällä foorumilla, että oli pakko.

Oikeasti, siin vaihees on foorumin vaihto kyl edes kun alkaa kaikki vauvaihmiset ravinto- ja reenipuolella kyselemään neuvoa.

Edelleenkään asia ei mulle millään lailla kuuluu, mutta nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että MIKSI? :confused: Millä lailla se tämän palstan pilaa, jos välillä keskustellaan - vaikka sitten ravintopuolellakin - jostain muustakin, kuin bodyruoasta ja rahkan maustamisesta? OK, olisihan tuon kyselyn toki voinut laittaa yleiselle puolellekin, mutta en mä siltikään ymmärrä noin voimakkaan kielteistä reaktiota.

Ihmettelen kanssa, mitä pahaa tässä aloituksessa nyt oli.

Neuvolan ohjeissa käsketään lappamaan mukuloille lähinnä perunaa ja velliä. Energiaahan noin pieni lapsi tarvitsee, mutta kun peruna tekee mahavaivoja aikuisillekin...Onneksi ei ole omia lapsia, olisi kyllä miettiminen, mitä niille syöttäsi.

huonoon suuntaan tredi menossa..vois saada parempaa ja viisaampaa sisältöä punttimimmien osiossa IMO

Edelleenkään asia ei mulle millään lailla kuuluu, mutta nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että MIKSI? :confused: Millä lailla se tämän palstan pilaa, jos välillä keskustellaan - vaikka sitten ravintopuolellakin - jostain muustakin, kuin bodyruoasta ja rahkan maustamisesta? OK, olisihan tuon kyselyn toki voinut laittaa yleiselle puolellekin, mutta en mä siltikään ymmärrä noin voimakkaan kielteistä reaktiota.

Itseasiassa mä vielä erikseen katoin mitä lukee foorumin pääsivulla tossa osion Ravinto alla. Lukekaa ja katsokaa tuo kohta missä sanotaan suurinpiirtein että kaikki muu ravintoon liittyvä asia.

En voi itsekään käsittää miksei tällainen ketju tänne sovi? Mistä saa parempaa ravintotietoa kuin pakkiksesta? Ei nimittäin todellakaan kiinnosta pätkääkään alkaa jotain vitun vauvalehden foorumia selaamaan.

Miksi hitossa täällä jauhetaan erikseen omalla osiollaan vaikka ninjailusta tai hevimetallista? Ei mua kumpikaan kiinnosta, enkä käy kummassakaan nokkaani aukomassa ihan huvikseni.

Mutta ehkä se on vain kiva päästä vittuilemaan kuten Mikekin on monesti todennut. Vittuilkaa rauhassa, saatan jopa muistaa nimimerkin ja jättää vastaamatta kun kysytte että miten tehdä kun ei penkki kulje. :david:

Toivottavasti näillä pääanukojilla nyt tuli hyvä mieli ja päivä pelastui.

huonoon suuntaan tredi menossa..vois saada parempaa ja viisaampaa sisältöä punttimimmien osiossa IMO

Niin vois, mutta sinne ei miehet kirjoita, ei edes moderaattorit. Joten ei tässäkään kohtaa tehdä poikkeusta tuon suhteen. Ois vissiin pitänyt yleiselle laittaa kun tämä nyt näköjään arvon ravintoguruja loukkasi niin kovasti.

Mutta ehkä se on vain kiva päästä vittuilemaan kuten Mikekin on monesti todennut. Vittuilkaa rauhassa, saatan jopa muistaa nimimerkin ja jättää vastaamatta kun kysytte että miten tehdä kun ei penkki kulje. :david:

O-ou...nyt ollaan pojat pulassa :hyper:
Mulla ei kyllä penkki oo kulkenu vuosiin. Stna, mikähän siinä?

Sinällään mulla ei oo mitään tredin aloittajaa vastaan, mut ärsyttää tämä nykynen uusavuttomuus. Eikös se oo ihan hyvä asia, että lapselle ruoka maistuu? Sitten jos ei maistu, apuja vois kysellä sieltä neuvolasta tai joltain foorumilta. Kyllä ne lapset on ennenkin saatu kasvatettua ilman internetin ihmeellistä maailmaa.

Ja kaikille Timban puolustajille: Mitäs jos tämän tredin ois aloittanu joku Pertti78, joka ei oo moderaattori ja joka ei nauti yli 13000 postauksen "ansaittua" rispektiä. Ihan varmasti ois tullu kuraa ja paskaa täydeltä laidalta.

O-ou...nyt ollaan pojat pulassa :hyper:
Mulla ei kyllä penkki oo kulkenu vuosiin. Stna, mikähän siinä?

Sinällään mulla ei oo mitään tredin aloittajaa vastaan, mut ärsyttää tämä nykynen uusavuttomuus. Eikös se oo ihan hyvä asia, että lapselle ruoka maistuu? Sitten jos ei maistu, apuja vois kysellä sieltä neuvolasta tai joltain foorumilta. Kyllä ne lapset on ennenkin saatu kasvatettua ilman internetin ihmeellistä maailmaa.

Ja kaikille Timban puolustajille: Mitäs jos tämän tredin ois aloittanu joku Pertti78, joka ei oo moderaattori ja joka ei nauti yli 13000 postauksen "ansaittua" rispektiä. Ihan varmasti ois tullu kuraa ja paskaa täydeltä laidalta.

No tuskin olet pulassa vaikka ei ois koko pakkista? Moniko meistä oikeasti ois?

Ja mikä tekee mielipiteiden kysymyksestä uusavuttomuutta? Missä mä sanoin että mä tartten ihmeemmin apua? Kuhan "ääneen" ihmettelin että miten noin pieneen voi mennä noin iso määrä sapuskaa ja sain hyviä vastauksia että menee muillakin. Miksi en tässä hyödyntäisi pakkotoistoa jossa varmasti ihmiset tietää vitusti enemmän ravinnosta mitä jossain vauvalehden palstalla (mitenkään sitä dissaamatta kun en palstaa käytä)?

Ja miten minusta tuntuu, että täällä aika hiton monella on tarve päästä vittuilemaan moderaattorille tai jollekin muulle joka postaa paljon tai on näkyvästi esillä. Vähän sama homma kun baarissa se isoin kaveri saa sitä tarpeetonta uhoa ja pullistelua osaksensa.

Tämä on vähän vastaava juttu kun vaikka kasvissyönti. Siitä kun joku erehtyy ketjun pistämään, on heti osa porukasta kiljumassa että "mikset ituhippi syö lihaa" ja muuta turhaa.

Miten voi olla vaikeaa ohittaa ketju joka ei kiinnosta tai johon ei ole mitään annettavaa? Rivikäyttäjältä tämä ei pitäisi olla kovain työlästä edes? Moderaattorina kun pitää vähän seurata sitäkin mikä ei kiinnosta ja vaikka mieli tekis, ei voi ihan joka provoon lähteä mukaan vaan pitää hillitä tunteita ja siivota ketjuja.

Menee jo vitusti offtopic, mutta paskan väliä, mä jo vastaukset tähän sain mitä tartten...jatketaan siis vaikka tätä loanheittoa vielä kun kerran joku tuntee sen niin kovin tarpeelliseksi.

Sitten jos ei maistu, apuja vois kysellä sieltä neuvolasta tai joltain foorumilta. Kyllä ne lapset on ennenkin saatu kasvatettua ilman internetin ihmeellistä maailmaa.

Kyllä, mutta koska netti on nykyään olemassa, niin mikseipä sitä saisi käyttää? :confused:

Ei helevetti, et sitte yhtään kliseisempää argumenttia enää keksinyt? :lol2:

EDIT: Mitä minäkin tässä jauhan kun ei tosiaan asia itseä edes kosketa... mutta kun joskus vaan kerta kaikkiaan menee kuppi nurin ihmisten vittumaisuuden ja ihan silkan tyhmyyden kanssa. Ei mulla muuta, jatkakaa...

Meil on molemmat likat jonninverran allergisia, ni tuli vaan mieleen, et kannattaa ottaa sen kalan testailu aika varovaisesti.

Hitsit, ku tuntuu et sen vanhemman vauva-ajasta on Niiiin kauan ettei muista mitään... Ja sit nuoremmman vauva-ajasta ei muista mitää ku oli aikaaaas poikki...

Niin se mulle tuli mielee, et yks kätevä temppu on pakastaa soseita jääpalakuutiomuotissa. Saa yksinkertasesti ja helposti vaihtelua aterioille. Levyllinen lihakuutioita, levyllinen porkkanakuutioita, siit sit vaan yhdisteleen.

On.

Ihan vapaasti vain vedä herneet. Mulle se ja sama. Ja jos mun viestihistoriaa katot, niin ei mulla oo yleensä tapana aukoa päätäni, tai kirjotella vittuiluviestejä turhaan. Tämä vain on niin huono aihe tällä foorumilla, että oli pakko.

:offtopic: Btw sen threadin voi vaikka hypätä yli joka ei kiinnosta tai ärsyttää. Ei ole pakko silti avata ketjua ja alkaa vittuilla. Kyllä tänne aina yksi lapsenruokathreadi mahtuu sekaan. :thumbs:

Meil on molemmat likat jonninverran allergisia, ni tuli vaan mieleen, et kannattaa ottaa sen kalan testailu aika varovaisesti.

Hitsit, ku tuntuu et sen vanhemman vauva-ajasta on Niiiin kauan ettei muista mitään... Ja sit nuoremmman vauva-ajasta ei muista mitää ku oli aikaaaas poikki...

Niin se mulle tuli mielee, et yks kätevä temppu on pakastaa soseita jääpalakuutiomuotissa. Saa yksinkertasesti ja helposti vaihtelua aterioille. Levyllinen lihakuutioita, levyllinen porkkanakuutioita, siit sit vaan yhdisteleen.

Tuo jääpalamuotti oli hyvä idea, etenkin lihan suhteen, kun sitä tarttee niin hiton vähän kerrallaan.

Ja kalaa on jo testattu valmisruokien muodossa, tykkää kovasti ja mitään ongelmia ei ole tullut. n. 10 purkkia lohi ja punakampela soosia syönyt.

EDIT: Mitä minäkin tässä jauhan kun ei tosiaan asia itseä edes kosketa... mutta kun joskus vaan kerta kaikkiaan menee kuppi nurin ihmisten vittumaisuuden ja ihan silkan tyhmyyden kanssa. Ei mulla muuta, jatkakaa...

Harvoin itsekään provoudun kunnolla, mutta joskus sitä vaan ei jaksa olla vaiti...

No voi perkele, että on ihmisille vaikeaa tämä Pakkiksen selaaminen. Mikäli otsikko selvällä suomen kielellä kertoo mistä on kysymys, eikä asia kiinnosta, voi vaikka jättää ketjun lukematta. Tuskin yksi lasten ruokailuun liittyvä tredi sitä omaa päätettä (tai päätä) kovin paljon rasittaa.
Itse ainakin aion tutustua ketjuun tarkemmin siinä vaiheessa kun kiinteä sapuska tulee meidän pojulle ajankohtaiseksi. Ei esiinny muuten meilläkään ruokahalun puutosta, ikää on puolet Timban jälkikasvun vastaavasta, mutta aika tarkalleen samoissa mitoissa. Bulkkia... ;)

Itse ainakin aion tutustua ketjuun tarkemmin siinä vaiheessa kun kiinteä sapuska tulee meidän pojulle ajankohtaiseksi. Ei esiinny muuten meilläkään ruokahalun puutosta, ikää on puolet Timban jälkikasvun vastaavsta, mutta aika tarkalleen samoissa mitoissa. Bulkkia... ;)

Bulkkia tosissaan. Vähän jos suhteuttaa omaan painoonsa, huomaa miten järkyttävän nopeeta tollanen pikkuinen kasvaa. Ja miten älyttömän paljon se syö. No tietty tuo nopea kasvu vaatii sitä energiaa ja ainakin tuo meidän poika on aika hiton liikkuvainen tapaus, no hyvä niin, riittää myös untakin sitten kun päivän touhuaa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom