5-päivän treenijako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ajattelin heittää kokeeksi treenijaon viidelle peräkkäiselle päivälle, ma-pe, ja nyt kaipaisin hieman vinkkiä niiltä ketkä tollaista kokeilleet. Yritän tällä saada vähän paremman keskittymisen aina yhteen lihasryhmään kerrallaan ja ehkä vähän koventaa treeniä. Tähän saakka siis tehty 3/vk (työntävät, jalat ja vetävät) ja varsinkin työntöpäivänä tuntuu ettei kaikkia jaksa lujaa, rinta, olkapäät ja ojentajat.

Jako
jalat - oltava pitkä väli selkään muuten ei mv onnistu lujaa
rinta - oltava väliä olkapäihin ja käsiin
olkapäät - oltava välipäivä rintaan jotta ei liian tukossa
kädet - oltava välipäivä rintaan, selkään ja olkapäihin
selkä - oltava väliä käsiin ja jalkoihin

Tästä sitten saan seuraavan päiväjaon:
ma - selkä
ti - rinta
ke - jalat
to - olkapäät
pe - kädet

Sarjoja teen varmaankin 2 pienille ja 3 isoille lihasryhmille, toistoja ~10/sarja ja lisäksi lämmittely jokaiselle.

Vatsaa ajattelin tehdä liikesarjojen välillä muutaman kerran viikossa pari 3:n sarjaa.

Kommentteja?

Voisin ehkä joskus itsekkin tuota kokeille, mutta hieman epäilen että tuo esim. minulle sopisi.

Saattaa toimiakkin, jopa hyvinkin.. mut .. enpä tiedä.

Kyllähän tolla lyhyen aikaa voi jaksaa, mutta pitemän päälle kyllä aika rankkaa. Päivää lepoa tiistain ja keskiviikon väliin ja pidä silti käsien ja selän välissä se pari päivää lepoa.

Ajattelin ton heittääkin vain ensi viikon ajaksi ja katsoa kuinka toimii ja sitten katsoa josko tuota käyttäisi aina välillä, vaikka siten että ottaa tuon 5 treenin viikon aina kovaa ja muulloin tekee 3 treeniä viikko. Näin voisi ottaa vaikka joka kolmannen viikon 5 treeniä/vk.

no mä oon nyt tehny tämmöstä viiden päivän ohjelmaa:
1. päivä rinta
2. päivä yläselkä
3. päivä ojentaja/hauis
4. päivä olkapää/alaselkä
5. päivä jalat

Pari kyssäriä:
-Eikö ota käsiin yläselän jälkeen, jaksaako tehdä täysillä?
-Jos vedät maastavedon alaselkäpäivänä niin jaksaako tehdä jalat täysillä?

Et varmasti jaksa tehdä kyykkyä kovaa, jos vedät edellisenä päivänä maasta KOVAA. Tämä minun mielipiteeni. Miksi muuten jakaa treeni viiteen, kun voisi jakaa neljään ja ottaa yhden vapaapäivän viikkoon lisää? Minusta treeni onnistuu paremmin 4-jakoisella.

Neljässä saa taas kikkailla, että miten jaon laittaa. Mutta ehkä siinä tulee sitten se välipäivä. Miltäs seuraava kuulostaisi (arvon siis ensi viikon treeniä vielä :p )

ma: jalat
ti: kädet
ke: lepo
to: selkä
pe: rinta, olkapäät

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt on ohjelmaa takana jo täysi viikko ja puolet toisesta ja toistaiseksi tuntuu hyvältä.

Tässä on se hyvä puoli, että ei mene kerralla kauaa salilla ja pystyy kokeilemaan erilaisia tehostekeinoja, pudotussarjat, supersarjat ym kun ei ole niin paljoa lihaksia treenattavana/kerta.

Eli hommaa jatketaan tällä tavalla, pitänee pitää kevyempi viikko aina välillä koska tuossa pystyy treenamaan tosi kovaakin jos haluaa.

Miten muuten itse pidätte kevyitä viikkoja ja minkä määrittelette kovaksi viikoksi?

Koska itse käyn salilla aina yksin en pysty kaikia liikkeitä turvallisuussyistä tekemään loppuun saakka (joo, olen nähnyt kuvat joita täällä on ollut :eek: ).

Teen yleensä ~3 kovaa sarjaa (sarjassa ~10 toistoa) / liike ja liikkeitä 2-3/lihasryhmä ja kovalla tarkoitan sellaista jossa enempää ei mene vaikka kuinka joku huutaisi vieressä, että MENEE, EI TUNNU MISSÄÄN :p

Originally posted by jarkko
Miten muuten itse pidätte kevyitä viikkoja ja minkä määrittelette kovaksi viikoksi?
Kova viikko on mikä tahansa saliviikko, jolloin ei ole lepoviikkoa. En minä sinne ainakaan vetelehtimään mene... :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom