4kk treenanneelle vinkkiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karoj
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Karoj
ei kuitenkaan ole koskaan ollut ongelmia uuden tyypin avustamisessa mikäli tällä vaikuttaa olevan asiallista kysyttävää senkin edestä ettei välttämättä tohdi sitä itse etsiä.

Samaa mieltä, on kuiteskin sen verran intohimoaihe, että jaksan kälättää siitä tuntitolkulla. Samat asiat uudelleen ja uudelleen. Ihan ilomielin :) Mut olen sen verran aloittelija kuiteski, etten viitti joka paikassa ruveta neuvoo/selittää, koska kaikki ei ole vielä niin selkeää.

Tsemppia :)

Paljonko & kauanko vatsalihaksia tulee treenata jotta ne saa näkymään?

Siis ei kai kukaan VOI kysyä tällästä!?!? Siis sehän riippuu noin miljoonasta eri tekijästä. Esimerkiksi itselläni näkyi vatsalihakset alusta asti, josta niitä on nyt vaan kasvatettu ja kasvatettu, mutta jos kerta painat noin 100kg niin voipi mennä hyvän toivin. Mutta se ei riipu siitä, kaunko/paljonko treenaat vatsalihaksia, todellakaan. Sillä jos vain treenaat vatsalihaksia niin et kyllä saa niitä ikinä näkyviin. Jo paljon parempi kysymys olisi, että paljonko tulisi laihtua. Tähän vastaus: Vähintään 20kg. Jos haluat vatsat näkyviin niin se vaatii aivan pirunmoista itsekuria ja kärsivällisyyttä. Nostan kyllä hattua jos olet kolmen vuoden päässä tiukassa kunnossa.

Re: Re: 4kk treenanneelle vinkkiä?

Originally posted by Kroppamies
Siis ei kai kukaan VOI kysyä tällästä!?!?

Voi kysyä, ei kaikkea tarvi tietää etukäteen. Mitä virkaa millään palstalla olisi, jos kaikki olisi jo tiedossa.

Monilla ihmisillä on opittuja "tietoja" joistain asioista, jotka ei nyt ihan niin menekään. Yleinen luulohan on, että kun treenaa tarpeeksi lihakset näkyy (ei väliä rasvaprossalla).

Niin siis millä hiton ilveellä meinaan laihduttaa 20kg? Normaalipainoni on siinä hieman alle 90, jossa olin viimeksi vuosi sitten armeijan lopussa (en ole lihaksikas, mutta leveä kyllä.. enkä tällä tarkoita läskiä, ehkä tämä sitten on tullut vuosien itsepuolustuslajien yms. satunnaisurheilun treenaamisesta, nyt kuitenkin on ollut kunto pääosittain laskussa viim 2v). Mitä laihduttamiseen tulee, yleensä se menee meikäläisellä kesän tienoolla luonnostaan lenkkeillessä eikä vie n 2kk enempää.

Tuosta vatsalihaskysymyksestä vielä sen verran että tarkoitin todellakin juuri sitä kuinka paljon, missä sarjoissa jne tulisi treenata jotta se polttaisi rasvaa ja laajentaisi lihaksia vatsan alueelta. Jotta kysymys ei vielä ihan noin tyhmältä tarkoittaisi, niin sanottakoon sen verran että tähän asti olen nyt salitreeninä tehnyt tämän alkupuolen ammattineuvon mukaisesti ja tehnyt 2 sarjaa niin monta toistoa kuin on jaksanut puhtaita rutistusliikkeitä tehdä per salikäynti. Mutta alkaa tuntua siltä että maksimi on tulossa vastaan kun ei enää määrä nouse. Eli suhteessa tuohon haluaisin tietää mitä muutoksia tulisi tehdä. Mutta nyt kun olen kotona, menen lukaisemaan noita linkkejä.

Edit: Siis en tarkoita 0% rasvapitoisuuden pyykkilautaa, esim. eräs 4v salilla käynyt kaverini sai jo ensimmäisen 1,5v aikana vatsalihakset näkymään (siis niin että juuri erotti, mutta muoto näkyi kyllä lävitse), vaikka pehmoista ihoakin oli vatsan päällä. Kunhan ei sellainen vaalea pallo ole siinä pissä pitäisi olla vatsa. :)

Tuosta vatsalihaskysymyksestä vielä sen verran että tarkoitin todellakin juuri sitä kuinka paljon, missä sarjoissa jne tulisi treenata jotta se polttaisi rasvaa ja laajentaisi lihaksia vatsan alueelta.
Kannanpa minäkin korteni tähän läjään ja tartun tuohon vatsajuttuun. Mun mielestä yks hyvä tapa vatsoille on 2 kertaa viikossa 2 liikettä kerralla, 2-3 sarjaa per liike. Sitten vielä vaihtelet noita liikkeitä ja sarjapituuksia vaikka välillä 10-30. Minä tykkään vatsalaudasta, rutistuksista ylätaljasta tai perinteisistä rutistuksista ja jalkojen nostoista. Tai tykkään ja tykkään... :p
Ja sitten: vatsalihasliikkeillä ei polteta sitä rasvaa.

jotta se polttaisi rasvaa ja laajentaisi lihaksia vatsan alueelta
Rasvaa EI VOI POLTTAA PAIKALLISISESTI. Ja vaikka voisikin niin, kuten mho tuossa mainitsikin, vatsoja tekemällä sitä ei tehdä. Eli treenaile vaan niitä vatsoja ja pidä peukkuja että sit kun kiristelet käväällä lenkkipolulla ne rupee näkymään. :cool:

En ole juuri aiemmin saanut tällaista vastausta asialliseen kysymykseen. Ja kyllä, olen todellakin jäsenenä monessa keskusteluforumissa ja tämä on oma kokemuspohjainen päätelmäni. Ehkäpä lihakset ja aineet aiheuttavat tämän erikoisen aggression. Olen NIIIIN pahoillani siitä että pistin mielestäni hyvästä syystä kysymyslitanian pystyyn. .

onkos muuten kukaan koskaan kysellyt tietokoneisiin liittyviä kysymyksiä millään palstalla? Esim. Afterdawnissa vastataan pelkästään että käytä searchia. Täällä kuitenkin vastataan yleensä minun mielestäni hyvin asiallisesti kysymyksiin.

Henkilökohtaisesti olen löytänyt täältä vastauksen kaikkiin kysymyksiin (heh!) searchin kautta, koska joku ne on ehtinyt jo aikaisemmin kysyä.
Ja niin, olen treenannut vasta (myöskin) neljä kuukautta, joten mielessä pyöriviä kysymyksiä on ollut luonnollisesti paljon, mutta mikään ei ole jäänyt epäselväksi :)

. Tuosta vatsalihaskysymyksestä vielä sen verran että tarkoitin todellakin juuri sitä kuinka paljon, missä sarjoissa jne tulisi treenata jotta se polttaisi rasvaa ja laajentaisi lihaksia vatsan alueelta.

Niin.

Tapa 1 (= näsäviisas vastaus): Ota sykemittari. Ala tehdä vatsoja sellaiseen tahtiin, että sykkeesi pysyy 120-130 kieppeillä. Näillä sykkeillä rasva palaa parhaiten. Jatka ainakin 45 minuuttia, niin rasva palaa ja lihas kai sitten myös laajenee... ;)

Tapa 2: Ala käymään noin 45 min. lenkeillä em. sykkeillä. Tavallisella hepulla sopiva vauhti syntyy reippaassa kävelyssä. Hommaa voi vissiin tehostaa, kun käy aamulla ennen aamupalaa. Ja vatsoja ei kannata tehdä enempää kuin kaksi kertaa viikossa, niidenkin pitää palautua joskus...

Niin, ja miinuskaloreilla pitäisi elellä, että rasva palais eli ruokavaliokin kuntoon... :urjo: :lol1:

Originally posted by Jortsu
Rasvaa EI VOI POLTTAA PAIKALLISISESTI.

Muistan jonkun joskus maininneen kasvuhormonin lokaalisesta rasvanpolttovaikutuksesta. Muistaako joku tarkemmin?

Back
Ylös Bottom