4.-7. toukokuuta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Brawny
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taidampa toukokuussa tehdä duunia tavalliseen tapaan. Kertaamaan eivät ole PV:n herrat vielä kutsuneet, vaikka pääsin intistä kelpo arvosanoin -96 maaliskuussa. Eipä sillä, olen ns. vapautettu Puolustusvoimain palveluksesta forever, joten ei he taida enää Pikkutroylle kutsuja laitella...

Niin, en omaa hullun papereita, ainakaan vielä. :D

Tomi sanoi:
6.6. 2005 Tikkakoskelle. :jahas:

:offtopic:
Tikkakoski. Kyseisen varuskunta-alueen Mansikkahetto tuottaa vieläkin hengenahdistusta, vaikka luulisi, että asian olisi jo kerennyt unohtaa. Mutta aika kultaa muistot. Muistelin, että Tikkiksellä oli todella hyvät ruoat inttiaikoina. Karu totuus kävi ilmi kun kävin syömässä ko. muonituskeskuksessa keväällä 2003 - aika järkyttävää safkaa!

Itse voisin ihan mielelläni mennä hieman kertaamaan ja moikkaamaan vanhoja inttituttuja. Kerran olen jo ehtinyt taitoja verestämään, silloin "taisteltiin" yhdeksän vuorokautta metsässä ja tietenkin tammikuussa, jolloin oli vielä kaiken lisäksi hirveät pakkaset!

Kertausharjoitukset itsessään varsin leppoisia tapahtumia, kunpa vain pääsisi kertaamaan kesällä!

Nitsku sanoi:
15 vuotta armeijan harmaista, eikä yhtään kertausharjoitsukutsua.

Minut on varmaan unohdettu, enkä koskaan saa kersantin jämiä
:itku:

(Tämä oli sitten ironiaa)

Kohtalotoveri, tosin minulla vasta 8 vuotta ilman kutsua takaisin. Harmillisesti jäi se rähinäremmi saamatta intin aikana ja eivätkä älyä kutsua kertaamaan. :(

(Tämä oli myös sitä itseään)

Tomi sanoi:
Hehee, ne kaikki neljä aamua tekee varmaan musta hermoraunion. :)

Kai oot jo hommannu kuluneen kamman, jossa on 4 piikkiä jäljellä!
Se on vaikeampaa kun et saa kalkkuna pihvejä 4päivään, vaan jotain 4herneen hernesoppaa. :kuola:

Kipi I sanoi:
Kai oot jo hommannu kuluneen kamman, jossa on 4 piikkiä jäljellä!
Se on vaikeampaa kun et saa kalkkuna pihvejä 4päivään, vaan jotain 4herneen hernesoppaa. :kuola:
Aion varustautua kertausharjoitukseen asianmukaisella lisäravinnepaketilla. :D Ltn. Tenhunen v. -99 loppusodassa: "Takamaa, onko teillä joku perkeleen sokeritauti, kun te syötte koko ajan???"

Tomi sanoi:
Aion varustautua kertausharjoitukseen asianmukaisella lisäravinnepaketilla. :D Ltn. Tenhunen v. -99 loppusodassa: "Takamaa, onko teillä joku perkeleen sokeritauti, kun te syötte koko ajan???"
:lol2:

Kyllä vähän tekisi mieli kertaamaan kun viime kerrasta on niin iloiset muistot. Mut kutsuttiin trumpettia soittamaan viikoksi hennalan sotilamusiikkileikkikouluun. Käytiin me kerran ampumaradallakin... :D

pikkujussi sanoi:
Pääsiskin mukaan...
-91 kesällä pääsin jo pois eikä ole tullut kutsua.
Pari kertaa käynyt esikunnassa kysymässäkin että josko pääsis mutta ei :curs:
LUCKY YOU!

Mä olen sitten varmaan kerrannut sinunkin puolestasi. :rock:

Tammikuussa -04 pääsin pois ja tänään odotti kotona kertauskutsu Mikkeliin 10.6-16.6, tuntu lähinnä vitun huonolta vitsiltä. Ei tahdo huumorintaju riittää, miksei ne voi jättää mua rauhaan, pitäs vielä jotain taisteluammuntoja ja taisteluharjoituksia käydä läpi. Rahaahan tuosta tietysti saa, mutta just sopivasti työharjoittelutkin päättyy, ja ollaan toimeentulotuella, eli saldoksi jää sit +-0. En mä nyt ilmaseks halua lähtee kuutta päivää valvomaan, ja eihän kuuden päivän sapuskat ees mahdu reppuun!

Millä syyllä ton pystys välttämään, auttasko jos menisin sotilasläänin konttoriin itkua tuhertamaan, ja valittamaan että "mä en haluuuu!!!".

Kyllä on ihme porukkaa, jos 6 päivää elämästä on niin kamalaa. Jos ei edes tulojen puolesta jää miinukselle.

Tässä tulee taas hyvin ilmi se, kun kyselyissä 80% mainostaa pitävänsä maanpuolustusta erittäin tärkeänä asiana, mutta totuus on se, että kukaan ei halua tehdä loppujenlopuksi asian eteen mitään. Paljon tyhjää puhetta kyllä löytyy.

No, samapa se mulle on mitä teette, kunhan vaan avauduin.

Olipa arjesta irrottava viikko Hyrylässä kertauksen merkeissä. Ulkosalla vain pistooliammunnan verran, muutoin oppitunteja uuteen prikaati 2005:een ja oman aselajin muutoksiin liittyen. Ja toki sydäntä lämmitti palveluksessa olevien varusmiesten syvät kunnianosoitukset res. luutnantille. Neljättä kertausta odottamaan jääden...

Kuin usein olette käyneet kertaamassa? Mikä lienee keskimääräinen kertausmäärä vaikkapa Spolle AUlla?

keijo s sanoi:
Kuin usein olette käyneet kertaamassa? Mikä lienee keskimääräinen kertausmäärä vaikkapa Spolle AUlla?

Yleisesti ottaen riippuu paljolti siitä SA-tehtävästä/ -joukosta, johon on sijoitettu. Omasta sotilasläänistä saa tietoa edellämainituista asioista sekä esim. mahdollisista tulevista kertausharjoituksista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom