30 min vatsalihastreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonii--
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
oon tähän mennes treenannu kotona ja käynny satunnaisesti salilla.
Nyt alotin salilla 3 jakosella ja kotona sillon koko kroppa treenin ka palautuminen sen sallii:).
Ton treenaamisen alotin vähän sen jälkeen ko loeptin telinevoimistelun oli sitä pakko nyt saada jotain vähän aktiivisempaa tekemistä ja lisäks tulee oltu kentäl about 20h viikos.

Mut kun oot siis vielä kasvuiässä, niin onkohan toi ihan hyvä juttu alkaa reenaa jo nytten? Joskus näkee salilla sellasia kynäniskoja, jotka on alottanut liian nuorena reenaa ja ne ei oo hyvännäköisiä :( mut jokainen tekee kun parhaakseen näkee, en mä sitä sano, mutta ota ainakin RAUHALLISESTI salilla! Ei sata lasissa ja vähän päälle -kerkeet vielä reenaa kovaa :)

Juuh toi kasvu vähän muakin mietityttää, mut ei tota treenaamist raaski lopettaa:/. Koitan ottaa kevyesti.

Mieti vielä tarkkaan. Voi alkaa vituttaa vanhemmiten, että ku tuli alotettua 'liian' aikaisin salilla käynti. Mutta niinkun sanoin, jokainen tekee mitä haluaa tässäkin asiassa. Jos olisin sinä, niin lopettaisin salilla käynnin (tai en todellakaan tekis millään ohjelmilla ym.), vaan korkeintaan harrastaisin aerobista runsaasti jne. Kevyttä reeniä, jos on pakko mennä salille.

oon jonkun verran tosta kasvusta lukenu ja ainakin kyykyt ja mave vaikuttais pituuskasvuun suurilla painoilla aion noi ainakin jättäää vähemmälle.
Ala selän ja jalkojen treenejä teen pidemmillä sarjoilla ettei vaikuttais ainakaan niin paljon pituuskasvuun ja toivon ettei kasvu ainakaan paljon hidastuis.

Nyt kun puhutte tuosta "liian nuori salille" -aiheesta, niin sanon pari sanaa.
Ite oon 16v ja pitutta 170cm, ja kasvupyrähys ei oo tullu vielä, että kasvan varmaan vielä paljonki. Salilla oon käyny noin vuoden ja kasvanu pituutta oon koko ajan. Kun ei lähe repimään, järki käessä sielä salila, nii ei tuu ongelmia. Mitään maastavetoja yms ku et lähe tekee nii ei pitäs olla harmia, ja ei hirveitä painoja, kun järkikinhä sen sanoo että paikat särkee ja kasvu menee vituiks.

Että ei salila käymine kato ikää, kun on järki mukana touhusa. Mun mielest.

Juu, älkää uskoko tommosta treeni-innon latistajaa kuin Jani 88 :D. Jos aloittaa nuorena niin on isompi ja vahvempi myöhemmin jos jaksaa vuodesta toiseen vääntää vaan. Itse ainakin olin jo 16v:nä harmissani kun aloitin vasta 15v:nä.

Juu, älkää uskoko tommosta treeni-innon latistajaa kuin Jani 88 :D. Jos aloittaa nuorena niin on isompi ja vahvempi myöhemmin jos jaksaa vuodesta toiseen vääntää vaan. Itse ainakin olin jo 16v:nä harmissani kun aloitin vasta 15v:nä.

En ite kyllä aio suositella pikkuveljelle että rupee vielä 14 treenaa, riippuen tietenkin siitä miten sen kasvu sujuu noina vuosina. Ideaali olisi mun mielestä 15-16v kun sitä lihasta ja luuta on tullu natuna "tarpeeks".

Mikäs siinä jos haluu alottaa 14-vuotiaana mutta kannattaa kyl kysyä lääkäriltä jos AIEMMIN kun 14 aikoo treenaa IMO. :) Se on mun mielestä jo naurettavaa (sori jos loukkasin jotakuta). Et oikeesti haluu tossa iässä että kasvu hidastuu tai jopa loppuu kokonaan/vajaa kasvupyrähdys.

Omasta mielestäni olisi hyvä aloittaa justiin joskus 15-16 vuotiaana. Ymmärtääkseni murrosikä on vasta kovin aluillaan tuossa 14 vuotiaana, joten ei välttämättä tulisi niin kovasti tuloksia vaikka treenaisi.

En sanoisi, että kyse on treeni-innon latistamisesta, jos suosittelee ettei 14-kesäisenä treenaa (kovaa) painojen kanssa. Ennemminkin kyse on siitä, kuten Blazekin sanoi, että osaa (tai pikemminkin malttaa) pitää järjen kädessä.

Kovaa ei tietty kanda salilla painoilla treenata, mutta aina voi tehdä tutustumisluontoista treeniä painojen kanssa (ihan vaikka kotona). Myös oman kehon paino on painoista parhain, sitä kannattaa hyödyntää! Kun hankkii hyvän peruslihaskunnon pohjalle, on muutaman vuoden päästä hyvä lähteä rakentamaan kattoa perustuksen ja tiiliseinien päälle.

Maltti on valttia.:piis:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Öh, sitten itse ketjun asiaan, siksihän olin täällä. :nolo:

Hyvää vatsalihastreeniä on myös jo ihan perus juoksulenkit. Välillä polvennostojuoksua väliin, ristijuoksua, laukkoja...vähän monipuolisuutta askeliin. Koko ajan kun pitää korsetin tiukkana, niin syville vatsalihaksille saa hyvää tuntumaa.

Tai jos esim. kotoa (/salilta) löytyy sellainen puinen jumppakemppi, niin sillä yläkropan kiertoja, sivutaivutuksia, hyvää huomenta-liikettä yms liikkeitä, jotka haastavat keskikroppaa. Vatsalihaksia on turha junnata älyttömän pitkään ja puuduttaa ne ihan turruksiin tuhansilla toistoilla. Tähän yhä vaan sopii se puhki kulunut sanonta, laatu korvaa määrän.

Lisäksi harjoitukset kannattaa tehdä ajatuksella, treenistä saa paremmin irti, kun pää ja kroppa tekee yhteistyötä. ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom