3-jakoisen kierto, onko vaihtoehtoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pipana
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aloittelija, treenaillut kohta kuukauden kokovartalotreenin 3 kertaa viikossa. Nyt on alkanut tuntua siltä, että olisi hyvä jakaa ohjelmaa. Painot on ollut nousussa koko ajan ja tuntuu, että treenit käy myös raskaammaksi (ja pidemmäksi) koko ajan. Ajattelin 2 tai 3-jakoista ja olen nyt päätymässä 3-jakoiseen. Tein tällaisen ohjelman lukemalla pakkiksen threadeja.

I Jalat, vatsat
II Selkä,rinta
III Kädet (hauis, ojentajat, olkapäät)

Miltä tämä jako näyttäisi? Sarjoja 3 ja toistoja 8-15.

Se, mistä olen erityisesti epätietoinen on kierron pituus. Eli pääsääntöisesti varmaankin treenailisin edelleenkin 3 kertaa viikossa eli n. joka toinen päivä. MUTTA, onko estettä sille että ohjelman vetäisi niin että kaikki I,II,III osiot peräkkäin ja sitten 2-3 päivää lepoa ja taas peräkkäin jne. Ja välillä voisi taas tehdä joka toinen päivä jne ? Kuulostaako tämä ihan mahdottomalta?

Nyt kun olen tehnyt 3 krt viikossa kaikki lihakset ja kehitystä tulee, niin lopahtaako kaikki kun jatkossa yhtä lihasta tulisikin rasitettua vain kerran viikossa...Vai miten tuon lihaksen kehityslogiikka meneekään?

Jokatapauksessa pelkään nyt, että treenit menevät liian rankoiksi tällä menolla, kun joka kerta kuitenkin yritän tehdä aika lujaa, onko vaaraa vai kuvittelenko vain?

Taustaksi sen verran että olen "vanha" uusi aloittelija eli vuosien (melkein 20) tauon jälkeen uudelleen aloittelemassa, liikkeet tuttuja, joten alkuun päässyt taas hyvin.

Mitäpä siis olette mieltä?

Jos päädyt vetämään kierron läpi peräkkäisinä päivinä niin muuta järjestys ainakin seuraavanlaiseksi:

I Selkä, rinta
II Kädet
III Jalat, vatsat

Syy lienee selvä? :)

Willie sanoi:
Jos päädyt vetämään kierron läpi peräkkäisinä päivinä niin muuta järjestys ainakin seuraavanlaiseksi:

I Selkä, rinta
II Kädet
III Jalat, vatsat

Syy lienee selvä? :)