Minulla on muutama kuukausi treeniä takana tahdilla koko kroppa kolme kertaa viikossa ja sitten kaksijakoisella. Nyt olisi omasta mielestäni aika siirtyä nelijakoiseen ohjelmaa. Selailin FAQ:n läpi ja löytämäni treeniohjelmat, joiden perusteella sitten laadin itselleni tällaisen:
Ma: Rinta/Hauis
Penkki
Vinopenkki käsipainoilla/tangolla
Takaaveto/Vipunosto sivulta maaten
Hauiskääntö käsipainoilla
Hauiskääntö tangolla
Ti: Jalat/Vatsa
Kyykky/etukyykky
Pohkeet seisten
Polven ojennus
Polven koukistus
Vatsarutistus
To: Olkapäät/ojentajat
Pystypunnerrus
Vipunosto sivulta
Takavipunosto
Ranskalainen punnerrus
Kapea penkki
Dippi
Pe: Selkä/Kyynärvarret/Vatsa
Ylätalja eteen
Alataljaveto/kulmasoutu
Mave/SJMV
Rannekääntö vastaote
Rannekääntö myötäote
Vinot vatsalihakset
Treenipaikka on kotona, josta löytyy penkki, talja(ylä/ala) ja tietysti tankoja, rautaa ja käsipainoja. Painot tulevat olemaan kohtuulliset, koska varmistajaa ei juuri ole mahdollista saada mukaan, eikä vaimolla oikein voimat riitä avustamaan edes meikäkäisen rautamäärillä jos penkissä viimeinen toisto jää rinnalle. Tämän vuoksi hyviä ehdotuksia sarjojen määristä ja toistoista otetaan vastaan. Ja tietysti muitakin muutoksia saa esittää. Neuvoja minä olen kysymässäkin.
Aerobista on tarkoitus kiskoa keskiviikkona tai viikonloppuna. Kevyttä juoksua, kävelyä tai pyöräilyä, eikä paljon kerralla 0,5-1 tuntia jos ei kauheasti sada.
Ma: Rinta/Hauis
Penkki
Vinopenkki käsipainoilla/tangolla
Takaaveto/Vipunosto sivulta maaten
Hauiskääntö käsipainoilla
Hauiskääntö tangolla
Ti: Jalat/Vatsa
Kyykky/etukyykky
Pohkeet seisten
Polven ojennus
Polven koukistus
Vatsarutistus
To: Olkapäät/ojentajat
Pystypunnerrus
Vipunosto sivulta
Takavipunosto
Ranskalainen punnerrus
Kapea penkki
Dippi
Pe: Selkä/Kyynärvarret/Vatsa
Ylätalja eteen
Alataljaveto/kulmasoutu
Mave/SJMV
Rannekääntö vastaote
Rannekääntö myötäote
Vinot vatsalihakset
Treenipaikka on kotona, josta löytyy penkki, talja(ylä/ala) ja tietysti tankoja, rautaa ja käsipainoja. Painot tulevat olemaan kohtuulliset, koska varmistajaa ei juuri ole mahdollista saada mukaan, eikä vaimolla oikein voimat riitä avustamaan edes meikäkäisen rautamäärillä jos penkissä viimeinen toisto jää rinnalle. Tämän vuoksi hyviä ehdotuksia sarjojen määristä ja toistoista otetaan vastaan. Ja tietysti muitakin muutoksia saa esittää. Neuvoja minä olen kysymässäkin.
Aerobista on tarkoitus kiskoa keskiviikkona tai viikonloppuna. Kevyttä juoksua, kävelyä tai pyöräilyä, eikä paljon kerralla 0,5-1 tuntia jos ei kauheasti sada.