55kg tanko mahan päälle - vuoden kädettäjä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trident
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itekin vajaa kuukausi sitten tein kapeeta penkkiä ensimäinene sarja meni tosi hyvin joten toiseen sarjaan en enää oikein jaksanut keskittyä. Ja aloin sitten tekemään 90kg olin muutaman toiston jo tehnyt sitten toinen ranne petti liikkeen puoli välissä ja tanko tipahti vatsan päälle, mitään ei käynyt ei mennyt edes ilmat pihalle, varmistajat olivat kyllä järkyttyneitä mutta itse jatkoin treenin normaalisit loppuun ja kyllä sitten sama iltana toinen kylki meni vähän jäykäksi.

Täällä on kans 20kg:n levy tippunu isovarpaan päälle. Vielä sillai, että "väistin" suoraan sinne levyn alle. Pieni murtuma, mutta nivelsiteet ei parantuneet kunnolla. Nyt aina silloin tällöin muistuttaa, ja naksuu joka askeleella.

suddendeath sanoi:
Reenaamisen alkuaikoina kaveri koppasi 35kg:n käsipainot telineestä huolimattomasti. Kp:t kolahtivat voimalla yhteen, liiskaten kaverin toisen kiveksen väliinsä. Näytti TODELLA tekevän kipeää.

Matille vain terkkuja! :thumbs:
Tuo oli kyllä semmonen että, kun luki nii automaattisesti itekki meinas vinkasta ku meinas sattua! :eek:

Reilut kolme vuotta sitten tein penkissä lämmittelysarjaa ja olkapää sit jotenkin vammaisesti petti ja tanko tippui rinnalle, no kylkiluuhan siinä sitten meni. Tämän tapauksen jälkeen on aina pieni pelko perseessä kun tekee tangolla penkkiä.
Joulun alla meinas käydä aika ilkeesti kun tein vinopenkkiä 35kg:n kässäreillä ja sitten ei kädet pysyneetkään suorassa vaan ne painot meinas tippua suoraan naamalle, onneksi oli kaveri varmistamassa ja saatiin sit viskattua ne painot maahan.

Ite joskus aikoinaan väänsin tiukkaa viimestä toistoa penkissä kun sitten loppu veri päästä siinä pällistäessä ja taju pakeni, kaveri oli onneks varmistamassa, luuli vielä eka että pelleilin kun oli koko ajan kuulemma silmätki auki vaan ite olin ihan muissa maailmoissa.. onneks ei käyny sitten kuinkaan. Treenin vedin varoivasesti sitten loppuun..

Itselle ei ole ihme kyllä käynyt koskaan mitään mustelmia pahempia vammoja mutta nykyään käytän aina esim penkkiä tai kyykkyä tehdessä turvarautoja vaikka olis pienetkin painot. Niin sitä viisastuu iän myötä. :D

Kaupunkijuorun tasolla lienee kaverin tarina omasta työkaveristaan joka oli tiputtanut painolevyn jalan päälle mutta kovana jätkänä jatkanut treenin normaalisti loppuun. Treenin jälkeen vasta ottaessaan tossut pois huomannut että isovarvas oli melkein irronnut. Ei kuulemma saatu enää takaisin paikalleen.

Joitakin vuosia sitten olin varmistamassa kaveria kyykyssä ja rautaa oli 170 kg. Muutamien toistojen jälkeen jouduin jeesaamaan kaveria vähän että pääsee ylös. Kun hän sitten pääsi "riittävän" ylös, niin tyypin päässä tapahtui oikosulku ja kundi heitti tangon niskasta, siis taaksepäin. Mulla oli vielä kädet tangossa kiinni ja hetken aikaa oli hölmö tunne, mutta painovoima muutti sen tunteen nopeasti suunnattomaksi kivuksi eli tanko tuli reisille. Onneksi jalkani eivät olleet aivan suorassa vaan polvet oli vähän koukussa eli reidet jännityksessä. Tanko "pomppasi" reisiltä polvien yli maahan ja sitten alkoi kipu. Ihmeellistä kyllä lihakset ei menneet poikki tms., jalat kylläkin mustui silmissä jne. Tyyppi ei oikein osannut myöhemmin selittää miksi teki niin...on nykyään uskossa !!

eikös scott mendelsson tiputtanu joskus yli 200kg raudat rinnalle, ei kuulemma pystynyt muutamaan kk hengittämään kunnolla sen jälkeen, mut ei mitään muita vammoja tullut. vaihtoi apina otteen normaalin sen jälkeen :)

Suositut

Back
Ylös Bottom