Itse haluaisin kovastikkin voimaa lisää, enkä niinkään enää tavoittele suuria lihasmassoja. Myönnettäköön, että nämä kaksi kulkevat hieman käsi kädessä. Kesällä salille löytyy minulta vähemmän aikaa(n.1-3 krtaa viikossa) ja siksi ajattelin kokeilumielessä lanseerata poikkeuksellisen treeniohjelman, joka perustuisi pelkästään maastavedon, penkin ja kyykyn ympärille. Näihin liikkeisiin haluaisin tuloksellista kehitystä ja jotenkin kiinnostaa ''back to basics''-kaltainen treenaus, jossa väännetään vanhan ajan kunnon ladomeiningillä. Kausi mentäisiin lievillä plussakaloreilla sen ihmeemmin tarkkailematta kuinka paljon ruokaa suuhun laittaa.
Treenaus sisältäisi seuraavat liikkeet:
Kyykky:
etukyykky
takakyykky
Maastaveto:
rinnalleveto?
sjmv
veto eri tyyleillä(sumo, normaali jne.)
Penkkipunnerrus:
penkki
vinopenkki(myös kp:lla)
1.kuukausi mentäisiin korkeilla toistomäärillä, luoden peruskuntoa alle. Varsinkin penkissä olen tahkonut jo pitkään 5x5 menetelmällä. Toistomäärät liikkuisivat yli 10 paikkeilla. Sarjoja tehtäisiin hyvinkin monta, jopa lähemmäs kahdeksaa. Ohjelman loppua kohti tullessa kuitenkin sarjojen määrä tulisi vähenemään painojenkin samalla kasvaessa.
2.kuukautena siirryttäisiin alle 10 toistoihin(7-10) ja 3.kuukautena tehtäisiin 4-6 toistoja ja maksimiennätyskokeiluja.
Kommentteja, onko ohjelmassa mitään järkeä? Millainen toteutus olisi parempi?
Treenaus sisältäisi seuraavat liikkeet:
Kyykky:
etukyykky
takakyykky
Maastaveto:
rinnalleveto?
sjmv
veto eri tyyleillä(sumo, normaali jne.)
Penkkipunnerrus:
penkki
vinopenkki(myös kp:lla)
1.kuukausi mentäisiin korkeilla toistomäärillä, luoden peruskuntoa alle. Varsinkin penkissä olen tahkonut jo pitkään 5x5 menetelmällä. Toistomäärät liikkuisivat yli 10 paikkeilla. Sarjoja tehtäisiin hyvinkin monta, jopa lähemmäs kahdeksaa. Ohjelman loppua kohti tullessa kuitenkin sarjojen määrä tulisi vähenemään painojenkin samalla kasvaessa.
2.kuukautena siirryttäisiin alle 10 toistoihin(7-10) ja 3.kuukautena tehtäisiin 4-6 toistoja ja maksimiennätyskokeiluja.
Kommentteja, onko ohjelmassa mitään järkeä? Millainen toteutus olisi parempi?