5x5 epäsäännöllisesti treenavalle??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miku62
  • Aloitettu Aloitettu
Onko järkeä lähteä kokeilemaan tota 5x5 ohjelmaa kun epäsäännöllisen elämänrytmin takia sali jää aika usein vain 2kertaa/vko eikä pysty treena tiettyinä päivinä. pelaan myös lätkää pari kertaa viikossa joten palautumis päiviäkään ei tuu aina kun pitäis. Mikä ois järkevin ohjelma, tavoite enemmän voima puolella?

Ihan hyvin voi tehdä. Itse olen tehnyt 1.päivänä:kyykky, penkki ja kulmasotu+ hauista kevyemmin. 2.päivä: pystypunnerrus, leuat ja mave+ojentajat kevyemmin.

Tuollaiset perus yksijakoiset ovat juurikin parhaita silloin, jos on muutakin elämää kuin sali.
Syynä tähän on se, että yksijakoisella treenatessa paikat eivät ole totaalijumissa juuri koskaan -> antaa tilaa muille harrastuksille.

Kannattaa tosin harkita, saisitko sen kolmannen treenin puskettua sinne johonkin, treenien suunnitteluun kuluisi silloin vähemmän aikaa, kun ne on käytännössä suunniteltu puolestasi. Riittää kun tulsotaa execelin ulos.

Yhtä järkevintä ohjelmaa ei pysty kukaan ulkopuolinen näillä tiedoilla sanomaan.
Jos haluat vain voimaa, niin katsele tuolta voimapuolelta valmiita ohjelmia, ja sovella sieltä.

Joo, varsinkin jos noin harvoin pääsee treenaamaan, voisi hyvin tehdä joka kerta samat kyykky, penkki, soutu ja vähän sit-upseja ja selänojennuksia päälle. Muuten tulee aika pitkä tauko että sama liike tehdään uudelleen ja jos haluaa jonkinlaista progressiota pitää yllä, se voi olla ongelma.

mitä mieltä ootte maven vaihtamisesta rinnallevetoon? mavesta vähän huonoja kokemuksia, kerran meni selkä vituiks. rv tekniikka paremmin hallussa ja muutenki lempiliikkeitä..

Mä ainakin kylmästi korvasin nuo viikonpäivät juoksevalla numeroinnilla ja vedän treenejä sen mukaan miten salille sattuu ehtimään. Ei kai se nyt niin nokonuukaa ole. Lepopäiviä treenien välissä tulee vaihtelevasti 1-3.

Back
Ylös Bottom