4- jakoinen ohjelma 3 jakoiseksi.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä. Olen tässä yrittänyt käydä salilla 4 kertaa viikossa mutta se ei ole onnistunut. Olen kovaa yrittänyt suunnitella 3 jakoista ohjelmaa mutta siinä tulee niin pirusti ohjelmaa yhdelle päivälle, että ihan hirvittää.. Väänsin nyt tämännäköisen ohjelman itselleni onko siitä jotain sanottavaa?

entinen treeni menetelmä meni tyyliin::

MA: Rinta hauis kyynärvarret
KE: jalat
TO: ojentajat olkapäät
PE: selkä

Ja tässä nykyinen suunnitelma:::

KE :: Rinta, Hauis, ojentajat Kyynärvarret

Penkkipunnerrus 3x10
Vinopenkki kp 3x10
Hauiskäänto 3x10
Ranskalainen penkki 2x10
Ojentajat taljassa 2x10
Kapeapenkki 1x15
Hauiskääntö myötäotteella 2x10
rannekäänto 2x10
käänteinen rannekääntö 2x10

TO :: JALAT

kyykky 3x10
Pohjenousu 3x10
Jalkaprässi 2x30
Jalkahauis 2x15
jalkaojennus 2x15

PE :: Selkä, Olkapäät epäkkäät

Ylätalja eteen 3x10
alatalja 3x10
Selkärutistus 2x10
MAVE 3x10
Pystypunnerrus 2x10
Yläsoutu 2x10
Olankohautukset

Ja jos on siitä huomautettavaa, että kannattaisi tehdä rintapäivänä myös olkapäät niin ei onnistu. Mulla on rintatreenin jälkeen olkapäät niin loppu, että on ihan turha yrittää painaa pystypunnerrusta tms...

niin.. Kommentteja :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Parempi tuo onkin suurimmalle osalle, kuin "perinteinen" työntö/veto/jalat -treeni.
Tulee yksi suora ja yksi epäsuora treeni kaikille lihasryhmille.

Muutama ihmeellisyys on noissa liikkeiden järjestyksissä jne - kommentit:

päivä 1:
Jos vaikka tekisit ojentajat heti rinnan perään ja hauiskäännöt sitten peräkkäin. vaikka h-k myötäotteella on myös kyynärvarsiliike, sopii se hyvin tavallisen hauiskäännön perään.
Kyseessä ei ole kuitenkaan mikään kovin merkittävä asia.
"käänteinen rannekääntö" ei kenties ole välttämätön jos teet myös hauiskäännön myötäotteella, mutta kokemus näyttää sen.

päivä 2:
miksi pohjenousu keskellä reisiliikkeitä? sopisi paremmin ehkä kuitenkin sinne loppuun, voi haitata esim prässissä, ja etenkin koukistuksissa, jossa pumpattu pohje helposti kramppaa.
etureisi- ja takareisiliikkeet voisi tehdä kuitenkin "järjestyksessä" - vaikkapa ensin takareidet, sitten etureidet.
Yksi hyvä tapa kokeilla voisi olla aloittaa sillä kyykyllä, sitten ojennukset ja lopuksi prässi, sitten takareidet ja pohkeet. Tai sitten ihan ensimmäiseksi se takareisiliike.

3: Mave rasittaa aika paljon epäkkäitä, ja useimmilla ne kasvavat helpohkosti. eli kohautukset ei välttämättä ole tarpeen. Senkin aika näyttää, miten sulle toimii. Olkapäille ottaisin kyllä mukaan vipunostot sivulle.

Ihan hyvä jako ei siinä mitään, noi suoritusjärjestykset vaan kuntoon, mitä sammy tossa selvittikin.

Mulla vähän samanlainen juttu, mutta hieman erikoisempi:

Ma: Selkä, olkapäät, ojentajat

Ke: Etureiska, pohje, vatsa

Pe: Takareiska, alaselkä, rinta, hauis

Toimii kuin junan vessa kun kattoo vaan ettei vedä alaselkää jumiin, esim. kulmasoutu, kyykky ja mave samalla viikolla--->ei hjuva.

Itsellä on toiminut tämä jako:
1) selkä, rinta
2) jalat
3) olkap., kädet

Tässä olen ylikunnosta palautellut pari viikkoa ja miettinyt uutta ohjelmaa, mutta jostain syystä ne ajatukset vaan palasi takaisin tähän ohjelmaan.

Uutena liikkeenä taidan ottaa mukaan pulloverin. Se lämmittääkin hyvin tissit rintaliikkeitä ajatellen, kun ottaa sen viimesenä selkäliikkeenä. Voisi kokeilla myös penkkidippiä ja vipareita sivuille. En ole vipareita tehnyt ennen tämän ohjelman kanssa, joten ne tulee ehdottomasti mukaan.

Olen ihan hyvällä menestyksellä tehnyt noin 3kk seuraavaa jakoa:

SU: Rinta, olkapäät, hauis
KE: selkä, ojentajat
PE: jalat

Tuohon on helppoa sovittaa se Miken 2x6 -systeemikin.

Zone-sarja -42%
Selkä-Ojentaja
Rinta-olkapää-hauis
Jalat

Tällaisella 3 jakoisella.

Päälogiikkana on se, että kädet saavat viikossa 1 epäsuoran ja 1 suoran treenin.
Itse en lähtisi ihan heti tekemään olkapäitä selän kanssa, varsinkaan jos on vaikeuksia palautumisen kanssa..
Ei kai perinteistä työntö/veto treeniä Turhaan pidetä pomminvarmana?

Vaihdoin myös nelijakoisesta kolmijakoiseksi ja mietin noita sarjamääriä. Jakoni:
-selkä, olkapäät, ojentajat, vatsa
-lepo
-jalat
-lepo
-rinta, hauis, vatsa
-lepo
-lepo

Kuinka monta sarjaa noissa rinta / selkä päivissä olisi hyvä tehdä per pääliike? Tänään väänsi selkäpäivän sarjoilla:
-leuanveto 2 =lämmittely
-ylätalja eteen 2
-ylätalja niskan taa 2
-alatalja 2
-kulmasoutu kp 2
eli selälle lämmittelyineen 10 sarjaa
-punnerus eteen 3
-vipunostot sivulle 3
olkapäille 6 sarjaa
-kapea penkki 2
-ojentajapunnerrus 3
ojentajille 5 sarjaa

Tuleeko tässä olkapäille ja ojentajille tarpeeksi työsarjoja? Mun kierrollahan kädet kärsii viikossa yhden suoran ja yhden epäsuoran treenin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom