Tämä on jonkun fiksun kmt-85:lle ehdotuksena postaama ohjelma "Massaa! Voimaa!" - kirjasta, lisäsin siihen vain Miken penkkisysteemin ja vähensin leuanvetoja.
Olen 17-vuotias 183cm/81kg ja salilla olisi tarkoitus alkaa käymään kaverin kanssa kolmesti viikossa, salille on n. 6km pyöräillen eli ei paljon mitään mutta kai tuo lämmittelystä käy. Salilla olen käynyt n. 10 kertaa mutta melkeinpä kaikki koulun puolesta.
Perusohjelma kolmesti viikossa
Jalkakyykky 2-3 sarjaa 5-20 toistoa
Penkkipunnerrus 3 sarjaa 6 toistoa (x6, x6 + x5-6)
Leuanveto (vastaote) 3 sarjaa 5-8 toistoa
Pystypunnerrus 3 sarjaa 5-20 toistoa
Maastaveto 1 sarja 5-20 toistoa
Mikrosyklit:
Joka toinen harjoituskerta 5-10 toistoa/sarja,
joka toinen kerta taas 10-20 toistoa/sarja
Palautukset: keskimäärin 1-3 minuuttia
Ohjelma tehdään kolmesti viikossa, mutta maastaveto vain joka toinen harjoituskerta. Silloin voi jättää yhden kyykkysarjan pois. Jalkakyykyt tehdään syvähengityksellä ja antaumuksella, ne ovat tämän ohjelman avain. Leuanvedot tehdään vastaotteella eli kämmenet itseen päin.
Tarkoituksena olisi treenata koko kroppaa, mitä parannuksia tuohon kannattaisi tehdä? Lisäyksiä, korvaavia juttuja, muita vinkkejä?
Olen 17-vuotias 183cm/81kg ja salilla olisi tarkoitus alkaa käymään kaverin kanssa kolmesti viikossa, salille on n. 6km pyöräillen eli ei paljon mitään mutta kai tuo lämmittelystä käy. Salilla olen käynyt n. 10 kertaa mutta melkeinpä kaikki koulun puolesta.
Perusohjelma kolmesti viikossa
Jalkakyykky 2-3 sarjaa 5-20 toistoa
Penkkipunnerrus 3 sarjaa 6 toistoa (x6, x6 + x5-6)
Leuanveto (vastaote) 3 sarjaa 5-8 toistoa
Pystypunnerrus 3 sarjaa 5-20 toistoa
Maastaveto 1 sarja 5-20 toistoa
Mikrosyklit:
Joka toinen harjoituskerta 5-10 toistoa/sarja,
joka toinen kerta taas 10-20 toistoa/sarja
Palautukset: keskimäärin 1-3 minuuttia
Ohjelma tehdään kolmesti viikossa, mutta maastaveto vain joka toinen harjoituskerta. Silloin voi jättää yhden kyykkysarjan pois. Jalkakyykyt tehdään syvähengityksellä ja antaumuksella, ne ovat tämän ohjelman avain. Leuanvedot tehdään vastaotteella eli kämmenet itseen päin.
Tarkoituksena olisi treenata koko kroppaa, mitä parannuksia tuohon kannattaisi tehdä? Lisäyksiä, korvaavia juttuja, muita vinkkejä?