3 massa päivää ja 1 voima päivä. Mielipiteitä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Antakaas kommentteja tästä treeniohjelmasta jonka aion aloittaa ensi viikolla. Oisko jotain korjattavaa tai onko jotain liikaa tai jotain?

MA: Hauis, Ojentajat, Vatsa

Käytetään Tomin hauis treeniä. Ojentajille samanlainen.
Hauiskääntö KP: 4x15
Vasarakääntö: 2x10-12
Nimetön KP: 1-2x10-12(en tiedä nimeä, mut alhaalla vasarakääntö asennossa ja ylhäällä hauiskääntö asennossa)
Ojentajat niskantakaa 2:lla kädellä KP:4x15
Ojentajat niskantakaa KP: 2x10-12
Nimetön ojentaja KP: 1-2x10-12 (nimeä ei tiedossa, mut jos oikealla kädellä tehdään niin otetaan vasemmalla kädellä ja jalalla tukea penkistä ja kumarrutaan eteen päin ja oikea käsi koukussa suunnilleen kylen kohdille ja suoristetaan käsi taakse)
Vatsalle kaikenlaista väkerrystä. Sarjoja yhteensä 6-8. Toistot 12-20.

TI: Rinta, Olkapäät, Selkä

Vinopenkki KP: 2x10-12
PeckDeck KP: 2x10-12 (Miten tämä pitäis tehdä oikea oppisesti käsipainolla? Entä jos tekis vatsallaan tämän?)
Penkki KP:2x10-12 (KP:llä minun mielestä hyvä tehdä)
Pystypunnerrus KP: 2x10-12
Vipunostot sivulle: 2x10-12
Takaolkapää KP: 2x10-12
Selälle kaikenlaista. Samat sarjat ja toistot kuin vatsalle.

KE: Lepo

TO: Jalat, hartiat, käsivarsi
Takareisi maaten: 2x10-12
Etureisi istuen: 2x10-12
Kyykky: 2x10-12
Olankohautus KP: 2x10-12
Nimetön KP: 2x10-12 (Käsipainot vatsan kohdalla, peukalot ylös päin, kädet koukussa. Nostetaan kädet sivulle taakse olkien kohdalle peukalot ylöspäin osoittaen. Liike tuntuu hartioissa ja lavoissa/yläselässä)
Ranne liike KP: 3-4x12-20 (Onko parempi tehdä sormilla, eli alaasennossa sormet suorina, sillein ettei painot putoa ja yläasennossa nyrkissä? Entä myötä otteella?)

PE: Voima päivä
Mille lihaksille ja millä liikkeillä kannattais treenata voimaa?

LA,SU: Lepo

OffTopic:
Miten sormiin, ranteeseen ja nilkaan sais paksuutta? Pistin tänne tämän ettei tarvis uutta Topiccia tehdä.

Zentic sanoi:
Miten sormiin, ranteeseen ja nilkaan sais paksuutta? Pistin tänne tämän ettei tarvis uutta Topiccia tehdä.
keräämällä nestettä kroppaan :)

Zentic sanoi:
PE: Voima päivä
Mille lihaksille ja millä liikkeillä kannattais treenata voimaa?

Itse olen tehnyt voimapäivänä syväkyykyn, dipin, leuanvedot ja maastavedon. Eli liikkeitä, joissa voi käyttää helposti isoja painoja ja tehdä lyhyitä sarjoja. Vuorottelen kyykyä ja vetoa niin, että toisena kertana enemmän kyykkysarjoja ja toisena vetosarjoja.

Muuten sanoisin, että ohjelma näyttää aika epätasapainoiselta. Käsille tulee julmetusti rasitusta, varsinkin jos tekee vielä tuon voimapäivän tuohon lisäksi. Eli minä raakkaisin tuon käsipäivän kokonaan pois. :)

Tahvo Tohveli sanoi:
Muuten sanoisin, että ohjelma näyttää aika epätasapainoiselta. Käsille tulee julmetusti rasitusta, varsinkin jos tekee vielä tuon voimapäivän tuohon lisäksi. Eli minä raakkaisin tuon käsipäivän kokonaan pois. :)

Ja mitäköhän käsipäivää tarkoitat ku mullahan käsille on liikkeitä joka päivä?

Kannattas jättää ohjelmasta pois nitkutusliikkeet ja keskittyä suurimpien lihasryhmien pääliikkeiden suorituskyvyn kasvattamiseen. siis jos haluat joskus näkyviäkin tuloksia

Zentic sanoi:
Ja mitäköhän käsipäivää tarkoitat ku mullahan käsille on liikkeitä joka päivä?

En ole Tahvo, mutta katsopa tuota maanantain treeniä... Näyttääkö käsipäivältä :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zentic sanoi:
Millaiseksikohan tuo päivä pitäisi muuttaa sitten?

No, minä poistaisin koko päivän (käsipäivän poistamisen ehdottaminen on varma tapa saada suosiota... :) ).
Niille käsille voi sitten tehdä noina muina päivinä muutaman sarja. Ne saavat kyllä punnerrus- ja selkäliikkeissä runsaasti rasitusta, varsinkin jos sinä voimapäivänä tekee raskaita dippejä ja leuanvetoja. Tietysti, jos ne kädet kasvavat ja vahvistuvat tuolla sinun suunnittelemallasi ohjelmalla, niin kaikki on hyvin. Kokeilemalla se selviää.

Oon minä kyllä testannut nuilla sarjoilla ja toistoilla tuota hauis ja ojentaja treeniä ja aika hyvin on palannut.

Mites muut päivät? Onko järkeä pitää voima päivä lopussa?

Zentic sanoi:
Oon minä kyllä testannut nuilla sarjoilla ja toistoilla tuota hauis ja ojentaja treeniä ja aika hyvin on palannut.

Mites muut päivät? Onko järkeä pitää voima päivä lopussa?

Pari fiksumpaa vaihtoehtoa:

1. Teet treenit kolmena päivänä viikossa siten, että aina ekana raskas perusliike (kyykky, penkki, mave). Tämän jälkeen voit ottaa 1-2 raskasta apuliikettä ja loput liikkeet pumppaillen. Hyviä apuliikkeitä ovat mm. penkille: rinta käsipainoilla, kapea penkki, dippi, pystypunnerrus, viparit. Kyykylle ja mavelle: etukyykky, julle, sjmave, box-kyykky. Raskasta apuliikettä voit aina vaihtaa kullekin viikolle.

2. Kausitus. Eli teet vaikka muutaman viikon voimaa ja sitten muutaman viikon body-tyylillä.

Jos välttämättä haluat pitää "voimapäivän" viikon lopussa, voisit ennemminkin muuttaa sen "nopeusvoimapäiväksi" ja tehdä raskaat perusliikkeet isoilla painoilla aikaisemmin viikolla. Eli esim. ma:penkki raskaasti, ke:kyykky/mave raskaasti ja pe:nopeuspenkki, box-kyykky räjähtävästi yms. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom