3 kysymystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hirvonen
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä muutamia kysymyksiä:

1. Ajattelin ottaa MAVEn mukaan treeniin. Treenaan 2-jakoisella ohjelmalla jonka jako jakautuu:
1. päivä jalat + kädet + vatsa
2. päivä selkä + rinta + olkapäät
Eli olettaisin että se kannattaisi sijoittaa 2. päivän ensimmäiseksi liikkeeksi raskaana perusliikkeenä? Mutta kuinka paljon se ottaa jalkoihin? Kun on jalat eri päivänä? Kerkeeköhän ne palautumaan kunnolla? Ja alussa olettaisin että tehdään pienellä painolla ja haetaan ensin oikea tekniikka.

2. Tämän hetkinen jalkatreeni:
jalkaprässi 3x10
etureidet koneessa 3x10-12
takareidet koneessa 3x10-12
pohkeet pohjeprässissä 3x10-15

Tähän ajattelin ottaa kyykyn mukaan olisko ok sillon tehdä kyykky 2x10 ja jalkaprässi 2x10 (loput normaalisti)? Vaiko molempia 3x10? Ja kyykyssä varmaan myös ensin pienemmillä romuilla. Entä saavatko takareidet riittävästi rasitusta? Eikö ne tule jonkun verran myös jalkaprässissä?

3. Minulla ei ole mitään palautusjuomaa tällä hetkellä vaan vedän treenien jälkeen proteiinidrinkin ja heti kotiin päästyäni syön aterian jossa on paljon hiilareita. Onko tämä riittävä? Kun 15-vuotiaan budjetti ei oikein riitä sekä proteiiniin ja palautusjuomaan.

EDIT Sori tuli yks kysymys viel mieleen. 4. Rintatreeni:
penkki Miken 2x6 systeemi
vinopenkki käsipainoilla 3x8-10
ristikkäistalja 3x8-10
Ei oo vähään aikaan ollu rinta hirveen kipee seuraavana päivänä noilla liikkeillä vaikka teen ne mun mielestä kunnolla ja kovaa. No sitten parilla viime kerralla otin tossa penkissä ton 2x6 jälkeen pienemmän painon ja vedin loppuun 1x10-15 pumppaussarjan. Ja heti oli seuraavana päivänä rinta kipee. Ja on silti penkki noussu hyvin. Eli tuskin mitään haittaa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
1. Kokeileminen on ainoa keino selvittää palaudutko riittävän nopeasti. Kuinka kauan kiertosi normaalisti kestää? Kuinka nopeasti palaudut? Kuinka lujaa treenaat? Kaikki riippuu kaikesta. Jalkapäivänäsi ei kuitenkaan ole ohjelmassa vielä kyykkyä joten saatat hyvinkin ehtiä helpostikin palautumaan. Jos kierto on kovin lyhyt ja ohjelmassa on sekä kyykky että maastaveto, voi alaselän palautumisen kanssa olla ongelmia, ei kuitenkaan välttämättä.
2. Jos palautuminen tuottaa ongelmia, mieti liikkeiden vaihtamista vaikka vuoroviikoin. Toisella kerralla kyykkyä, toisella prässiä. Voit mahdollisesti vetää vuoroviikoin kyykky/mave-treenin kevyenä. Jos sinulla on ohjelmassa mukana maastaveto, uskon että takareidet saavat aivan riittämiin rasitusta.
3. Palautusjuoma koostuu yleensä proteiinin (heraa) lisäksi hiilihydraatista (maltosta ja/tai dekstroosista). Osta 5€:lla 2 kiloa dekstroosia (panimosokeria) kaupasta ja sekoita sopivassa suhteessa heraan. HAA, sinulla on palautusjuomaa!

edit: 4. Jos kehitystä tapahtuu niin mikään ei ole pielessä, kipeytyi lihas tai ei.

Eikös se optimisuhde ollut bodareille 50/50. Palautusjuoma kannattaa varmaan tehdä veteen, mutta ei se kai kamalasti haittaa, jos sen tekee rasvattomaan maitoon.

Zone-sarja -42%
kattele söörtsillä palautumisjuomia, löytyy paljon juttua. Monen mielestä hiilareita tulee olla gramma/painokilo eikä se maitoon tekeminen maailmaa kaada, mutta jos hifistellään kunnolla niin se hidastaa imeytymistä. Riippuu niin paljon mitä haet, massaa vai mitä? Dieetillä eri suhteet kun bulkilla.

Kysympäs tässä, kun oli kaksi-jakoisesta puhe. Onko pakollista tehdä punnerrusliikkeitä olkapäille, jos treenaa rinnan samana päivänä? Itse just alotin kaks-jakosen, eikä arnold-pressistä meinännu tulla mitään rintatreenin jälkeen. Saattaa johtua myös siitä, että painot oli vielä vähän hakusessa ja rinnalle tuli aika rankat treenit.

Ei välttämättä, etuolkapääthän rasittuvat jo noissa rinnan punnerrusliikkeissä ihan hyvin. Jos olkapäille ei enää punnerruksiin paukut riitä, niin vaihat ne pystysoutuun tai sitten ihan vaan vipareihin sivulle.

Jatkoa vielä, eli voisit kokeilla vaihtaa tuon arnold-pressin johonkin perinteisempään punnerrusliikkeeseen. Tuo arnold presshän ottaa juuri nimenomaan enemmän noihin etuolkapäihin, jotka ovat jo rasittuneet rinnan punnerrusliikkeissä. Eli vaihda se vaikka pystypunnerruksiin käsipainoilla.

Topi Tarhaliero sanoi:
Tuo arnold presshän ottaa juuri nimenomaan enemmän noihin etuolkapäihin, jotka ovat jo rasittuneet rinnan punnerrusliikkeissä. Eli vaihda se vaikka pystypunnerruksiin käsipainoilla.

Nyt meikäläiseltä jäi varmaan jotain tajuamatta...
Mihinkäs ne pystypunnerrukset mielestäsi sitten vaikuttaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itse ainakin jätin maven kokonaan pois ja tilalle otin selänojennuksia. syy siihen että mave jäi on sormista voimien häviäminen maven aikana jos sen tekee ensimmäiseksi ei limsapullo kaan meinaa pysyä käsissä ja jos sitä viimeiseksi yritti ei siitä silloinkaan tullut lasta ei paskaa..

suortti sanoi:
Kysympäs tässä, kun oli kaksi-jakoisesta puhe. Onko pakollista tehdä punnerrusliikkeitä olkapäille, jos treenaa rinnan samana päivänä? Itse just alotin kaks-jakosen, eikä arnold-pressistä meinännu tulla mitään rintatreenin jälkeen. Saattaa johtua myös siitä, että painot oli vielä vähän hakusessa ja rinnalle tuli aika rankat treenit.

Ei kai se nyt sentään pakollista ole, mutta kyllä mä ainakin edes 2 sarjaa tekisin käsipainoilla pystypunnerrusta. Ja tee rinnan jälkeen olkapäille ensin ne kaikki viparit ja muut liikkeet mitä sulla on ja vasta viimeisenä se pystypunnerrus. Etukäteisväsytys on olkapäille muutenkin ihan jees ja saa vähän aikaa ton rintatreenin ja pystypunnerruksen väliin.

Edit: ja tottakai niitä painoja pitää vähentää kun tekee rinnan ensin, ei varmasti mene pystypunnerrukset enää samoilla painoilla.

tuosta palautus juomasta. jotkut tykkää et hiilareita on vähemmän.mutta lihakset ei palaudu ja kasva pelkillä protskuilla.lisäksi jos haluaa hieman kasvaa eikä kiinteytyä on hyvä suhde tuo 1:2.itelläni toiminu paremmin ku 1:1 tuotteet.paikat seuraavana päivänä paljon vetreempänä.

Timba79 sanoi:
Ei kai se nyt sentään pakollista ole, mutta kyllä mä ainakin edes 2 sarjaa tekisin käsipainoilla pystypunnerrusta...
Siis tässä on se ongelmakohta:
...
-pena 2x
-viparit vinopenkillä 2x

-viparit taakse taljalla 1x
-pystysoutu 2x
-arnold-press 1x
...
Mä siis treenaan kyllä taka- ja sivuolkapäät, mutta etuolkapäitä en pysty treenaamaan punnerruksilla enään kovaa. En viittis ottaa noista normi pystypunnerruksia, koska kuitenkin olisi tarkoitus rasittaa suorasti etuolkapäitä edes yhdellä sarjalla. Riittääkö pelkät viparit tässä tapauksessa etuolkapäille, kun rintattreeneissäkin ne saa rasitusta?

edit: Ratkasin itse ongelman. Eli varmaan kannattaa siirtää etolkapää ennen sivuolkapäätä, kun se oli sen jälkeen etukäteis väsytys mielessä, ja nyttenhän siitä on vain haittaa tossa.

Back
Ylös Bottom