5 vko:n treenitauon jälkeiset hillittömät domsit, isommat kuin salillakäynnin aloittamisessa?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Niin, mulla oli tossa pienten loukkantumisien vuoksi 5vkon treenitauko. Nyt oon käyny kaks päivää salilla tauon jälkeen, ja domsit on ihan hillittömät vaikka oon tehny hyvin kevyesti, eli 2 liikettä per lihasryhmä ja 3*10 toistoa.

Domsit on paljon isommat kuin silloin kun aloitin salillakäynnin ihan alusta asti, mistä moinen voinee johtua, esim eilen kun oli selkä/hauis päivä, niin nyt on latsit ihan helkutin kipeät, vaikka mulla on aiemmin ollut ongelmaa saada kyseiseen lihakseen edes tuntumaa, ja tein vasarahauista sen 3*10 ja nyt on forkut niin kipeät, ettei ole koskaan ollut.

Huomenna on välipäivä ja sitten on jalkapäivä, pitäisikö tehdä samat 2 liikettä per lihasryhmä ja lämmittelyt + 3*10, koska eihän sitä pysty ees kävelemään jos jalkoihin iskee tämmöset domsit.

Mistä tää voi johtua, jostain hermotuksien parantumisesta tjsp. Jos domsit on tätä luokkaa niin, entäs sitten kun alan tekeen 4 liikettä per lihasryhmä ja 4*8-12, niin sitähän on semmosessa kunnossa ettei voi edes liikkua, se ei liene tarkoitus.

Tykkään sinänsä domseista, mutta kuten kaikessa, niin kyllä liika on liikaa!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Niin no ehkä ne domsit johtuu tosta viiden viikon tauosta. Mitä muutakaan voi olettaa jos olet 5vk treenaamatta.

No mutta kun ne on paljon paljon isommat ku alottaessa treenaamisen.
Luulis että kun alottaa treenaamisen ni domsit olis isommat ku pikku tauon jälkeen, mutta ei.

En tahdo saada edes kättä koukkuun vaikka tein vain 6 sarjaa hauista, ja ne on tosissaan kipeät.
Paljon paljon kipeämmät kuin aloittaessa treenaamisen.

No mutta kun ne on paljon paljon isommat ku alottaessa treenaamisen.
Luulis että kun alottaa treenaamisen ni domsit olis isommat ku pikku tauon jälkeen, mutta ei.

En tahdo saada edes kättä koukkuun vaikka tein vain 6 sarjaa hauista, ja ne on tosissaan kipeät.
Paljon paljon kipeämmät kuin aloittaessa treenaamisen.
Sä teit nyt varmaan isommilla painoilla ja kovempaa kuin silloin kun aloitit treenaamaan. Ei kukaan osaa ottaa itsestään yhtään mitään irti kun alkaa treenaan ja sekin rajoittaa niitä lihaskipuja. Ja vaikka sanoit tehneesi kevyesti, niin selvästi et tehnyt tarpeeksi kevyesti. Treenin intensiteettihän se on se suurin kipujen aiheuttaja tauon jälkeen, eli sarjoihin saa jättää todella reilusti varaa jos haluaa, ettei ole ihan paskana. Mulla on ollut tapana tiputtaa toistot puoleen kuin mihin kyseisellä painolla pystyisin, eli kymppejä tekisin painolla millä saisin 20. Sieltä sitten joka treenissä vähitellen koventaen kohti entisiä painoja.

Joo, okei kiitti vinkistä.
Harmi, että kerkesin tehä jalat just äsken ja nyt jo tuntuu siltä, että domsit tulee.

Tuosta sen täytyy johtuakin, onhan se tosi, että jos mä teen vaikka 80% maksimipainoista, niin onhan se selvästi enemmän ku vuos sitten ku aloitin treenaamisen.
Vaikka teenkin lihasryhmää kohden vain kaksi liikettä ja 3*10 toistoa.

Ihme kyllä jalkoihin ei tullu älyttömiä domsseja.

Tänään on rintatreeni ajattelin tehdä penkkiä lämppärit+ 2 työsarjaa.
Sitten käsipainoilla vinopenkillä 2 työsarjaa ja lopuksi ristikkäistaljaa 2 työsarjaa.

Tiedossa on joko hillittömät domssit tai sitten ei.
Tän päivän jälkeen on tehty yks koko kierto, ens kierrolla lisään potkua ja sitä seuraavan teen ihan täysiä.

Kyllähän ne domssit on kovemmat aina pitemmän levon jälkeen. Mutta don´t worry, tulee vielä aika kun kaipaat niitä domsseja, kun mikään treeni ei tunnu miltään.

Mie en oo ikinä ymmärtäny tätä domssien jumalointia. Välillä salilla olen todistanut oikeaa domssien mittailua kellä on ollut kovimmat. Tulee mieleen jotkut peniksen mittailu kilpailut.

Ite lukeuden siihen porukkaan joka on todella iloinen jos dommmmmsseja ei ikinä olisikaan. Eikä niitä onneksi tulekkaan kun treenaa sen 8 x viikossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mie en oo ikinä ymmärtäny tätä domssien jumalointia. Välillä salilla olen todistanut oikeaa domssien mittailua kellä on ollut kovimmat. Tulee mieleen jotkut peniksen mittailu kilpailut.

Ite lukeuden siihen porukkaan joka on todella iloinen jos dommmmmsseja ei ikinä olisikaan. Eikä niitä onneksi tulekkaan kun treenaa sen 8 x viikossa.

Ihan paskaahan se on, jos on kunnon domssit. Kuka siitä oikeasti nauttii, kun ei pysty kävelemään tai taivu paskalle. :LOL:

Pieni lihasarkuus on vielä ihan jees. Sen verran, että tuntee tehneensä.

Ihan paskaahan se on, jos on kunnon domssit. Kuka siitä oikeasti nauttii, kun ei pysty kävelemään tai taivu paskalle. :LOL:

Pieni lihasarkuus on vielä ihan jees. Sen verran, että tuntee tehneensä.

Joo, kai se on niin tiukassa että mitä kovemmat kivut, sitä kehittävämpi reeni. Perkele jos domsseja haluu nii lähtee vaikka juoksemaan 12h putkeen tai tekee kyykyssä pelkällä tangolla päivän aikana 10*maxtoistot nii varmasti on kovat tömpsykät ja varmasti reidet turpoo! onko se sitten tulehduksesta vai lihaskasvusta johtuvaa, tarina ei kerro, mutta onpahan ainakin kävely yli viikon vaikeaa!

Siksikö niitä ei tule mulle?
Mä jotenkin tykkään dommeista kun tietää että jotain on mennyt perille mutta harmittavan harvoin saa oikein kunnon domssei, sitten kun tekee joskus jotain uutta testausmielessä niin huomaa että jostain kohtaa onkin ottanut eri tavalla kuin yleensä.

Minä olin juuri kolmisen viikkoa tekemättä mitään urheiluksi laskettavaa. Kun sen perään kävin maanantaina ekaa kertaa kevyesti ja laiskasti salilla niin tiistaina jalat olivat kipeämmät kuin kertaakaan tänä vuonna. Se oli sitten varmaan vuoden parhaiten perille mennyt treeni. Tiistai-iltana hölkkäsin vielä helteessä väkisin kympin kipeillä jaloilla ja keskiviikkona sattui kunnolla jo käveleminenkin, joten siinä oli varmaan oikea lihasten oikeaoppisen rankaisun huipentuma. Ja ne kaikki normaalit 3-4 raskaamman salitreenin ja parin lenkin viikot ilman mainittavia kipuja ovat olleet ja tulevat olemaan aivan turhia.

Siksikö niitä ei tule mulle?
Mä jotenkin tykkään dommeista kun tietää että jotain on mennyt perille mutta harmittavan harvoin saa oikein kunnon domssei, sitten kun tekee joskus jotain uutta testausmielessä niin huomaa että jostain kohtaa onkin ottanut eri tavalla kuin yleensä.

Jos domsseja tosiaan haluaa, sillon kannattaa treenata harvoin ja mahdollisimman eri tavalla. Esim kerran viikossa reidet ja joka kerta aivan täysin erilainen treeni niin sillä ne domssit parhaiten saa. Toki näissä on yksilölliset erot mutta pääsääntöisesti noin.

Eli vaikka :

Viikko 1: tehotreeniä, paljon erikoistekniinoita, volyymi suht pieni
Viikko 2: pienet painot, kunnon hapotusta reisille ja iso volyymin

Ja jos haluu vielä isommat domssit, sitten reidet vaan joka toinen viikko. Noin jos treenaa, suurella todennäköisyydellä on sen viikon jalat kipeet.

Semmonen jännä huomio tuli kun tein/teen tota ryssänpenkkiä, niin noista volyymipitoisista treeneistä 5x5 sai aikaan aivan ylivoimaisesti suurimmat domssit, olin aika jumissa. Eihän siinä mitään eroa juurikaan ole 6x5 tai 6x6 päivään, pikemminkin luulis että noista edeltävistä tulis enemmän. Mutta ulkomaanmatkan takia jäi 6x2 päivä siitä ennen 5x5 päivää välistä. Niin pienestä sen täyty olla kiinni, että 6x2 jumppailun jättäminen pois laiskisti paikat ja PUF! domssit iskee. Ikinä ei pidä kyseenalaistaa mitään voimailuun liittyvää mikä on Neuvostoliitossa keksitty, kaikella on tarkoituksensa. :-)

Zone-sarja -42%
Ei niillä juurikaan kyllä treenivastetta voi arvioida. Mitä aikanaan luin niin lähinnä liittyy uusiin liikeratoihin ja jossain tutkimuksessa myös eksentriseen työhän, esim. alamäkijuoksu teki etureisiin domseja.

Edit. Kuten muuan painonnostovalmentaja sanoi, niin ei pidä tehdä mitään mikä estää treenaamasta seuraavana päivänä tms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom