3x10 vai 6x6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deehy
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli alkoi juuri mietityttämään, että kumpi näistä kahdesta sarjaxtoisto -määrästä on parempi lihasten kasvattamiseen? Perusteluja? Asiallisia vastauksia kiitos.

Vaihtelu virkistää, sekä progressiivisuus on kaiken aö. Jos oot alottelija, 6 kovaa sarjaa esim penkissä voi olla liikaa, ainakin yhden salitreenin aikana.

Mmm, yksilötekijöitä aika paljon noissa jutuissa. Mutta joittenkin tutkimusten jnejne mukaan 3x10 kasvattaa enemmän lihaa.

Ei pelkät sarjat ja toistot kerro vielä mitään. Oletetaanko tässä että kaikki sarjat on loppuunasti vietyjä, eli tulee juuri ja juuri ylös?

Esimerkiksi jos teet pelkällä tangolla lisäämättä painoa ollenkaan, niin aivan sama kummalla systeemillä teet. :D

Laita progressio prosentteina tai kiloina tai jotain muuta infoa miten noi sarjat vedetään. Katotaan sitten uusiks.

Tarkotetaankohan näillä vakiopainolla tehtyjä sarjoja?

Juzzi87 sanoi:
Vaihtelu virkistää, sekä progressiivisuus on kaiken aö. Jos oot alottelija, 6 kovaa sarjaa esim penkissä voi olla liikaa, ainakin yhden salitreenin aikana.

Mielestäni olet ihan väärässä :D Aloittelija voi (kunhan on muutaman kk totuttelutreenit vetänyt) nostaa vaikka hyry mycke sarjoja koska ei kuitenkaan saa itsestään irti hirveitä tehoja. Tosin kyllähän vähempikin sarjamäärä aloittelijalle riittää. Kauemmin treenannut henkilö saa itsestään sen verran enemmän irti ettei tarvitse kovinkaan montaa settiä vetää että saa tarpeellisen lihasrasituksen.
Ainakin oman kokemuksen pohjalta olen voinnut todeta parin kovan sarjan riittävän paremmin kuin hyvin, kunhan sarjat tehdään kunnolla verenmaku suussa :evil: (megaduty tyyliin).
Se siitä :offtopic:

mun mielipiteeni tossa on että jos lihasta haluaa kasvattaa niin 3x10 ja jos voimaa haluaa niin 6x6:rolleyes: korjatkaa jos olen väärässä:D

Suositut

Back
Ylös Bottom